eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoczy to jest legalne - gwarancje
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 1

  • 1. Data: 2002-06-02 21:15:54
    Temat: czy to jest legalne - gwarancje
    Od: "^pio^" <k...@w...pl>

    proszę poczytać i odpowiedzieć grupowiczom (oraz mnie też) na pytanie, czy
    świadczenie gwarancji w taki sposób jest legalny?:
    Dla mnie bomba i nic bym tam nie kupił..........

    załącznik z firmy http://www.gerard.pl/
    GWARANCJE
    Gwarancji na urządzenia zakupione w firmie "Gerard - Systemy Alarmowe"
    udzielamy tylko autoryzowanym zakładom (autoryzacja producenta konkretnych
    urządzeń) oraz osobom posiadającym zaświadczenie kwalifikacyjne TECHOM-u.

    Musisz sobie zdać sprawę z tego - drogi Kliencie - że biorąc się za
    montaż systemów alarmowych potrzebne jest przygotowanie zawodowe.
    Elektroniczne urządzenia alarmowe bardzo łatwo jest uszkodzić przez
    nieumiejętny montaż. Masz przecież dostęp do "elektroniki". Delikatne płytki
    można uszkodzić mechanicznie jak i elektrycznie. To nie jest radio czy
    telewizor w którym wtykamy wtyczkę do sieci, wciskamy włącznik i wszystko
    gra, a jak nie gra jest to ewidentna wina urządzenia do którego
    "wnętrzności" nie mamy dostępu bez utraty gwarancji. Oczywiście gwarant
    wyłącza z roszczeń przypadek gdy urządzenie uległo uszkodzeniu na skutek
    przepięcia sieci zasilającej bądź za sprawą wyładowania atmosferycznego.
    Trzeba pamiętać, że współczesne urządzenia elektroniczne są odporne na
    przepięcia i wyładowania atmosferyczne w niewielkim stopniu.
    Nie staraj się drogi kliencie kosztów związanych z uszkodzeniami
    losowymi jak i uszkodzeniami powstałymi wskutek nieumiejętnego montażu
    przerzucić na sprzedawcę lub producenta.

    Pamiętaj - w kompleksowym pakiecie ubezpieczenia w PZU (i innych
    agencji ubezpieczeniowych) za niewielką dopłatą ok.01% składki
    ubezpieczeniowej możesz się ubezpieczyć od strat spowodowanymi wszelkimi
    przepięciami elektrycznymi zarówno z sieci jak i od wyładowań elektrycznych.
    Przy tym ubezpieczeniu uszkodzenia elementów elektronicznych nie muszą być
    widoczne. Powyższe uwagi dotyczą szczególnie mieszkańców małych
    miejscowości, gdzie linie energetyczne i telefoniczne są napowietrzne, gdzie
    nie przywiązano dużej uwagi do instalacji odgromowej, a w Polsce są rejony o
    bardzo dużej ilości wyładowań atmosferycznych w których na zabezpieczenie
    obiektów przed skutkami tych wyładowań powinniśmy się starannie przygotować.
    Już wyładowanie atmosferyczne w odległości nawet 1,5 km od naszego obiektu
    może spowodować uszkodzenie urządzeń alarmowych i innych. Towarzyszące
    wyładowaniom bardzo silne pole elektromagnetyczne uszkadza struktury
    mikroukładów i przed tym nie można się ustrzec. Reklamując uszkodzone
    urządzenie spowodowane takim zjawiskiem musisz się liczyć z odmową przyjęcia
    reklamacji. Również nie przyjmuję do naprawy urządzeń zalanych cieczami i
    spalonych. Zakładam, że każde spalenie urządzenia jest wynikiem błędu
    montażysty.

    Sprzedawane przez nas urządzenia są w toku produkcji wielokrotnie
    sprawdzane, przechodzą kontrolę jakości i żadne tłumaczenie montażysty że to
    nie jego wina nie jest uwzględniane. Autoalarmy uszkodzone w wypadku
    samochodowym, wymontowane ze złomowanych samochodów również nie nadają się
    do naprawy. Wskutek bardzo dużych przyspieszeń powstają mikropęknięcia na
    płytkach drukowanych, zarówno ścieżek jak i metalizacji otworów, nie do
    usunięcia, ponieważ są niewidoczne i w warunkach serwisowych naprawa tych
    urządzeń jest nieopłacalna.

    Urządzenia w dokumentach których podano adresy punktów serwisowych
    należy bezpośrednio kierować do wymienionych punktów bez pośrednictwa
    sprzedawcy. Osoby reklamujące w punkcie sprzedaży zobowiązane są do
    posiadania zaświadczenia kwalifikacyjnego. Od osób pośredniczących
    reklamacje nie będą przyjmowane. Warunkiem przyjęcia reklamacji urządzenia
    jest wypełnienie karty reklamacyjnej dostępnej w punkcie sprzedaży.
    Urządzenie po naprawie odbieramy w miejscu złożenia reklamacji. Urządzenie
    wydane będzie tylko osobie składającej reklamację po wylegitymowaniu się
    dowodem osobistym.

    W karcie reklamacyjnej muszą się znaleźć następujące dane:

    a.. Imię i nazwisko, adres i telefon kontaktowy, zatrudnienie
    b.. Nazwa reklamowanego urządzenia, data i miejsce zakupu
    c.. Dokładny opis objawów uszkodzenia, w jakich okolicznościach
    wystąpiło czas i data
    d.. Data i miejsce instalacji. Opis podłączenia do urządzenia
    współpracującego
    e.. Nazwa zakładu instalującego reklamowane urządzenie i nazwisko
    instalatora
    Bez wypełnionej dokładnie karty reklamacyjnej żadne urządzenie nie
    będzie przyjmowane do naprawy.
    Reklamacje wysyłane pocztą muszą być wcześniej awizowane telefonicznie
    i muszą mieć wypełnioną kartę reklamacyjną wg powyższego wzoru. Bez opisu
    urządzenia będą odsyłane do nadawcy na jego koszt bez naprawy. Reklamacje
    wysyłane pocztą bez telefonicznego powiadomienia (i uzgodnienia warunków) o
    zamiarze wysłania reklamowanego urządzenia nie będą odbierane. Urządzenia w
    których serwis nie stwierdził wady produkcyjnej (względnie sprawne - bo 90%
    dostarczanych urządzeń jest sprawna) będą zwracane po pobraniu opłaty
    manipulacyjnej w wysokości proporcjonalnej do czasu sprawdzenia danego
    urządzenia nie mniej niż 10 zł.(plus koszty przesyłki) Powyższe utrudnienia
    mają na celu zmusić szanownego klienta do starannego sprawdzania wykonanej
    przez siebie instalacji i nie szafowaniu czyimś czasem bo to nic nie
    kosztuje. Większość niepowodzeń (złej pracy instalowanych urządzeń) jest
    wynikiem niestarannego montażu oraz nieznajomości zjawisk fizycznych
    mających bezpośredni i pośredni wpływ na pracę urządzenia oraz nie
    przeczytania ze zrozumieniem instrukcji. Ponieważ urządzenia są sprzedawane
    tylko osobom z odpowiednimi kwalifikacjami nie ma mowy o rękojmi - wiesz do
    czego zakupione urządzenie służy i jakie ma spełnić parametry.

    Tak rygorystyczne warunki gwarancji mają na celu zniechęcić
    przypadkowych odbiorców, "osoby nawiedzone" uważające, że montaż systemu
    alarmowego to rzecz banalna, to przecież tylko podłączenie kilku kabelków.

    Żadnych szkoleń ani konsultacji nie prowadzimy.
    Nie prowadzimy indywidualnej korespondencji z klientem.

    Nie masz Kliencie przygotowania zawodowego do montażu systemów
    alarmowych w obiektach jak i w samochodzie lub nie czujesz się na siłach nie
    bierz się za to. Tylko z pozoru montaż systemu alarmowego jest łatwy. Można
    użyć lapidarne porównanie: dwie osoby mają takie same farby i pędzle i taki
    sam motyw do namalowania, jeden stworzy arcydzieło a drugi kicz. Aby wykonać
    poprawnie działający system alarmowy potrzebna jest nie tylko wiedza jak
    należy połączyć poszczególne jego elementy ale jak je dobrać do danego
    obiektu i w którym miejscu je zamontować - a to jest sztuką. Wymaga to
    rzetelnej wiedzy i dużego doświadczenia.

    Szczególnie przestrzegamy przed niektórymi artykułami drukowanymi w
    miesięcznikach elektronicznych na temat systemów alarmowych.
    Są to artykuły pisane przez osoby bez należytej wiedzy w tym kierunku.

    Pamiętajmy, że istnieją Polskie Normy Systemów Alarmowych oraz
    obowiązuje ustawa o ochronie osób i mienia i nikt nie może nas zwolnić od
    przestrzegania tych aktów prawnych.





strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1