  • 1. Data: 2003-09-26 06:23:23
    Temat: dot. prawa budowlanego
    Od: "Pablo" <k...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie wszystkich grupowiczów...

    Mam taki malutki (?) problemik... Przeniosłem wejście na swoja działkę
    (furtkę) w inne miejsce, stawiając w nowym miejscu dwa słupki klinkierowe.
    Stoją one na starym fundamencie. Ponieważ wysokość tego fundamentu wynoso ok
    25 cm, postanowiłem przed wejściem zrobić stopień i postawiłem po jego
    bokach murek szerokości 25 i dlugości 75 cm.(1x3 cegły), oczywiście na małej
    podmurówce... Nowe wejście (podobnie zresztą jak i stare) usytuowane jest
    przy drodze. Nie robiłem do tego projektu, bo wydaje mi się, że na takie
    prace budowlane nie wymagana jest zgoda... I tu zaczyna się problem.
    Sąsiadowi chyba nie podoba się ta zmiana, bo zgłosił to do Inspektoratu i w
    poniedziałek ma nastąpić wizja lokalna. Pobocze jest szerokości ok 1,5 m,
    słupek nie przekracza 2,2m, problem chyba tylko z tymi murkami, acha... mają
    one wysokość ok 50cm...
    Poradzcie jak się tłumaczyć i czy będę musiał to rozbierać...?
    Grunt to dobry sąsiad... ;-))

    Z góry dziękuje za odpowiedzi.
    Pozdrawiam
    Pablo

  • 2. Data: 2003-09-26 09:29:40
    Temat: Re: dot. prawa budowlanego
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Jeżeli dobrze zrozumiałem, to
    wykonałeś roboty budowlane poza obszarem swojej nieruchomości.
    Tego nie można robić bez zgody właściciela,
    którym zapewne jest gmina.

    pzdr.
    JarekM

  • 3. Data: 2003-09-26 10:16:36
    Od: "Pablo" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net> napisał w
    wiadomości
    03.jasien.net...
    > Jeżeli dobrze zrozumiałem, to
    > wykonałeś roboty budowlane poza obszarem swojej nieruchomości.
    > Tego nie można robić bez zgody właściciela,
> [...]

    tylko, że granicy działki nie wytycza ogrodzenie, bo jest ono przesunięte w
    jej głąb.... więc chyba problemu nie ma...

  • 4. Data: 2003-09-30 11:58:51
    Od: Hanka Skwarczyńska <hanusia@[asio!]euler.matfiz.polsl.gliwice.pl>

    Użytkownik "Pablo" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > [...] wydaje mi się, że na takie prace budowlane
    > nie wymagana jest zgoda... [...]

    Ustawa z 27.03.2003 o zmianie ustawy Prawo budowlane[...] - art.
    30. ust. 1 pkt 3 prawa budowlanego: budowa ogrodzeń od strony
    dróg itd. wymaga zgłoszenia.

    Hanka Skwarczyńska
    i kotek Behemotek
    KOTY. KOTY SĄ MIŁE