    From: " r." <r...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: czy to podlega ustawie o ochronie danych osobowych?
    Date: Fri, 5 Oct 2007 12:46:42 +0000 (UTC)

    Otoz chcialem sie zapisac do pewnej szkoly policealnej na kierunku
    fotoreporeter. Roczna, daje papier, a przy okazji mozna sie dowiedziec czegos
    nowego. Jako ze jedna fotoszkole mam juz prawie za soba, to chcialem teraz
    miec papier z nazwa zawodu "fotoreporter". Jako kryterium wyboru szkoly biore
    pod uwage kto w niej uczy, bo nie chce zeby fotografii uczyl mnie np. magister
    farmacji, a osoba ktora ma wyksztalcenie w tym wlasnie kierunku na ktory chce
    sie zapisac. Pani w sekretariacie jednak wykreca sie, ze ustawa o ochronie
    danych osobowych jej tego zabrania i ze dopiero jak sie zapisze, to moge
    poznac nazwiska nauczycieli. Drazac dalej temat znalazlem:

    Dz.U.01.112.1198
    USTAWA z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
    (Dz. U. z dnia 8 października 2001 r.)

    Art. 4.
    1. Obowiązane do udostępniania informacji publicznej są władze publiczne oraz
    inne podmioty wykonujące zadania publiczne, w
    szczególności:

    2. Prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu ze względu na
    prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy.
    Ograniczenie to nie dotyczy informacji o osobach pełniących funkcje publiczne,
    mających związek z pełnieniem tych funkcji, w tym o
    warunkach powierzenia i wykonywania funkcji, oraz przypadku, gdy osoba
    fizyczna lub przedsiębiorca rezygnują z przysługującego im
    prawa.

    Czy z tego wynika, ze pani sekretarka powinna mi podac to o co ja poprosilem,
    czy moze jednak ma racje? Nauczyciel pelni chyba w koncu finkcje publiczna,
    czy sie myle?

    --
    r.