  • 11. Data: 2007-01-25 12:58:05
    Temat: Re: forum a blog
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział(a) *albert* na tej grupie:

    > zarzuty adminowi stawiano jak jakiś user napisze coś brzydko w blogu.
    > tymczasem (przynajmniej w mojej opinii) blog to coś bardzo podobnego do
    > forum. w obu przypadkach user musi się zalogować, wpisuje jakieś treści...

    Strasznie motasz. Admin czyli właściciel serwisu blogowego, tak?
    Użytkownik czyli autor bloga, tak? I są jeszcze komentujący, tak?
    Orzecznictwo jest jeszcze bardzo niewyrobione, nie wiem dlaczego dziwisz
    się, że raz jest tak a raz jest inaczej. To nowe rzeczy,
    niedoregulowane (to nie zarzut, to zaleta!), nie każdy od razu ma
    odpowiedź na każdy temat.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl

  • 12. Data: 2007-01-25 14:48:57
    Od: "albert" <q...@v...pl>

> [...]
    > się, że raz jest tak a raz jest inaczej. To nowe rzeczy,
    > niedoregulowane (to nie zarzut, to zaleta!), nie każdy od razu ma

    Ślicznie, jasno i fachowo to ująłeś :)
    To teraz powiedz mi jeszcze dlaczego Admin czyli właściciel dużego Serwisu w
    skład którego wchodzi i serwis blogowy i forum dyskusyjne za wpisy na forum
    dyskusyjnym ponosi odpowiedzialność, a za wpisy blogerów w serwisie blogowym
    już takiej odpowiedzialności nie ponosi (przynajmniej ja nie słyszałem o
    takich wypadkach).
    Mam nadzieję że równie jasno teraz się wyraziłem :)

  • 13. Data: 2007-01-25 14:54:35
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

> [...]

    > już takiej odpowiedzialności nie ponosi (przynajmniej ja nie słyszałem o

    A kto powiedział, że ponosi albo nie ponosi?
    Wyłączenia odpowiedzialności masz np. w art. 12-14 ustawy o
    świadczeniu usług drogą elektroniczną. W sprawie i forum i systemu
    blogowego zwróciłbym uwagę szczególnie na art. 14.

  • 14. Data: 2007-01-26 09:02:46
    Od: "albert" <q...@v...pl>

> [...]
    > świadczeniu usług drogą elektroniczną. W sprawie i forum i systemu
    > blogowego zwróciłbym uwagę szczególnie na art. 14.

    Tak tu masz rację, dzięki. Na chłopski język tłumacząc to jeśli moderuję
    forum to w jakimś sensie odpowiadam za treści przepuszczone. W przypadku
    blogu o moderacji przez admina mowy być nie może.

    Tak jeszcze sobie dywagując... :)
    Czy może być mowa o rozróżnianiu odpowiedzialności Admina serwisu, który ma
    jakieś tam forum (np. phpBB), na którym jakiś User zamieścił obraźliwy post,
    a "podpiętą" poprzez protokół NNTP grupą news ?
    Mi się wydaję, że "podpinając" grupę news do strony WWW poprzez NNTP robimy
    z niej czytnik grup news czyli art. 12 zwalnia go całkowicie z
    odpowiedzialności.

    Art. 12. 1. Nie ponosi odpowiedzialności za przekazywane dane ten, kto
    transmitując dane:
    1) nie jest inicjatorem transmisji,
    2) nie wybiera odbiorcy danych oraz
    3) nie usuwa albo nie modyfikuje danych będących przedmiotem transmisji.

  • 15. Data: 2007-01-26 12:39:56
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

> [...]

    > Mi się wydaję, że "podpinając" grupę news do strony WWW poprzez NNTP robimy
    > z niej czytnik grup news czyli art. 12 zwalnia go całkowicie z

    Myślę, że masz rację.
    Rozbieżność w orzecznictwie (którego prawie nie ma!) jest jednak
    naprawdę nieunikniona, spraw jest mało, praktyki prawie w ogóle, a te
    sprawy są dla sądów w większości kompletna terra incognita.
    Sam pamiętam jak klarowałem swego czasu w sądzie o usenecie, NNTP,
    nickach itd. - biała masa.