  • 1. Data: 2008-02-16 22:01:37
    Temat: dane policjanta?
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Jakie dane swoje powinien udostepnic policjant, na prozbe , kontrolowanego ,
    w np. kontroli rutynowej na ulicy, w celu identyfikacji policjanta
    oczywiscie. Pozdrawiam

    --
    j...@p...pl
    gg:207344

  • 2. Data: 2008-02-16 22:38:37
    Temat: Re: dane policjanta?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "Jacek23" <j...@p...pl> napisal w wiadomosci
    > Jakie dane swoje powinien udostepnic policjant, na prozbe ,
    > kontrolowanego , w np. kontroli rutynowej na ulicy, w celu identyfikacji
    > policjanta
    To, co masz w legitymacji: stopien, imie, nazwisko, jednostka, numer
    sluzbowy i numer legitymacji.

  • 3. Data: 2008-02-16 23:53:49
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    no tak, ale umundurowany poicjant na ulicy nie okazuje legitymacji, mam
    prawo o nia poprosic i spisac sobie?

  • 5. Data: 2008-02-17 00:18:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > no tak, ale umundurowany policjant na ulicy nie okazuje legitymacji, mam
    > prawo o nia poprosic i spisac sobie?

    Oczywiscie. Umundurowany policjant ma obowiazek okazac legitymacje na
    zadanie. Oczywiscie o ile wykonuje w stosunku do Ciebie jakas czynnosc
    sluzbowa, bo nie mozna sobie biegac i legitymowac policjantów dla grandy.
    No i policjant ma obowiazek owa legitymacje okazac, ale niekoniecznie
    niezwlocznie. Jak Cie bedzie gonil albo do Ciebie strzelal, to proszenie o
    legitymacje jest srednim pomyslem.

    Na marginesie do jednoznacznej identyfikacji policjanta wystarczy tak
    naprawde numer sluzbowy. Jest zarówno na odznace, jak i w legitymacji.
    Reszta danych jest wówczas zbedna.

  • 6. Data: 2008-02-17 13:23:57
    Od: "dexth" <d...@o...pl>

    Uzytkownik "Jacek23" <j...@p...pl> napisal w wiadomosci
    > no tak, ale umundurowany poicjant na ulicy nie okazuje legitymacji, mam
    > prawo o nia poprosic i spisac sobie?

    Z drogówki sie chyba przedstawiaja. Raz mialem kontakt, to sie pan przedstawil.
    Mysle, ze jakbym sobie chcial zapisac to by mi powoli podyktowal.

    pozdr dexth

  • 7. Data: 2008-02-17 13:36:10
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Uzytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisal w
    > Oczywiscie. Umundurowany policjant ma obowiazek okazac legitymacje na
    > zadanie. Oczywiscie o ile wykonuje w stosunku do Ciebie jakas czynnosc
    > sluzbowa,

    Konkretniej kontrole ruchu drogowego. Przy innych czynnosciach takiego
    obowiazku w przepisach nie ma (ale ustnie musi podac), choc zazwyczaj pokaze
    nawet legitymacje grzecznosciowo jak delikwent bedzie uprzejmy.

  • 8. Data: 2008-02-18 00:58:38
    Od: "swen" <n...@n...com>

    > no tak, ale umundurowany poicjant na ulicy nie okazuje legitymacji, mam
    > prawo o nia poprosic i spisac sobie?

    W UK masz prawo! Prawdopodobnie, przepisy te sa bardzo zblizone w calej UE,
    wiec podejrzewam, ze i w Polsce cos takiego obowiazuje. Bo na jakiej
    podstawie mozesz stwierdzic, czy masz doczynienia z policia czy z aktorami?
    W Uk jesli poprosisz o wylegitymowanie "kraweznika" a ten zapomni
    legitymacji (czesto zapominaja) to moze ci skoczyc, mowisz mu "bujaj sie" i
    idziesz dalej:)
    Prawdopodobnie w Polsce za taki tekst glina nawet bez legitki przy sobie
    walna by cie na ziemie, skul kajdankami, troche oblozyl pala a na koniec
    postawil zarzut czynnej napasci na policianta, bo Polska to kraj policyjny,
    niestety:(
    W ktorym glinarzowi wydaje sie, ze nawet prawa fizyki sa nizej niz
    jego...(patrz wypadek policjantow odworzacych jakiegos znajomka ministra, w
    drodze powrotnej wpadli w poslizg i sie utopili).

  • 9. Data: 2008-02-18 05:04:01
    Od: "Zbyszek ZiPi" <zp(Wytnij)@gazeta.com.pl>

    Użytkownik "swen" <n...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > obowiazuje. W Uk jesli poprosisz o wylegitymowanie "kraweznika" a ten
    > zapomni legitymacji (czesto zapominaja) to moze ci skoczyc, mowisz mu

    Masz całkowitą rację. W UK po ulicach chodzą anioły w policyjnych mundurach.
    Skrzydełka schowane pod kurtką. Jak zobaczą Polaka to głaskają po główce,
    przeprowadzą przez ulicę, poczęstują paierosem. Zapominalskich legitymacji
    poznać po tym, że mają mają opuszczone uszy i oczy.

> [...]
    > nawet prawa fizyki sa nizej niz > jego...(patrz wypadek policjantow
    > odworzacych jakiegos znajomka ministra, w drodze powrotnej wpadli w
    Niestety. Przy każdym skrzyżowaniu stoi posterunek policyjny.
    Po Twoich spostrzeżeniach widać, że straciłeś już kontakt z
    rzeczywistością.Jeszcze nie widziałeś państwa policyjnego.

  • 10. Data: 2008-02-18 09:56:02
    Od: "Tomek Renik" <t...@g...pl>

    Dnia 17-02-2008 o 01:18:40 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał(a):

    > Na marginesie do jednoznacznej identyfikacji policjanta wystarczy tak
    > naprawde numer sluzbowy. Jest zarówno na odznace, jak i w legitymacji.
    > Reszta danych jest wówczas zbedna.

    a jak sie ma wątpliwości to dokąd zadzwonić ? Czy centrum 997 / 112 wie o
    kazdej akcji tj. o wyslaniu policjantow na akcje, czy jak to mówią
    "realizację" ?