    From: "monikki" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: dzialalnosc gospodarcza a VAT
    Date: Mon, 2 Sep 2002 13:55:57 +0200

    Witam,

    Mam zamiar zarejestrowac dzialalnosc gospodarcza. Juz wiem, ze bede sie
    rozliczac z US na zasadzie KPiR. Natomiast nie jestem pewna czy mam zostac
    platnikiem VAT. Nie wiem czy kazdy moze nim byc i czy jest to oplacalne.
    Bede swiadczyc uslugi osobom prywatnym (tzw ludnosci) ale nie chcialabym sie
    ograniczac tylko do tego. Jesli uda mi sie znalesc odbiorcow wsrod firm to
    pewnie oni chcieli by dostawac faktury VAT. To bedzie jednoosobowa
    dzialalnosc nie przynoszaca wielkich dochodow. Pewnie na poczatek nie bedzie
    to wiecej niz 10.000 euro na rok i nie moge liczyc na stale dochody wiec nie
    chce karty podatkowej ani ryczaltu. Prosze o porade i pomoc.

    Dziekuje Monika