  • 11. Data: 2024-05-22 20:27:42
    Temat: Re: dlugosc zycia
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 22.05.2024 o 19:19, J.F pisze:
> [...]
    o-w-ktorym-zyje-sie-najdluzej-magiczne-miejsce-na-ma
    pie-polski/ygzp82b

    > Na SOR trafiasz, jak masz jakies poważne problemy zdrowotne, więc
    > spytaj się raczej jaki się zakończy unikanie SOR-ów, czy "służby
    > zdrowia".

    > Na SOR w ostatnich latach trochę bywałem, długo by narzekać, ale
    > akurat scen jak opisujesz, to nie widziałem.
    >
    > Tylko znów - co proponujesz alternatywnie?

    Nie chcę tu wciskać polityki, ale korzystałem ze służby zdrowia
    (szpital, przychodnia) na Białorusi.
    Lepszej opieki nie spotkałem.
    I wcale nie dlatego, że byłem inostrancem. Tam wszyscy są ubezpieczeni
    jednakowo włącznie z turystami i mają równe prawa do korzystania z ich
    lekarzy.

    Może więc wystąpmy z tej Unii?
    Bo problem jest nierozerwalnie związany z kapitalizmem, który deprawuje
    ludzi i moralność jest zastąpiona pieniędzmi.
    Naprawdę tak cierpiałeś w PRL-u?

    --
    Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 12. Data: 2024-05-22 23:21:13
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 22.05.2024 o 19:21, J.F pisze:

    > Nie ma się specjalnie co wstydzić.
    > Poza tym i tak wszyscy już wiedzą.
    >
    > Albo nie wierzy w polską "służbę zdrowia" po 8 latach władzy PiS, albo
    > woli nie przebywać w kraju :-)

    Może ma tam lepszych lekarzy i ma szmal, tylko dlaczego oddał swojego
    ojca do polskiego szpitala :-(

    --
    animka

  • 13. Data: 2024-05-23 07:39:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.05.2024 o 16:34, J.F pisze:

    > P.S. A Ziobro czemu za granicą się leczy, a nie w klinice MSWiA ? :-)

    Bo MSWiA by mu zwolnień nie wystawiało:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 14. Data: 2024-05-23 10:24:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 May 2024 07:39:22 +0200, Shrek wrote:

    > Bo MSWiA by mu zwolnień nie wystawiało:P

    Zwolnienia od zagraniczych lekarzy się chyba nie liczą, choc w
    postępowaniu karnym/komisyjnym ... może i tak :-)

    Na szczęscie praca posła jest bardzo nienormowana..

    J.

  • 15. Data: 2024-05-23 10:28:19
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 22 May 2024 19:35:33 +0200, n...@o...pl napisał(a):

    > Poziom wyszczepienia mieszkańców w gminach:
    > pomorskie Sopot Sopot (m) 67,2%
    > powiat makowski 46,1-60,1%
    >
    > Bez związku ;)

    To musowo był wpływ zaborów.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    https://sites.google.com/view/gtracz

  • 16. Data: 2024-05-23 12:02:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 May 2024 10:28:19 +0200, Olin wrote:

    > To musowo był wpływ zaborów.

    No, porównać by warto.

    Bo IMO - pod koniec długość życia mocno zależy od opieki lekarskiej, a
    ta od ilości szpitali, lekarzy, wyposażenia, karetek, dróg.
    No ale Warszawa też była pod zaborem.

    Z drugiej strony - picie i palenie przez lata pewnie też nie pomaga

    J.

  • 17. Data: 2024-05-23 12:21:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 22 May 2024 19:35:33 +0200, n...@o...pl wrote:
    o-w-ktorym-zyje-sie-najdluzej-magiczne-miejsce-na-ma
    pie-polski/ygzp82b

    > Poziom wyszczepienia mieszkańców w gminach:
> [...]

    trudno powiedzieć, bo szczepionka o ile pamietam była dostępna od 2021
    dopiero, i na początku mocno reglamentowana.
    Trzeba by sprawdzić jak wyglądało szczepienie w I połowie 2021,
    w II połowie 2021, i o ile mnie skleroza nie myli - fala śmiertelności
    przewaliła sie przez kraj pod koniec 2021. Przy czym to niekoniecznie
    była śmiertelność covid - ale może tylko niezdiagnozowana.

    J.

  • 18. Data: 2024-05-23 12:25:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 22 May 2024 23:21:13 +0200, Animka wrote:

    > Może ma tam lepszych lekarzy i ma szmal,

    szmalu troche miał, ale poczekajmy na roczne sprawozdania majątkowe.

    > tylko dlaczego oddał swojego
    > ojca do polskiego szpitala :-(

    Może wtedy nie miał szmalu, może nie wydawało się potrzebne.
    Pomińmy milczeniem niektóre inne możliwosci :-)

    J.

  • 19. Data: 2024-05-23 12:40:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 22 May 2024 20:27:42 +0200, Wiesiaczek wrote:

    > Nie chcę tu wciskać polityki, ale korzystałem ze służby zdrowia
    > (szpital, przychodnia) na Białorusi.
    > Lepszej opieki nie spotkałem.

    Być może, stare, socjalistyczne zwyczaje ... ale czy u nas za PRL było
    lepiej?

    > I wcale nie dlatego, że byłem inostrancem. Tam wszyscy są ubezpieczeni
    > jednakowo włącznie z turystami i mają równe prawa do korzystania z ich
    > lekarzy.

    Turysci są tam ubezpieczeni, czy po prostu szpitale leczą wszystkich
    potrzebujących i o pieniądze nie pytają?

    > Może więc wystąpmy z tej Unii?
    > Bo problem jest nierozerwalnie związany z kapitalizmem, który deprawuje
    > ludzi i moralność jest zastąpiona pieniędzmi.

    Spytaj się raczej, jak długo się to utrzyma na Białorusi.

    Lekarze też chcą zarobić, wszyscy obywatele chcą zarobić, więc na
    wyposażenie szpitala będzie brakować ...

    W USA podobno w szpitalach (prywatnych) warunki swietne, tylko
    rachunek ... powoduje zawał serca. A ubezpieczenie zdrowotne to spory
    wydatek i nie wszystkich stać.

    Są i szpitale "darmowe", zwane "miejską umieralnią" :-)

    > Naprawdę tak cierpiałeś w PRL-u?

    Pod wieloma względami było jakby lepiej, pod innymi gorzej.

    Łapownictwo w szpitalach było normą, ale to dopiero PiS zwalczyl
    za pierwszego rządu i CBA.
    No ale kapitalizm też nie wszystko zlikwidował.

    Ale pamiętam np "przychodnię wojewódzką", gdzie trzech ortopedów
    przyjmuje, i dzien w dzien rano 120 osób w kolejce.
    Ja miałem "pod nosem", niektórzy tam 100km jechali.

    I np pani z kolejki "dziecku krzywo nóżka rośnie. Jeden powiedział, ze
    nic nie widzi, drugi kazał stanąć ... też nic nie widzi, to teraz
    czekam do trzeciego".

    No ale jakies tomografy czy rezonanse drogie są, socjalizmu prawie na
    nie nie stać, ale po 1990 socjalizm jakis inny, niby gorszy, ale go na
    więcej stać.

    J.

  • 20. Data: 2024-05-23 12:57:11
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 23 May 2024 12:02:42 +0200, J.F napisał(a):

    > Bo IMO - pod koniec długość życia mocno zależy od opieki lekarskiej, a
    > ta od ilości szpitali, lekarzy, wyposażenia, karetek, dróg.
    > No ale Warszawa też była pod zaborem.

    Powszechnie wiadomo, że wpływ na śmiertelność ma wszystko poza
    szczepionkami, o czym można się dowiedzieć z internetów.
    A nie, wróć, szczepionki mają ujemną skuteczność.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com