  • 1. Data: 2009-04-05 21:09:11
    Temat: znak towarowy na stronie www
    Od: k...@g...com

    Mam do was pytanie mianowicie od niedawna tworze stronę WWW poświęconą
    stadionom i chciałbym do azdego z nich dodać znak klubowy drużyny
    grającej na nim.
    Jednak na wikipedii przy takiej grafice ewidentnie jest zakaz
    kopiowania i znak towarowy przykładowo http://en.wikipedia.org/wiki/File:FCB.svg
    chciałbym się zapytać czy jest możliwość inna ( bezpłatna ) legalnego
    użytkowania na stronie takiego znaku bez zapytania o każdy z nich u
    źródła?

  • 2. Data: 2009-04-05 21:56:42
    Temat: Re: znak towarowy na stronie www
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    googlegroups.com...

    Moim zdaniem, na zasadzie art. 29.1 Prawa Autorskiego masz prawo bez zgody
    uprawnionego zacytować w swoim dziele te drobne utwory (loga drużyn
    sportowych) w całości, a twórcy nie przysługuje w tym zakresie
    wynagrodzenie.

  • 3. Data: 2009-04-05 22:48:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 05.04.2009 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    > uprawnionego zacytować w swoim dziele te drobne utwory (loga drużyn
    > sportowych) w całości, a twórcy nie przysługuje w tym zakresie

    Musiałby napisać np. jakąś rozprawkę na temat tych lóg. Sam fakt pisania o
    drużynach czy stadionach MZ nie wystarczy.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2009-04-05 23:01:34
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

> [...]
    > uprawnionego zacytować w swoim dziele te drobne utwory (loga drużyn
    > sportowych) w całości, a twórcy nie przysługuje w tym zakresie

    A jakby dane logo było jednocześnie linkiem na stronę klubu, to jest
    dodatkowy argument w ewentualnej obronie.

    Pozdrawiam Przemek

  • 5. Data: 2009-04-05 23:05:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:grbd9o$8ig$1@news.onet.pl...
    > wiadomości news:grb9q0$lnc$1@inews.gazeta.pl...
    googlegroups.com..
    > A jakby dane logo było jednocześnie linkiem na stronę klubu, to jest
    > dodatkowy argument w ewentualnej obronie.

    Też dobry pomysł

  • 6. Data: 2009-04-05 23:06:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    wiadomości news:h3pna6-rmn.ln1@ziutka.router...
    googlegroups.com..
    > Musiałby napisać np. jakąś rozprawkę na temat tych lóg. Sam fakt pisania
    > o drużynach czy stadionach MZ nie wystarczy.

    Moim zdaniem nei masz racje. Sam wybór już jest dziełem. Pamiętaj, ze bazy
    danych też są dziełami.

  • 7. Data: 2009-04-06 02:11:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

> [...]
    googlegroups.com..

    > Moim zdaniem nei masz racje. Sam wybór już jest dziełem. Pamiętaj, ze bazy

    Art. 29 u.1.
    Wolno przytaczać w utworach stanowicych samoistną calość urywki rozpo-
    wszechnionych utworów lub drobne utwory w calosci, w zakresie
    uzasadnionym wyjasnianiem, analiza krytyczna, nauczaniem lub prawami
    gatunku twórczoci.

    Wskaż, który z tych warunków zostanie spełniony.
    O bazach nie rozumiem.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2009-04-06 06:30:44
    Od: AnnS <anns@[wytnijto]epf.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Też dobry pomysł

    Kiedyś czytałam na jakimś forum prawniczym (ale nie pamiętam dokładnie
    źródła), że jeśli logo służy celom identyfikacyjnym firmy/grupy itp. to
    można jej używać.

  • 9. Data: 2009-04-06 09:38:27
    Od: k...@g...com

    On 6 Kwi, 08:30, AnnS <anns@[wytnijto]epf.pl> wrote:

    > Kiedyś czytałam na jakimś forum prawniczym (ale nie pamiętam dokładnie
    > źródła), że jeśli logo służy celom identyfikacyjnym firmy/grupy itp. to
    > można jej używać.

    Okej dziękuję wam wszystkim za konstruktywne i bardzo pomocne
    informacje w tej kwestii :)

  • 10. Data: 2009-04-06 09:38:38
    Od: k...@g...com