  • 1. Data: 2009-03-26 20:00:37
    Temat: dać po łapach organowi adm.
    Od: "T" <t...@p...onet.pl>

    ... bym bardzo chciała. I w zwiazku z tym mam dwa pytania:

    1. Jak jest z odpowiedzialnoscia za szkode majatkowa wyrzadzona przez
    Wojewodzkiego Konserwatora Zabytkow? Zasade znam (417 kc) ale chodzi mi o
    legitymacje bierna, podmiot odpowiedzialny. Wojewoda?...

    2. Czy jest orzepis nakazujacy organowi administracji podjecie jakis
    konkretnych dzialan w przypadku uzyskania informacji o podejrzeniu, ze
    podlegli mu funkcjonariusze popelnili przestepstwo? Czy MUSI on to zglosic
    organom scigania?

    Bede wdzieczna za pomoc, oczywiscie najlepiej ze wskazanemi podstawy prawnej.

  • 2. Data: 2009-03-26 20:12:06
    Temat: Re: dać po łapach organowi adm.
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    T wyskrobał(a):
> [...]
    > Wojewodzkiego Konserwatora Zabytkow? Zasade znam (417 kc) ale chodzi
    > mi o legitymacje bierna, podmiot odpowiedzialny. Wojewoda?...

    Skarb Państwa reprezentowany przez wojewodę. Art. 89 ustawy o ochronie
    zabytków i opiece nad zabytkami.

> [...]
    > konkretnych dzialan w przypadku uzyskania informacji o podejrzeniu, ze
    > podlegli mu funkcjonariusze popelnili przestepstwo? Czy MUSI on to

    Moim zdaniem tak. Zobacz art. 304 par. 2 KPK.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2009-03-26 20:25:12
    Od: t...@p...onet.pl

    > .B:artek.

    Bardzo dziekuje :-)

  • 4. Data: 2009-03-26 20:58:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Bardzo dziękuje :-)

    Dodam, że niezawiadomienie organów ścigania przez funkcjonariusza
    publicznego o przestępstwie, o którym dowiedział się w związku pełnioną
    funkcją stanowi samo w sobie przestępstwo - art. 231 kk.