  • 21. Data: 2010-02-06 17:57:31
    Temat: Re: faktura na nie moją firmę
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek n...@s...pl ...

    > No to już jest chamstwo wobec sprzedawcy niestety i może go doprowadzić
    > do upadłości.

    podasz jakis konkretny przepis albo chociaz powód?

  • 22. Data: 2010-02-06 18:00:18
    Od: "mokinc" <m...@o...pl>

    Le5zek wrote:

    > Nie, to nie jest normalna praktyka. Faktura ma byc na Ciebie a
    > pracodawcy masz przekazac kserokopie jako podstawe do refundacji.

    Ja nie prowadzę żadnej działalności gospodarczej - jak mam otrzymać fakturę
    na siebie?

  • 23. Data: 2010-02-06 18:26:16
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-02-06 19:00, mokinc pisze:

    > Ja nie prowadzę żadnej działalności gospodarczej - jak mam otrzymać
    > fakturę na siebie?

    Poprosić?

    --
    spp

  • 24. Data: 2010-02-06 22:27:09
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "mokinc" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > No i chyba nie muszę dodawać, że takie okulary są po prostu moje a nie
    > "firmowe" ;)

    ale na okulary przysłuhuje ci refundacja przez pracodawcę. On przecież musi
    sobie te koszty jakość zaksięgować i mieć pokrycie w dokumentach na
    wydatkowane środki. Jeżeli firma jest osobą prawną (sp.k., sp.z o.o., S.A.)
    to żądania faktur są tym bardziej zasadne.
    --
    Jackare

  • 25. Data: 2010-02-06 22:32:53
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-06 18:57, Budzik pisze:
    > Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek n...@s...pl ...
    > podasz jakis konkretny przepis albo chociaz powód?

    A będziesz pisał po polsku?

    No dobra, pewnie nie ma. Właśnie załapałem, że pomyliło mi się z
    przeciwną sytuacją, gdy to sprzedawca jest lewy. Pewnie przy lewym
    kupującym problemu nie ma. O ile sprzedawca już posiada kasę fiskalną,
    bo jak nie, to i owszem, tyż smrodu można mu narobić zapewne.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 26. Data: 2010-02-06 22:57:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek n...@s...pl ...

    > A będziesz pisał po polsku?

    a co w powyzszym pytaniu nie spodobało sie?

> [...]
    > kupującym problemu nie ma. O ile sprzedawca już posiada kasę fiskalną,
    > bo jak nie, to i owszem, tyż smrodu można mu narobić zapewne.

    Tak wlasnie mysle, ze cos ci sie pomyliło.

  • 27. Data: 2010-02-06 22:57:31
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jackare j...@i...pl ...

> [...]
    > na wydatkowane środki. Jeżeli firma jest osobą prawną (sp.k., sp.z
    > o.o., S.A.) to żądania faktur są tym bardziej zasadne.

    no to dostana fakture na osobe fizyczna. A zaksieguja sobie przez jakis
    dowód własny czy cos podobnego.
    Gdzie widzisz problem?

  • 28. Data: 2010-02-07 20:24:34
    Od: "Le5zek" <l...@o...pl>

    Użytkownik "mokinc" <m...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > Ja nie prowadzę żadnej działalności gospodarczej - jak mam otrzymać
    > fakturę na siebie?

    Fakturę VAT może otrzymać dowolny obywatel, do jej otrzymania nie jest
    wymagana działalność gospodarcza. Nie musisz nawet podawać numeru NIP jak
    nie pamiętasz.
    Kilka lat temu można było odliczać koszty leczenia od podatku od osób
    fizycznych. Na podstawie imiennej faktury VAT. Nikt z Twego otoczenia ich
    nie brał?

    --
    Le5zek Grelak

  • 29. Data: 2010-02-07 21:09:28
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    wiadomości news:Xns9D17F0D743662budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..

    > no to dostana fakture na osobe fizyczna. A zaksieguja sobie przez jakis
    > dowód własny czy cos podobnego.
    > Gdzie widzisz problem?

    Ale gdzie jest problem by wziąć fakturę na firmę jeżeli ta tego wymaga?
    Jakieś nieuzasadnione i niemające podstaw odczucia pracownika?
    --
    Jackare

  • 30. Data: 2010-02-07 22:57:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jackare j...@i...pl ...

    > Ale gdzie jest problem by wziąć fakturę na firmę jeżeli ta tego wymaga?
    > Jakieś nieuzasadnione i niemające podstaw odczucia pracownika?

    juz ci podawano.
    Okulary sa wlasnoscia kupujacego, firma refunduje tylko czesc oplaty a
    faktura poswiadcza, ze w całosci okulary naleza do firmy.
    Pomijam juz jakies dziwne sytuacje ktore moglyby sie wtedy zdarzyc podczas
    zwalniania pracownika np. prosze oddac okulary.