  • 21. Data: 2008-08-09 19:28:56
    Temat: [OT] Re: dziwna sytuacja na drodze ...
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    news:g7kor9$g2e$3@news.onet.pl...
    > No wiesz... Supernowe superdrogie superferrari rozleciało się w drobny mak
    > przy uderzeniu 70km/h... Niestety coraz większy szmelc teraz robią.

    Dla mnie ferrari to F40 i Testarossa. Te nowe nawet nie są ładne - szczególnie
    enzo. Więcej elektroniki, niż pasji.

  • 22. Data: 2008-08-09 20:18:01
    Temat: Re: dziwna sytuacja na drodze ...
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Ja mam pełnoletnie auto, a nie marzę... owszem, tu zarysowanie, tam rdza...
    > Po co mi więc kolejne?

    Rdzę usuwają gratis :-) W sumie to masz rację. Auto należy traktować jak radio,
    mikser, nóż, dvd itp. itd.

    *piotr'ek*

  • 23. Data: 2008-08-10 08:32:36
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Tristan napisał(a):

    > Niemowlaka? Dzieci do 12 roku życia z przodu wozi się w fotelikach
    > zabezpieczających.

    Z tyłu też.

    --
    pozdrawiam
    Justyna, uzupełniająco.

  • 24. Data: 2008-08-10 09:23:10
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 10 sierpień 2008 10:32
    (autor krys
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g7m93d$jv3$1@inews.gazeta.pl>):

    > Z tyłu też.

    Z tyłu już niekoniecznie. Z tyłu dopuszczalne są jeszcze inne urządzenia
    zabezpieczające oraz obowiązuje granica wzrostu.

    --
    Tristan

  • 25. Data: 2008-08-10 10:30:32
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Tristan napisał(a):

> [...]
    >
    > Z tyłu już niekoniecznie. Z tyłu dopuszczalne są jeszcze inne
    > urządzenia zabezpieczające oraz obowiązuje granica wzrostu.

    Czepiasz się. Dziecko ma być w foteliku/ na podpupniku (to jest to "inne
    urządzenie zabezpieczające"?) zawsze, chyba, że skończyło 12 lat, albo
    ma ponad 150 cm wzrostu.
    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 26. Data: 2008-08-10 12:05:37
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 10 sierpień 2008 12:30
    (autor krys
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g7mg0i$rk7$1@inews.gazeta.pl>):

    > Czepiasz się. Dziecko ma być w foteliku/ na podpupniku (to jest to "inne
    > urządzenie zabezpieczające"?) zawsze, chyba, że skończyło 12 lat, albo
    > ma ponad 150 cm wzrostu.

    Ale czego się czepiam? Z przodu nie może być w poddupniku, jak to ładnie
    określasz. Nie obowiązuje tam również ZTCW limit wzrostowy.

    --
    Tristan

  • 27. Data: 2008-08-10 12:56:21
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Tristan napisał(a):

    > Ale czego się czepiam?

    Że z tyłu niekoniecznie.

    > Z przodu nie może być w poddupniku, jak to
    > ładnie określasz. Nie obowiązuje tam również ZTCW limit wzrostowy.

    Podpupniku :-). Może być, patrz punkt 5.

    Art. 45. 2. Kierującemu pojazdem zabrania się: 4) przewożenia w
    foteliku ochronnym dziecka siedzącego tyłem do kierunku jazdy na
    przednim siedzeniu pojazdu samochodowego wyposażonego w poduszkę
    powietrzną dla pasażera; 5) przewożenia, poza specjalnym fotelikiem
    ochronnym dziecka w wieku do 12 lat na przednim siedzeniu pojazdu
    samochodowego.

    Tyle przepisy, a dzieci jeżdżą na stojaco między fotelami, z przodu, z
    tyłu, klęcząc...

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 28. Data: 2008-08-10 14:08:30
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    krys wrote:
> [...]
    > powietrzną dla pasażera; 5) przewożenia, poza specjalnym fotelikiem
    > ochronnym dziecka w wieku do 12 lat na przednim siedzeniu pojazdu

    Punkt 5 - zabrania sie inaczej niz w foteliku
    Punkt 4 - nie mozna w foteliku, jesli jest poduszka powietrzna.

    Gdzie tu jest zezwolenie na przewozenie z przodu na podpupniku?

    Wieslaw

  • 29. Data: 2008-08-10 14:54:20
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 10 sierpień 2008 14:56
    (autor krys
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g7moi0$kva$1@inews.gazeta.pl>):

    > Podpupniku :-). Może być, patrz punkt 5.

    No więc właśnie, nie może być. Z przodu tylko w foteliku.

    --
    Tristan

  • 30. Data: 2008-08-10 16:11:00
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    l...@g...pl pisze:

    > no wiesz co ? tzn twierdzisz ze mam wezwac policje, spisac raport, pozniej
    > zgolosic sie do ubezpieczyciela i nic sie nie martwic? a jakim prawem buc ma
    > mi wpieprzac sie w auto? nie mam czasu czekac 1,5 h na przyjazd policji latac
    > po ubezpieczycielach.

    No możesz jeszcze na gościa powrzeszczeć, pomarudzić, zablokować pas na
    którym stoicie i zadzwonić do przyjaciółki się poskarżyć, nabawić się
    wrzodów i zestresować.

    Efekt wymierny będzie taki sam - dostaniesz kasę z ubezpieczenia. Ja
    rozumiem, jak samochód wychuchany, wycackany, jedyny i w ogóle. Ale jak
    tzw "dupowóz" to od tego właśnie są ubezpieczenia, żeby takie sprawy
    pokrywały.

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \