    From: "byku" <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: dość dziedziczenia długów!!!
    Date: Fri, 27 Mar 2009 20:55:03 +0100

    Witam,

    jestem w trakcie robienia spisu z inwentarza i troszkę nabrałem orientacji w
    sprawach spadkowych.

    Najbardziej wstrząsnęło mną to, że firmy udzielające kredytów udzielają je
    75 letnim staruszkom. Taka firma spokojnie czeka sobie później kilka latek
    po śmierci staruszki i później nagle HYC ! Na syna, na córkę - zabierać
    wynagrodzenie, wywalić z domu - oczywiście w międzyczasie trzeba wyhodować
    sobie na staruszce odsetki. Cała sprawa to temat na dobry reportaż o
    lichwie. Jak można karać w ten sposób rodzinę osoby która robi długi,
    przecież są różne metody zabezpieczeń (hipoteka na przykład) a jak ktoś się
    chce nażreć odsetkami siedząc i nic nie robiąc no to niestety z jakimś tam
    ryzykiem trzeba się liczyć. A metoda "na babcie" jest po prostu obrzydliwa.

    W ogóle to dlaczego, skoro dziedziczy się długi, to nie dziedziczyć może
    wyroków z przestępstw i kary śmierci???

    Całe prawo spadkowe jest napisane w 100% pod banki i po to żeby mogły
    hodować odsetki i nakraść zupełnie niewinnym ludziom. Jak to jest możliwe,
    że jeśli np. pokłócisz się z ojcem i nie widzisz go przez kilka lat, to po 6
    miesiącach od jego śmierci nagle HELLO, DZIEŃ DOBRY - odziedziczyłeś
    wszystkie jego długi bo po 6 miesiącach dziedziczysz WSZYSTKIE DŁUGI
    AUTOMATYCZNIE. Mija kilka lat i nagle puk puk, z tej strony komornik....

    Mam pytanie czy ktoś wie jak to wygląda w krajach EU, w jaki sposób tam jest
    rozwiązany problem dziedziczenia długów?

    pozdrawiam

    Maciek