  • 11. Data: 2009-04-06 08:05:06
    Temat: Re: duplikat faktury a opłata
    Od: <s...@a...pl>

    > Jest. Duplikat faktury jest nadal fakturą. Masz max. 7 dni na jego wystawienie
    > (nie doręczenie; możesz mu kazac przyjść za tydzień).

    Sorry, napisałeś _wydania_, nie wystawienia...

    Pytanie tylko, czy oryginał z chwilą wystawienia nie staje się dokumentem
    kupujacego, którego ty nie masz prawa bez zgody nabywcy przetrzymywać.

  • 12. Data: 2009-04-07 23:04:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    zlotowinfo pisze:

    > dotyczy duplikatu faktury za internet, potrzebne do odliczenia
    > przez rok niektóre się zagubiły

    Do odliczenia potrzebne są nie tyle faktury, ile wydatki - jeśli je
    masz, to wpisujesz sobie w rubrykę i voila. W razie kontroli powinien
    wystarczyć wyciąg z banku (choćby elektroniczny) i np. umowa na rzeczone
    usługi.

  • 13. Data: 2009-04-08 03:55:35
    Od: spp <s...@o...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > masz, to wpisujesz sobie w rubrykę i voila. W razie kontroli powinien
    > wystarczyć wyciąg z banku (choćby elektroniczny) i np. umowa na rzeczone

    Nie, wydatki na internet _muszą_ być potwierdzone fakturą wystawioną na
    podatnika (w przypadku małżonków na obojga). Dodatkowo odliczeniu
    polegają te faktury które zostały zapłacone w określonym roku podatkowym
    - w tym celu rzeczywiście wyciąg wystarczy.

    --
    spp

  • 14. Data: 2009-04-08 20:12:32
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

> [...]
    > te faktury które zostały zapłacone w określonym roku podatkowym - w tym

    mimo wszystko nadal mnie trapi to od czego zacząłem wątek:
    Czy można pobierać opłaty za wystawienie duplikatu faktury
    wykonanej na miejscu i odbieranej osobiście?

  • 15. Data: 2009-04-08 20:25:28
    Od: <s...@a...pl>

    > Czy można pobierać opłaty za wystawienie duplikatu faktury
    > wykonanej na miejscu i odbieranej osobiście?

    Moim zdaniem zdecydowanie nie. Wystawienie faktury to obowiązek sprzedawcy, a
    nie dobra wola.

  • 16. Data: 2009-04-09 04:30:23
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    <s...@a...pl> napisał(a):

    > Moim zdaniem zdecydowanie nie. Wystawienie faktury to obowiązek sprzedawcy, a
    > nie dobra wola.

    Ale co to ma do opłaty? Moim zdaniem nic. vide:
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Gdanska-Energa-kasuj
    e-dodatkowo-Faktura-za-wystawienie-faktury-1249717.h
    tml

    j.

    --
    "Można wysnuć wniosek, że przyszłością gier są małe opalizujące krążki -
    płyty kompaktowe. Głównym tego powodem jest nieopłacalność skopiowania