  • 1. Data: 2003-08-27 14:07:05
    Temat: deportacja?
    Od: "mic" <qba@[USUN-TO]interia.pl>

    Witam,

    Moja znajoma wyjechała do USA posiadając tzw. zieloną karte. Niestety
    skradziono jej tam wszystkie dokumenty. Tyle udało mi się dowiedzieć,
    ponieważ nie ma teraz z nią żadnego kontaktu. Czy ktoś z Was wie może jak ma
    się do tego prawo amerykańskie/polskie? Czy zostanie ona deportowana do
    Polski, a jesli tak to po jakim czasie?

    Pozdrawiam,
    MiC

  • 2. Data: 2003-08-27 22:05:23
    Temat: Re: deportacja?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Nie znam się dokładnie na prawie migracyjnym USA, ale z tego co wynika z
    prawa międzynarodowego, to deportować jej do Polski raczej nie mogą. W końcu
    ktoś jej tę zieloną kartę dał, więc pewnie zostały tam jakieś dokumenty i
    można ustalić, czy ona ten dokument dostała, czy nie. Co do paszportu, to
    powinna się zgłosić do naszej ambasady / konsulatu w USA i dostanie nowy.