  • 11. Data: 2010-12-22 17:02:13
    Temat: Re: dluznik
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/22/2010 10:46 AM, CeZ__134 wrote:
> [...]
    >>> sadu. To nic nie da ze wysle mu rachunek, bo nawet jak go odbierze, to
    >>> oleje

    > To nie jest tak..
    > Pracowalem na godziny,

    umowa o prace czy zlecenie?

    z tymze rachunek wystawial pracodawca na ktorym bylo
    > jedynie wyszczegonione co i gdzie i kiedy odprowadzal

    przy umowie zlecenia NIGDY "pracodawca" nei wystawia rachunku,
    robi to ewentualnie za ciebie, zeby ksiegowosci szlag nie trafił po
    otrzymaniu setki rachunków, z których nic nie wynika.
    Nawiasem mówiąc, to od tej "przyslugi" podatek sie nalezy.

    +to ile wyszlo na
    > przepracowane godziny Ja zadnego rachunku mu nie wystawialem, wiec teraz
    > pracodawca jest mi winien naleznosc za stawke godzinowa x ilosc
    > przerobionych godzin.

    wystawiales wystawiales, tylko nie zdajesz sobie z tego sprawy.

  • 12. Data: 2010-12-22 20:22:16
    Od: adam <a...@g...pl>

    Do sądu nie chodź, to ostateczność, możesz mu lepiej dokuczyć.
    Na razie jako zleceniobiorca musisz, tak jak radzili przedpiścy,
    wystawić rachunek. Wystaw koniecznie z terminem zapłaty i wyślij
    poleconym. Jeśli nie zapłaci to idź do Okręgowej Inspekcji Pracy i
    przedstaw sprawę, że nie otrzymałeś wynagrodzenia za pracę. Potem, jeśli
    jesteś pewien, że nie odprowadził składek ZUS, idź do swojego Oddziału
    ZUS i też przedstaw sprawę. Potem, jeśli nie odprowadził podatku idź do
    Urzędu Skarbowego.
    Te trzy urzędy ścigną złodzieja o wiele skuteczniej niż sąd.
    A w ogóle, choć trochę za mało danych, to chyba Twoja praca powinna być
    wykonywana na podstawie umowy o pacę, a nie zlecenia. Za to też może
    gościu beknąć przed ZUSem i Inspekcją Pracy.

    Adam

  • 13. Data: 2010-12-22 20:23:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-22 21:22, adam pisze:

    > poleconym. Jeśli nie zapłaci to idź do Okręgowej Inspekcji Pracy i

    Nie zajmuje się ona stosunkami cywilnymi.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2010-12-22 22:17:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/22/2010 2:22 PM, adam wrote:
    > Jeśli nie zapłaci to idź do Okręgowej Inspekcji Pracy

    po co?

    > przedstaw sprawę, że nie otrzymałeś wynagrodzenia za pracę.

    poproszę o umowę o pracę do wglądu?

    > A w ogóle, choć trochę za mało danych, to chyba Twoja praca powinna być
    > wykonywana na podstawie umowy o pacę, a nie zlecenia.

    za mało danych

    > Za to też może
    > gościu beknąć przed ZUSem i Inspekcją Pracy.

    dopiero po wyroku sądu pracy.

  • 15. Data: 2010-12-23 09:08:28
    Od: "CeZ__134" <N...@p...onet.pl>

    > po co?

    > poproszę o umowę o pracę do wglądu?

    > za mało danych

    > dopiero po wyroku sądu pracy.

    Cholera ! Kazdy z Was ma swoja wiedze i to sprzeczna ...Wiec od czego ?
    jakiej instyrucji mam zaczac bo juz sam nie wiem ?! ;-/

    pozdr

  • 16. Data: 2010-12-23 09:35:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/23/2010 3:08 AM, CeZ__134 wrote:

    > Cholera ! Kazdy z Was ma swoja wiedze i to sprzeczna ...Wiec od czego ?
    > jakiej instyrucji mam zaczac bo juz sam nie wiem ?! ;-/
    >
    > pozdr

    od umow cywilnych sa sady cywilne.
    pozew o zapłatę w sądzie cywilnym.

    no chyba, ze najpierw przed sądem pracy chcesz wykazać, że umowa cywilna
    była pozorna i miała charakter umowy o pracę.

  • 17. Data: 2010-12-28 12:45:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Dec 2010, witek wrote:

    > dopiero po wyroku sądu pracy.

    Akurat za ZUS (z opisu wynika, że CeZ ma "kwitek" z wyszczególnioną
    składką na ZUS, podpisany przez zleceniodawcę) może gościowi dopiec,
    składając formalne powiadomienie że podejrzewa nie odprowadzone
    składki.
    Z jednej strony - bezpośrednio nic to mu nie da, do tego ZUSowa
    biurokracja może dłuższą chwilę mleć papier niż coś wydali, ale
    z drugiej jak już "zahaczy" to nierzetelny płatnik może się z lekka
    przejąć dalszymi konsekwencjami, widząc iż wierzyciel nie "odpuści".

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2010-12-28 12:59:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Dec 2010, CeZ__134 wrote:

    > Cholera ! Kazdy z Was ma swoja wiedze i to sprzeczna ...Wiec od czego ?
    > jakiej instyrucji mam zaczac bo juz sam nie wiem ?! ;-/

    Zacznij w takim razie od przepisów :P, będziesz sam wiedział, że
    jest tak jak piszą Ci "witek", Robert, Liwiusz i reszta.

    Potem zabierzesz się do siebie ;) - i w końcu wystawisz rachunek.
    Po pierwsze masz taki obowiązek: znajdź sobie w Ordynacji, i nim
    napiszesz na grupę z pretensjami (jak już znajdziesz) , to jeszcze
    wróć do "słowniczka" z definicjami na początku ;), bo w rozumieniu
    Ordynacji wykonywanie zlecenia jest "prowadzeniem DG".

    Z dowodem, że gość ten kwitek OTRZYMAŁ (!) - patrz uwaga o liście
    poleconym (ew. "z potwierdzeniem", acz nie bezwzględnie) możesz
    myśleć o krokach prawnych.
    Wcześniej też możesz (myśleć o krokach prawnych), ale się nie opłaca.

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2011-01-12 13:44:08
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 28 Dec 2010 13:45:45 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Akurat za ZUS (z opisu wynika, że CeZ ma "kwitek" z wyszczególnioną
    > składką na ZUS, podpisany przez zleceniodawcę) może gościowi dopiec,
    > składając formalne powiadomienie że podejrzewa nie odprowadzone składki.

    Przypominam, że ZUS opłaca się od kwot wypłaconych a nie należnych.

  • 20. Data: 2011-01-13 15:29:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Jan 2011, jureq wrote:

    > Przypominam, że ZUS opłaca się od kwot wypłaconych a nie należnych.

    A to racja.
    Pozostaje ew. "brak deklaracji".

    pzdr, Gotfryd