  • 71. Data: 2009-06-12 08:55:18
    Temat: Re: dwie polisy na jedną rzecz
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 11 Jun 2009 23:11:41 +0200, Paweł Ubysz napisał(a):

    > Na logikę to jak stracił X to ma dostać X. Inaczej wszystkie domy by sie
    > paliły.

    od kazdej firmy w ktorej placil skladki. dlaczego skoro placil skladke u
    dwoch ubezpieczycieli, czyli dwa razy wiecej niz przecietny kowalski, ma
    dostac pieniadze tylko od jednego - tak samo jak ww kowalski? (nie mowimy o
    potencjalnych oszustwach)
    --
    marcin

  • 72. Data: 2009-06-12 08:56:13
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 11 Jun 2009 17:09:58 -0500, witek napisał(a):

    > przecież cały wątek jest o tym, a ty walisz jakbyś właśnie z obory wyszedł.

    czytam po koleji :)
    --
    marcin

  • 73. Data: 2009-06-12 09:33:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek pisze:

> [...]
    > przez zakład ubezpieczeń z tytułu ubezpieczenia nie może być wyższa od
    > poniesionej szkody.
    >
    > § 2. Jeżeli ten sam przedmiot ubezpieczenia w tym samym czasie jest
    > ubezpieczony od tego samego ryzyka w dwóch lub więcej zakładach
    > ubezpieczeń na sumy, które łącznie przewyższają jego wartość
    > ubezpieczeniową, każdy z zakładów ubezpieczeń odpowiada do wysokości
    > szkody w takim stosunku, w jakim przyjęta przez niego suma ubezpieczenia
    > pozostaje do łącznych sum wynikających z podwójnego lub wielokrotnego

    Ooooooo! Dzięki! Właśnie takie coś pamiętałem, tylko nie mogłem sobie
    przypomnieć, gdzie to czytałem! :)

    KC jest ciut duży ;)

  • 74. Data: 2009-06-12 09:34:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Baloo pisze:

    > Zatem na logikę to umowy zawierane na kwoty wyższe, niż wartość domu
    > powinny z gruntu być nieważne.
    > A nie są.

    Nie są nieważne, ale wypłacają do wartości domu. I koniec.

    Inna sprawa, że od zawarcia umowy do "zdarzenia" wartość może się
    zmienić i stać się np. wyższa od wyceny z dnia zawarcia polisy.

    Więc zawsze warto zawierać umowę na "ciut więcej".

  • 75. Data: 2009-06-12 09:35:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Baloo pisze:
    > "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    > wiadomości news:n717g6-

    > Nie sądzę. Mam w ten sposób od ponad 2 lat ubezpieczony dom (patrz
    > poprzedni post) i nikt nie robił mi żadnych problemów. Ani nie groził
    > odpowiedzialnością, ani nie ostrzegał, że tak nie wolno, ani nie wymagał

    Argh... Chyba oczywiste, że chodziło mi o moment wypłaty ;)

  • 76. Data: 2009-06-12 10:16:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zly wrote:

> [...]
    > dostac pieniadze tylko od jednego - tak samo jak ww kowalski? (nie mowimy o

    artukuł z kodeksu cywilnego już podałem, więc po co bijesz pianę.

  • 77. Data: 2009-06-12 10:17:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zly wrote:

    > czytam po koleji :)

    to minąłęś w takim razie kilka

  • 78. Data: 2009-06-12 10:56:21
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Twoja logika jest jakaś pokraczna.

    Jasne, podobnie jak w kwestii prawa lokatorskiego :>
    Wolę swoją pokraczną logikę, niż brak jakiejkolwiek logiki w zawieraniu
    umów, w których zapisy wzajemnie się wykluczają.

  • 79. Data: 2009-06-12 10:58:48
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:h0t1j3$e2

    > Daj sobie spokój z emocjonalnymi tekstami.

    Nie musisz ich czytać, naprawdę.

  • 80. Data: 2009-06-12 10:58:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Baloo wrote:

    > Jasne, podobnie jak w kwestii prawa lokatorskiego :>
    > Wolę swoją pokraczną logikę, niż brak jakiejkolwiek logiki w zawieraniu
    > umów, w których zapisy wzajemnie się wykluczają.

    A możesz woleć swoją logikę. Tylko zmień wtedy grupę na np.
    alt.pl.najmądrzejszy.