  • 11. Data: 2006-09-15 09:39:37
    Temat: Re: dane osobowe
    Od: "DrAK" <d...@w...pl>

    earl napisał(a):
    > Jasko Bartnik napisał(a):
    >
    > ad identyfikacji po nr indeksu, naprawdę wiesz jak się nazywa osoba o
    > nr indeksu np. 1234567?

    nawet jeśli, to co ci po samym nazwisku i imieniu?

    żeby kogoś `zidentyfikować', to raczej potrzeba coś więcej. np.
    adres.

    czy ktoś zna jakąś definicję pojęcia identyfikacji?

    koledze przedpiścy chodziło zapewne o to, że na danej uczelni
    istnieje <b>dokładnie jedna</b> osoba o danym numerze.

  • 12. Data: 2006-09-15 11:01:08
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    >Użytkownik "DrAK" <dr.a.kolany
    >1. pytałem ich o zdanie i nie sprzeciwili się.

    Musza dac zgode na pismie.

    >2. to dyrekcja się czepia powołując się na dziekana:
    >
    >Powtorze jeszcze raz moje stanowisko: zadne dane personalne studentow
    >nie moga znajdowac sie na publicznie dostepnej stronie internetowej, bo
    >narazi nas to na nieprzyjemne konsekwencje prawne.

    Moze narazic - nie musi.
    Dodatkowo, baze danych studentow rzeba zarejestrowac w GIODO.

    >ciekaw jestem o jakich konsekwencjach mowa i co to właściwie są dane
    >osobowe.
    >definicja jaką znalazłem jest oględnie mówiąc głupawa.

    USTAWA z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
    Art. 6.
    1. W rozumieniu ustawy za dane osobowe uważa się wszelkie informacje
    dotyczące
    zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.
    2. Osobą możliwą do zidentyfikowania jest osoba, której tożsamość można
    określić
    bezpośrednio lub pośrednio, w szczególności przez powołanie się na numer
    identyfikacyjny albo jeden lub kilka specyficznych czynników określających
    jej
    cechy fizyczne, fizjologiczne, umysłowe, ekonomiczne, kulturowe lub
    społeczne.
    3. Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości osoby,
    jeżeli
    wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań.

    W kazdyn spornym wypadku bedzie trzeba dochodzic, co jest/moze byc dana
    osobowa.
    Numer indeksu mozna podciagnac pod p.3, ale nie dla pani pracujacej w
    dziekanacie.
    Moim zdaniem, imie i nazwisko studenta takze mozna podciagnac pod p.3.
    Najprosciej bedzie, gdy studenci podpisza stosowny dokument zezwalajacy
    uczelni na obrabianie danych osobowych potrzebne do dzialania dziekanatow i
    ulatwienia przeplywu informacji. Uczelnia zaplaci do GIODO stosowna sumke,
    baza danych bedzie oficjalnie zgloszona, listy studentow bedzie mozna
    publikowac i tyle.
    --
    --pozdr.czes
    www.mrtechnik.pl

  • 13. Data: 2006-09-15 11:01:41
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 15-09-2006 o 11:39:37 DrAK <d...@w...pl> napisał(a):

    > koledze przedpiścy chodziło zapewne o to, że na danej uczelni
    > istnieje <b>dokładnie jedna</b> osoba o danym numerze.

    Dokladnie o to mi chodzilo :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 14. Data: 2006-09-16 19:07:40
    Od: "Maverick31" <m...@w...o2.pl>

    Numer indeksu nie podlega ochronie prawnej- w mysl ustawy o ochronie danych
    osobowych. Podawanie nazwiska czy PESELA podlega pod te ustawe.