-
1. Data: 2002-06-02 21:15:54
Temat: czy to jest legalne - gwarancje
Od: "^pio^" <k...@w...pl>
proszę poczytać i odpowiedzieć grupowiczom (oraz mnie też) na pytanie, czy
świadczenie gwarancji w taki sposób jest legalny?:
Dla mnie bomba i nic bym tam nie kupił..........
załącznik z firmy http://www.gerard.pl/
GWARANCJE
Gwarancji na urządzenia zakupione w firmie "Gerard - Systemy Alarmowe"
udzielamy tylko autoryzowanym zakładom (autoryzacja producenta konkretnych
urządzeń) oraz osobom posiadającym zaświadczenie kwalifikacyjne TECHOM-u.
Musisz sobie zdać sprawę z tego - drogi Kliencie - że biorąc się za
montaż systemów alarmowych potrzebne jest przygotowanie zawodowe.
Elektroniczne urządzenia alarmowe bardzo łatwo jest uszkodzić przez
nieumiejętny montaż. Masz przecież dostęp do "elektroniki". Delikatne płytki
można uszkodzić mechanicznie jak i elektrycznie. To nie jest radio czy
telewizor w którym wtykamy wtyczkę do sieci, wciskamy włącznik i wszystko
gra, a jak nie gra jest to ewidentna wina urządzenia do którego
"wnętrzności" nie mamy dostępu bez utraty gwarancji. Oczywiście gwarant
wyłącza z roszczeń przypadek gdy urządzenie uległo uszkodzeniu na skutek
przepięcia sieci zasilającej bądź za sprawą wyładowania atmosferycznego.
Trzeba pamiętać, że współczesne urządzenia elektroniczne są odporne na
przepięcia i wyładowania atmosferyczne w niewielkim stopniu.
Nie staraj się drogi kliencie kosztów związanych z uszkodzeniami
losowymi jak i uszkodzeniami powstałymi wskutek nieumiejętnego montażu
przerzucić na sprzedawcę lub producenta.
Pamiętaj - w kompleksowym pakiecie ubezpieczenia w PZU (i innych
agencji ubezpieczeniowych) za niewielką dopłatą ok.01% składki
ubezpieczeniowej możesz się ubezpieczyć od strat spowodowanymi wszelkimi
przepięciami elektrycznymi zarówno z sieci jak i od wyładowań elektrycznych.
Przy tym ubezpieczeniu uszkodzenia elementów elektronicznych nie muszą być
widoczne. Powyższe uwagi dotyczą szczególnie mieszkańców małych
miejscowości, gdzie linie energetyczne i telefoniczne są napowietrzne, gdzie
nie przywiązano dużej uwagi do instalacji odgromowej, a w Polsce są rejony o
bardzo dużej ilości wyładowań atmosferycznych w których na zabezpieczenie
obiektów przed skutkami tych wyładowań powinniśmy się starannie przygotować.
Już wyładowanie atmosferyczne w odległości nawet 1,5 km od naszego obiektu
może spowodować uszkodzenie urządzeń alarmowych i innych. Towarzyszące
wyładowaniom bardzo silne pole elektromagnetyczne uszkadza struktury
mikroukładów i przed tym nie można się ustrzec. Reklamując uszkodzone
urządzenie spowodowane takim zjawiskiem musisz się liczyć z odmową przyjęcia
reklamacji. Również nie przyjmuję do naprawy urządzeń zalanych cieczami i
spalonych. Zakładam, że każde spalenie urządzenia jest wynikiem błędu
montażysty.
Sprzedawane przez nas urządzenia są w toku produkcji wielokrotnie
sprawdzane, przechodzą kontrolę jakości i żadne tłumaczenie montażysty że to
nie jego wina nie jest uwzględniane. Autoalarmy uszkodzone w wypadku
samochodowym, wymontowane ze złomowanych samochodów również nie nadają się
do naprawy. Wskutek bardzo dużych przyspieszeń powstają mikropęknięcia na
płytkach drukowanych, zarówno ścieżek jak i metalizacji otworów, nie do
usunięcia, ponieważ są niewidoczne i w warunkach serwisowych naprawa tych
urządzeń jest nieopłacalna.
Urządzenia w dokumentach których podano adresy punktów serwisowych
należy bezpośrednio kierować do wymienionych punktów bez pośrednictwa
sprzedawcy. Osoby reklamujące w punkcie sprzedaży zobowiązane są do
posiadania zaświadczenia kwalifikacyjnego. Od osób pośredniczących
reklamacje nie będą przyjmowane. Warunkiem przyjęcia reklamacji urządzenia
jest wypełnienie karty reklamacyjnej dostępnej w punkcie sprzedaży.
Urządzenie po naprawie odbieramy w miejscu złożenia reklamacji. Urządzenie
wydane będzie tylko osobie składającej reklamację po wylegitymowaniu się
dowodem osobistym.
W karcie reklamacyjnej muszą się znaleźć następujące dane:
a.. Imię i nazwisko, adres i telefon kontaktowy, zatrudnienie
b.. Nazwa reklamowanego urządzenia, data i miejsce zakupu
c.. Dokładny opis objawów uszkodzenia, w jakich okolicznościach
wystąpiło czas i data
d.. Data i miejsce instalacji. Opis podłączenia do urządzenia
współpracującego
e.. Nazwa zakładu instalującego reklamowane urządzenie i nazwisko
instalatora
Bez wypełnionej dokładnie karty reklamacyjnej żadne urządzenie nie
będzie przyjmowane do naprawy.
Reklamacje wysyłane pocztą muszą być wcześniej awizowane telefonicznie
i muszą mieć wypełnioną kartę reklamacyjną wg powyższego wzoru. Bez opisu
urządzenia będą odsyłane do nadawcy na jego koszt bez naprawy. Reklamacje
wysyłane pocztą bez telefonicznego powiadomienia (i uzgodnienia warunków) o
zamiarze wysłania reklamowanego urządzenia nie będą odbierane. Urządzenia w
których serwis nie stwierdził wady produkcyjnej (względnie sprawne - bo 90%
dostarczanych urządzeń jest sprawna) będą zwracane po pobraniu opłaty
manipulacyjnej w wysokości proporcjonalnej do czasu sprawdzenia danego
urządzenia nie mniej niż 10 zł.(plus koszty przesyłki) Powyższe utrudnienia
mają na celu zmusić szanownego klienta do starannego sprawdzania wykonanej
przez siebie instalacji i nie szafowaniu czyimś czasem bo to nic nie
kosztuje. Większość niepowodzeń (złej pracy instalowanych urządzeń) jest
wynikiem niestarannego montażu oraz nieznajomości zjawisk fizycznych
mających bezpośredni i pośredni wpływ na pracę urządzenia oraz nie
przeczytania ze zrozumieniem instrukcji. Ponieważ urządzenia są sprzedawane
tylko osobom z odpowiednimi kwalifikacjami nie ma mowy o rękojmi - wiesz do
czego zakupione urządzenie służy i jakie ma spełnić parametry.
Tak rygorystyczne warunki gwarancji mają na celu zniechęcić
przypadkowych odbiorców, "osoby nawiedzone" uważające, że montaż systemu
alarmowego to rzecz banalna, to przecież tylko podłączenie kilku kabelków.
Żadnych szkoleń ani konsultacji nie prowadzimy.
Nie prowadzimy indywidualnej korespondencji z klientem.
Nie masz Kliencie przygotowania zawodowego do montażu systemów
alarmowych w obiektach jak i w samochodzie lub nie czujesz się na siłach nie
bierz się za to. Tylko z pozoru montaż systemu alarmowego jest łatwy. Można
użyć lapidarne porównanie: dwie osoby mają takie same farby i pędzle i taki
sam motyw do namalowania, jeden stworzy arcydzieło a drugi kicz. Aby wykonać
poprawnie działający system alarmowy potrzebna jest nie tylko wiedza jak
należy połączyć poszczególne jego elementy ale jak je dobrać do danego
obiektu i w którym miejscu je zamontować - a to jest sztuką. Wymaga to
rzetelnej wiedzy i dużego doświadczenia.
Szczególnie przestrzegamy przed niektórymi artykułami drukowanymi w
miesięcznikach elektronicznych na temat systemów alarmowych.
Są to artykuły pisane przez osoby bez należytej wiedzy w tym kierunku.
Pamiętajmy, że istnieją Polskie Normy Systemów Alarmowych oraz
obowiązuje ustawa o ochronie osób i mienia i nikt nie może nas zwolnić od
przestrzegania tych aktów prawnych.