  • 11. Data: 2005-03-12 15:00:30
    Temat: Re: drobne
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *kede* wrote in <news:d0ut7t$jv6$1@nemesis.news.tpi.pl> :

    > przyszedl z woreczkiem "zoltkow" to chyba mogl by odmowic sprzedazy?

    To musiałby coś innego na karteczce napisać - bo ten woreczek to może
    być odliczona kwota ;)

    --
    Wiedza jest łaskawa - ochrania ludzi przed myśleniem

  • 12. Data: 2005-03-12 16:52:33
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

    > a gdyby mi podal, ze "nie bedzie liczyl drobnych poniewaz zajmie to za
    > duzo czasu" - czy to przypadkiem nie podpada pod uzasadniona przyczyne
    > odmowy?
    idz z tymi drobnymi do baku - pdobna jest ich za malo w obiegu. aktualnie
    "miedzi" nie produkuja bo koszt jest wyzszy niz wartosc nominalna

    leon
    --
    "Jeżeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy błędne koło"
    - łysa śpiewaczka - EUGENE IONESCO

  • 13. Data: 2005-03-12 17:23:12
    Od: kede <s...@p...tw>

    leon napisał(a):

    > idz z tymi drobnymi do baku - pdobna jest ich za malo w obiegu.
    > aktualnie "miedzi" nie produkuja bo koszt jest wyzszy niz wartosc
    > nominalna

    Co mnie kiedys zdziwilo:
    W banku slaskim przyszedl facet z drobniakami i chcial rozmienic czy
    wplacic na konto to jak mu powiedzieli ze bedzie to kosztowac 5zl to sie
    ucieszyl cytat: "byle by sie tego pozbyc". Dziwne.
    A kiedys babka na poczcie tak dlugo kombinowala z moimi drobnymi i swoja
    szuflada az mi wszystko powymieniala tak zebym mial jak naj mniej
    drobnych:) i prawie piszczala z radosci na ich widok.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 14. Data: 2005-03-12 17:43:00
    Od: PawełJ <p...@w...poczta.onet.pl>

> [...]
    > wplacic na konto to jak mu powiedzieli ze bedzie to kosztowac 5zl to sie
    > ucieszyl cytat: "byle by sie tego pozbyc". Dziwne.
    To chyba nie tylko ten bank tak działa
    Miałem kiedyś duużo drobnych . Banki chciały za wymianę tego jakieś
    pieniądze poza tym miało to być posegregowane i zapakowane.
    Za to sklepy przyjmują chętnie i bez opłat :)

    pawełJ

  • 15. Data: 2005-03-12 17:48:10
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 12/03/2005 15:54, oen wrote :
> [...]
    >

    > a gdyby mi podal, ze "nie bedzie liczyl drobnych poniewaz zajmie to za
    > duzo czasu" - czy to przypadkiem nie podpada pod uzasadniona przyczyne

    Moim zdaniem nie. O ile kupujący nie przekracza granic przesady i na
    przykład chce zapłacić za przedmiot wartości 200 złotych wyłącznie
    bilonem. Wszystko zależy od tego jaka to jest kwota i ile tych drobnych
    jest...

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession

  • 16. Data: 2005-03-12 18:21:24
    Od: "Klaker2" <s...@w...pl>

    A nie wystarczy jesli sprzedawca powie ze podejrzewa ze czesc monet jest
    podrobiona ;)
    i w tym momencie raczej nie ma obowiazku brac tych monet

  • 17. Data: 2005-03-12 18:27:04
    Od: spp <s...@o...pl>

    Użytkownik Klaker2 napisał:

    > A nie wystarczy jesli sprzedawca powie ze podejrzewa ze czesc monet jest
    > podrobiona ;)
    > i w tym momencie raczej nie ma obowiazku brac tych monet

    Ma za to obowiązek wezwania Policji :)

    spp

  • 18. Data: 2005-03-12 19:37:20
    Od: kede <s...@p...tw>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki napisał(a):

> [...]
    > przykład chce zapłacić za przedmiot wartości 200 złotych wyłącznie
    > bilonem. Wszystko zależy od tego jaka to jest kwota i ile tych drobnych

    No wlasnie ale jak to zdefiniowac zeby nikt nie powiedzial "wczoraj wzieli
    178zl w drobnych a dzis nie chca wziasc 160..."

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 19. Data: 2005-03-13 10:11:23
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

> [...]
    > przykład chce zapłacić za przedmiot wartości 200 złotych wyłącznie
    > bilonem. Wszystko zależy od tego jaka to jest kwota i ile tych drobnych
    200 zloty to i tak duzo kwota.
    wezmy inny przyklad: wsiada pasazer do PKS i chce zaplacic za bilet
    kilkunastozlotowy sama "miedzia" - przeciez kierowca nie bedzie tego
    liczyl parenascie minut bo w tym czasie powinien byc dobrych 10 km dalej.
    podobnie mamy w przypadku MKS/MPK/MZK - kierowca odmowi bo ma ustalony
    rozklad jazdy i musi sie go trzymac

    leon