  • 1. Data: 2005-06-08 17:23:47
    Temat: dostac wyrok więzienia w zawieszeniu
    Od: Gupik <g...@N...gazeta.pl>

    czasem zapadają takie wyroki, chciałbym się zapytać co oznacza taki
    wyrok i czym kierują sięsądy ogłaszając takie wyroki, za info, Dzięki :)

  • 2. Data: 2005-06-08 17:31:12
    Temat: Re: dostac wyrok więzienia w zawieszeniu
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > czasem zapadają takie wyroki, chciałbym się zapytać co oznacza taki
    wyrok

    1) Sad zgadzal sie ze skazanym, i to byl jedyny sposob
    na wyrazenie tego pogladu (np. skazany nie placil podatkow,
    albo powiedzial kilka slow prawdy o klasie politycznej)
    2)Sad nie zgadzal sie ze skazanym, ale kodeks stanowil inaczej,
    i to byl jedyny sposob zeby dokopac skazanemu
    3) Ktos, kto ma plecy/kase postanowil komus dokopac
    wyslugujac sie sadem

    > i czym kierują sięsądy ogłaszając takie wyroki, za info, Dzięki :)

    zapewne
    1) kodeksem karnym
    2) wlasnym wizimisie
    3) rozkazami z gory

    pozdrawiam
    pluton

  • 3. Data: 2005-06-08 19:05:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Gupik" <g...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Taki wyrok oznacza, że jeśli w okresie próby (zawierzenia) skazany nie
    dopuści się nowych przestępstw, to kara nie zostanie wykonana. Czym się
    kierują sądy? Bardzo często takie wyroki zapadają wobec sprawców
    przestępstw nieumyślnych. Sąd wychodzi z założenia, że co prawda skazany
    jest winny, ale trzeba mu dać szansę. Bywa, ze sąd uzależnia zawieszenie
    od wyrównania strat. Tak jest w sprawach gospodarczych. Sąd zdaje sobie
    sprawę, że pokrzywdzonemu niewiele przyjdzie z tego, że skazany pójdzie
    siedzieć - on wolał by odzyskać utracone pieniądze. Czasem argument, to
    dotychczasowa niekaralność skazanego. Jak się na paserce złapie
    40-letniego człowieka, który dotąd nigdy nie ukradł złotówki, to można
    się zastanawiać, jaki ma sens wsadzanie go do więzienia. Bywa, że taki
    wyrok ma zapewnić na przyszłość przestrzeganie prawa - na przykład przy
    znęcaniu się nad rodziną wielu pomyślało, jak się dowiedziało, ze po
    następnym pobiciu żony i dzieci pójdą na dwa lata siedzieć.

  • 4. Data: 2005-06-08 19:28:02
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Taki wyrok oznacza, że jeśli w okresie próby (zawierzenia) skazany nie
    > dopuści się nowych przestępstw, to kara nie zostanie wykonana.

    jezeli podobne przestepstwo

> [...]
    > znęcaniu się nad rodziną wielu pomyślało, jak się dowiedziało, ze po
    > następnym pobiciu żony i dzieci pójdą na dwa lata siedzieć.

    a dzieci za co, za zabicie tego co sie zneca?

    P.

    --
    Gość: "Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert: "Słyszałem, że najskuteczniejszy jest środek d..y."

  • 5. Data: 2005-06-08 19:46:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:d87h2k$8nn$1@inews.gazeta.pl...

    > a dzieci za co, za zabicie tego co sie zneca?

    Masz rację. prostuję. Siedzieć pójdzie ten, co bije.

  • 6. Data: 2005-06-11 13:45:31
    Od: "D" <d...@o...pl>

> [...]
    > znęcaniu się nad rodziną wielu pomyślało, jak się dowiedziało, ze po
    > następnym pobiciu żony i dzieci pójdą na dwa lata siedzieć.

    a jezeli okres proby minal, ale np. po 6 latach udowodniono mu ze przez
    ostatnie 10 lat zajmowal sie nielegalnym procederem?