  • 1. Data: 2005-07-01 15:01:23
    Temat: dostawca internetu ogranicza prawa dostepu
    Od: "Piter" <b...@o...pl>

    Witam.
    Podpisalem umowe o korzystanie z Szybkiej Sieci Transmisji Danych
    internetowych.
    Cena byla ustalona na 50 zlotych.
    W cenie byl ogolny dostep do wszystkich "atrakcji" sieci, poczta, www i p2p.
    W zwiazku z wprowadzeniem vatu, dostawca zmienil cene na 61 zlotych ale przy
    okazji wprowadzil nowe taryfy.
    I tak za dotychczasowa cene (50+vat) mozna teraz korzystac ze wszystkiego
    oprocz p2p (tylko w godzinach nocnych dziala).

    Czy nie jest to zmienianie warunkow umowy i czy moge zadac od dostawcy
    zwrotu czesci kosztow?

  • 2. Data: 2005-07-01 15:21:52
    Temat: Re: dostawca internetu ogranicza prawa dostepu
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Piter wrote:

    > Czy nie jest to zmienianie warunkow umowy i czy moge zadac od dostawcy
    > zwrotu czesci kosztow?

    Jest zmienieniem warunków. Jak się na nowe warunki nie zgadzasz, to
    możesz umowę wypowiedzieć.

  • 3. Data: 2005-07-01 21:46:38
    Od: "czubcia" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości news:da3n2g$r4v$4@inews.gazeta.pl...

    > Jest zmienieniem warunków. Jak się na nowe warunki nie zgadzasz, to możesz
    > umowę wypowiedzieć.

    1) A czy można żądać wywiązania się z umowy na starych warunkach? Takie
    umowy często są zawarte na czas określony.

    2) sytuacja taka
    fajna oferta, podpisuję umowę płacąc opłatę instalacyjną często dość sporą
    po kilku miesiącach provider zmienia warunki na których tracimy dość sporo
    nie odpowiada mi, wypowiadam umowę

    Co z opłatą instalacyjną? klient miał nadzieje że będzie miał spokój z netem
    na długo, a tu po kilku miesiącach trzeba dać znowu kilkaset zł za
    przyłączenie innemu. Można w takim przypadku domagać się zwrotu opłaty
    instalacyjnej?

    3) Czy można domagać się zwrotu opłaty instalacyjnej jeśli klient wypowiada
    umowę providerowi z powodu nie wywiązywania się z umowy (wiecznie awarie
    sieci)?

    Sorki za podłączenie do tematu.

    pozdrawiam
    czubcia

  • 4. Data: 2005-07-04 00:16:23
    Od: "sotb" <kuc_wywal@smieci_zw.pl>

    > 1) A czy można żądać wywiązania się z umowy na starych warunkach? Takie
    > umowy często są zawarte na czas określony.

    Można, ale wtedy i tak szybko zrezygnujesz, bo p2p zabija transfer.

> [...]
    > netem na długo, a tu po kilku miesiącach trzeba dać znowu kilkaset zł za
    > przyłączenie innemu. Można w takim przypadku domagać się zwrotu opłaty

    Jeśli w umowie nie zapisano inaczej.
    Znam przypadek, kiedy ISP "nałapał" klientów przy niskiej cenie abonamentu,
    zawierając w umowie klauzulę, że zmiana ceny nie jest zmianą warunków umowy.
    Po roku zmienił cenę na dwukrotnie wyższą.

    > 3) Czy można domagać się zwrotu opłaty instalacyjnej jeśli klient
    > wypowiada umowę providerowi z powodu nie wywiązywania się z umowy
    > (wiecznie awarie sieci)?

    Można powiedzieć, że tak, ale należy się spodziewać trudności.