  • 21. Data: 2024-05-23 13:02:11
    Temat: Re: dlugosc zycia
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 22 May 2024 20:27:42 +0200, Wiesiaczek napisał(a):

    > korzystałem ze służby zdrowia
    > (szpital, przychodnia) na Białorusi.
    > Lepszej opieki nie spotkałem.
    > I wcale nie dlatego, że byłem inostrancem. Tam wszyscy są ubezpieczeni
    > jednakowo włącznie z tury

    To musi być prawda, bo twarde dane nie pozostawiają wątpliwości:

    "Według najnowszych danych WHO opublikowanych w 2020. Długość życia w
    Białoruś wynosi: męski 69.7, żeński 79.6 łączna długość życia wynosi 74.8
    co daje Białoruś Oczekiwana długość życia w rankingu Świat 79"
    https://www.worldlifeexpectancy.com/pl/belarus-life-
    expectancy

    "Według najnowszych danych WHO opublikowanych w 2020. Długość życia w
    Polska wynosi: męski 74.5, żeński 81.9 łączna długość życia wynosi 78.3 co
    daje Polska Oczekiwana długość życia w rankingu Świat 42"
    https://www.worldlifeexpectancy.com/pl/poland-life-e
    xpectancy

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    https://sites.google.com/view/gtracz

  • 22. Data: 2024-05-23 13:32:07
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 22.05.2024 o 20:27, Wiesiaczek pisze:

    > Nie chcę tu wciskać polityki, ale korzystałem ze służby zdrowia
    > (szpital, przychodnia) na Białorusi.
    > Lepszej opieki nie spotkałem.
    > I wcale nie dlatego, że byłem inostrancem. Tam wszyscy są ubezpieczeni
    > jednakowo włącznie z turystami i mają równe prawa do korzystania z ich
    > lekarzy.
    >
    > Może więc wystąpmy z tej Unii?

    To wystąpcie. Kto wam broni?
    Poproście Białoruś o azyl. Takim aktywistom jak ty nie odmawiają.
    To znacznie szybsza droga i szybciej będziecie mieli lepiej.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 23. Data: 2024-05-23 13:56:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 May 2024 13:32:07 +0200, Kviat wrote:

    > To wystąpcie. Kto wam broni?
    > Poproście Białoruś o azyl. Takim aktywistom jak ty nie odmawiają.
    > To znacznie szybsza droga i szybciej będziecie mieli lepiej.

    Na starość ... może to i dobry pomysł, jesli tam takie dobre szpitale
    :-)

    A jak się pogorszą, to można się rozmyslić, no chyba, ze zamkną do
    więzienia :-)

    J.

  • 24. Data: 2024-05-23 13:58:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 May 2024 13:02:11 +0200, Olin wrote:

    > To musi być prawda, bo twarde dane nie pozostawiają wątpliwości:
    >
    > "Według najnowszych danych WHO opublikowanych w 2020. Długość życia w

    Czyli dane sprzed covida ?

> [...]
    > Polska wynosi: męski 74.5, żeński 81.9 łączna długość życia wynosi 78.3 co
    > daje Polska Oczekiwana długość życia w rankingu Świat 42"

    U kobiet różnica niewielka :-)

    J.

  • 25. Data: 2024-05-23 14:07:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 May 2024 12:57:11 +0200, Olin wrote:

    > Powszechnie wiadomo, że wpływ na śmiertelność ma wszystko poza
    > szczepionkami, o czym można się dowiedzieć z internetów.

    Szczepionki mogły mieć wpływ w roku 2021 i 2022 ... a teraz covid
    jakos osłabł

    > A nie, wróć, szczepionki mają ujemną skuteczność.

    Z niektórych statystyk mogło tak wynikac, i trzeba dopiero
    szczegółowej analizy, dlaczego tak, oczywiście o ile wierzymy w
    skuteczność szczepionki, bo czemu nikt nie podważa ich dodatniej
    skuteczności ? :-)

    A tymczasem
    https://dorzeczy.pl/zdrowie/581286/szczepionka-na-co
    vid-koncern-moze-powodowac-zakrzepy.html
    https://www.rp.pl/covid19-i-choroby-zakazne/art39187
    151-skutki-uboczne-szczepionek-przeciw-covid-19-astr
    azeneca-i-pfizer-biontech-pozwane-w-licznych-procesa
    ch
    https://nil.org.pl/aktualnosci/5417-uaktualnienie-st
    anowiska-ws-szczepionki-astrazeneca
    https://www.rp.pl/covid19-i-choroby-zakazne/art40311
    751-szczepionka-astrazeneca-przeciw-covid-wycofana-z
    -uzycia-w-europie

    Brać, nie brać, czy poczekać - oto jest pytanie :-)

    J.

  • 26. Data: 2024-05-23 14:20:32
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 23 May 2024 13:58:12 +0200, J.F napisał(a):

    expectancy

    xpectancy

    > U kobiet różnica niewielka :-)

    Może Wiesiaczek zmieni płeć i przeniesie się do tej arkadii na stałe.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    https://sites.google.com/view/gtracz

  • 27. Data: 2024-05-23 14:34:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 May 2024 14:20:32 +0200, Olin wrote:

    > Może Wiesiaczek zmieni płeć i przeniesie się do tej arkadii na stałe.

    No cóż - jesli jest na emeryturze, lub ma odpowiednią prace, to może
    spróbować.
    Trzeba poprosic o prawo stałego pobytu, może pozwolą.

    Pozostaje kwestia domu/mieszkania, i ewentualnych sankcji na banki,
    czy np rejestracji samochodu.

    J.

  • 28. Data: 2024-05-23 15:50:26
    Od: n...@o...pl

    "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Być może, stare, socjalistyczne zwyczaje ... ale czy u nas za PRL było
    > lepiej?

    Przecież to kacap. Możesz przyjąć za pewnik, że wymyśla.

  • 29. Data: 2024-05-23 15:52:23
    Od: n...@o...pl

    "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > trudno powiedzieć, bo szczepionka o ile pamietam była dostępna od 2021
    > dopiero, i na początku mocno reglamentowana.
    > Trzeba by sprawdzić jak wyglądało szczepienie w I połowie 2021,
    > w II połowie 2021, i o ile mnie skleroza nie myli - fala śmiertelności
    > przewaliła sie przez kraj pod koniec 2021. Przy czym to niekoniecznie
    > była śmiertelność covid - ale może tylko niezdiagnozowana.

    Co ty pierdziliesz? W Sopocie była bardziej dostępna niż w Makowie?

  • 30. Data: 2024-05-23 17:08:04
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 23.05.2024 o 12:40, J.F pisze:

    > Być może, stare, socjalistyczne zwyczaje ... ale czy u nas za PRL było
    > lepiej?

    Lepiej od czego?
    Za PRL-u było lepiej niż teraz w tzw. demokracji.

    > Turysci są tam ubezpieczeni, czy po prostu szpitale leczą wszystkich
    > potrzebujących i o pieniądze nie pytają?

    Leczą wszystkich bo wszyscy przebywający na Białorusi są ubezpieczeni.
    Jeśli Wjeżdżasz na Białoruś ubezpieczenie zdrowotne musisz wykupić
    obowiązkowo.
    Nie mają za to pierdolenia się z EWUś i setką innych pierdół.
    Kasa jest z ubezpieczenia i nią nie zawracają sobie głowy, A poziom
    leczenia jest na bardzo dobrym poziomie (mam fotki).

    > Spytaj się raczej, jak długo się to utrzyma na Białorusi.
    >
    > Lekarze też chcą zarobić, wszyscy obywatele chcą zarobić, więc na
    > wyposażenie szpitala będzie brakować ...

    Bzdura.
    Lekarze otrzymują pensję, a kasa w tamtym systemie nie jest najważniejsza.

    > W USA podobno w szpitalach (prywatnych) warunki swietne, tylko
    > rachunek ... powoduje zawał serca. A ubezpieczenie zdrowotne to spory
    > wydatek i nie wszystkich stać.
    >
    > Są i szpitale "darmowe", zwane "miejską umieralnią" :-)

    I dlatego piedrolę ten ustrój!

    > Pod wieloma względami było jakby lepiej, pod innymi gorzej.
    >
    > Łapownictwo w szpitalach było normą, ale to dopiero PiS zwalczyl
    > za pierwszego rządu i CBA.
    > No ale kapitalizm też nie wszystko zlikwidował.

    Obecnie łapownictwo w szpitalach też jest normą.
    O co więc chodzi?

    --
    Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: