  • 11. Data: 2008-02-18 10:02:07
    Temat: Re: dane policjanta?
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 18 luty 2008 01:58
    (autor swen
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <2L4uj.1057$ab5.924@newsfe1-win.ntli.net>):

    > Prawdopodobnie w Polsce za taki tekst glina nawet bez legitki przy sobie
    > walna by cie na ziemie, skul kajdankami, troche oblozyl pala a na koniec
    > postawil zarzut czynnej napasci na policianta, bo Polska to kraj
    > policyjny, niestety:(

    Cieszymy się, że mieszkasz w UK i jesteś szczęśliwy.... Tam można iść do
    pierdla za gwałt na podstawie tego, że się było w okolicy. Miłego życia
    tam.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 12. Data: 2008-02-18 11:07:38
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Tristan napisał:
    > Cieszymy się, że mieszkasz w UK i jesteś szczęśliwy.... Tam można iść do
    > pierdla za gwałt na podstawie tego, że się było w okolicy. Miłego życia
    > tam.

    A u nas nawet nie musisz być w okolicy.
    Nawet możesz mieć całą klasę i nauczycieli jako świadków, że byłeś z nimi.

    Więc... ?

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 13. Data: 2008-02-18 16:21:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek Renik" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    o.pl...

    > a jak sie ma wątpliwości to dokąd zadzwonić ? Czy centrum 997 / 112 wie o
    > kazdej akcji tj. o wyslaniu policjantow na akcje, czy jak to mówią
    > "realizację" ?

    Generalnie dzwonisz 997. Jesli nawet dyżurny nie wie, to ma mechanizmy
    organizacyjne, by sie po chwili dowiedzieć, czy w danym miejscu są
    policjanci. Jak to nie są policjanci, to bardzo szybko się pojawią
    prawdziwi.

  • 14. Data: 2008-02-18 17:29:04
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > Na marginesie do jednoznacznej identyfikacji policjanta wystarczy tak
    > naprawde numer sluzbowy. Jest zarówno na odznace, jak i w legitymacji.

    No tak. A przy okazji - czy wiesz może, dlaczego "krawężniki"
    z Oddziału Prewencji nie noszą blach na wierzchu? O ile dobrze
    pamiętam treść stosownego rozporządzenia, to zwolnienie z obowiązku
    noszenia blach w widocznym miejscu występuje jedynie w przypadku,
    gdy policjanci występują "w szyku zwartym", a przecież dwuosobowe
    patrole na ulicach to nie jest "szyk zwarty"...

    Piotr

  • 15. Data: 2008-02-18 17:54:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:fpcf9r$p9c$1@inews.gazeta.pl...
> [...]

    > gdy policjanci występują "w szyku zwartym", a przecież dwuosobowe
    > patrole na ulicach to nie jest "szyk zwarty"...

    Nie wiem. co do zasady powinni je nosić. Chyba, że pełnią służbę w ubiorze
    ćwiczebnym.

  • 16. Data: 2008-02-18 20:08:42
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> wrote
    > No tak. A przy okazji - czy wiesz może, dlaczego "krawężniki"
    > z Oddziału Prewencji nie noszą blach na wierzchu?

    Nie tylko OP "zapomina" ich nosić. A jak nosić blachę zimą? na kurtce?
    Myślę, że należałoby jednak to jakoś ujednolicić i wymagać.
    Ale moim zdaniem najważnieszą zmianą byłaby naszywka na kurtce, bluzie itp z
    nazwiskiem. W wielu stanach USA tak mają, a w USArmy to standard. Wtedy
    policjant nie musiałby się nawet przedstawiać, a tylko na życzenie
    delikwenta. No i czułby się bardziej osobą publiczną, więc mniej byłby
    narażony na "plamienie munduru i honoru"

  • 17. Data: 2008-02-18 20:33:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:fpcoka$rgp$1@z-news.pwr.wroc.pl...

> [...]
    > delikwenta. No i czułby się bardziej osobą publiczną, więc mniej byłby
    > narażony na "plamienie munduru i honoru"

    Za czasów Milicji były naszywki na ramieniu z numerem służbowym. Pomysł z
    nazwiskiem jest dobry, ale numer służbowy jest o tyle lepszy, że
    jednoznacznie identyfikuje policjanta.

  • 18. Data: 2008-02-18 20:44:30
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    swen pisze:

    > W UK masz prawo!

    "Na świecie w Irlandii..." :P

  • 19. Data: 2008-02-18 20:47:59
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > To, co masz w legitymacji: stopien, imie, nazwisko, jednostka, numer
    > sluzbowy i numer legitymacji.

    Dodac trzeba, ze nieumundurowany ma obowiązek się przedstawić niepytany.
    Oczywiscie o ile nie musi do ciebie celować z broni słuzbowej :)

    Nie pamietam skąd ten obowiazek wynika, czy z jakiejs ustawy, czy
    rozporządzenia ...

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 20. Data: 2008-02-18 21:37:33
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    >
    > Za czasów Milicji były naszywki na ramieniu z numerem służbowym. Pomysł z
    > nazwiskiem jest dobry, ale numer służbowy jest o tyle lepszy, że

    Za to o wiele trudniej zapamiętać (przynajmniej niektórym). Najlepiej
    nazwisko *i* numer.

    p. m.