  • 1. Data: 2003-06-05 06:49:34
    Temat: czy roznice obmiarowe PRZEKRACZAJA 1 % ?
    Od: "Monfeo" <m...@g...pl>

    Witam

    W naszej umowie dotyczacej kupna mieszkania mamy taki ust.2:
    "Strony dopuszczaja wystapienie roznic obmiarowych pomiedzy powierzchnia
    projektowa przedmiotu umowy okreslona w ust.1 a uzyskana w procesie
    realizacji inwestycji powierzchnia rzeczywista, ktore zostana rozliczone
    zgodnie z zasadami okreslonymi PN-ISO 9836, jezeli przekrocza 1% powierzchni
    o ktorej mowa w ust.1"

    Czy to oznacza, ze kupujac mieszkanie 80-cio metrowe bysmy musieli doplacic
    za 10 m jesli wyszloby im po zakonczeniu prac 90 m ?

    Jestesmy w takiej sytuacji ze o pare metrow powiekszyl sie garaz i developer
    oczekuje od nas zaplaty za te dodatkowe metry. Co dziwne w wyniku zmian
    konstrukcyjnych calego budynku nasze mieszkanie takze zostalo powiekszone o
    3 m o czym bylismy powiadomieni wczesniej z zaznaczeniem ze te dodatkowe
    metry w mieszkaniu otrzymamy nieodplatnie. Przeciez przy tak sformulowanym
    ust.2 mogl nas o niczym nie powiadamiac i sciagnac dodatkowa oplate.
    Cos mi tu nie pasuje. Zadnej gwarancji dla kupujacego (co gdy w zwiazku z
    niesprzedanymi mieszkaniami polacza oba sasiednie i oddadza ci jako twoje ?
    - doplacisz bagatela kilkaset tysiecy zl). Wiem ze przesadzam, ale 1,5 roku
    temu ten ust.2 zostal mi wytlumaczony zupelnie inaczej.

    Monfeo

  • 2. Data: 2003-06-05 11:46:53
    Temat: Re: czy roznice obmiarowe PRZEKRACZAJA 1 % ?
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Monfeo" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > realizacji inwestycji powierzchnia rzeczywista, ktore zostana rozliczone
    > zgodnie z zasadami okreslonymi PN-ISO 9836, jezeli przekrocza 1%

    nie wiem co to znaczy "rozliczone zgodnie z zasadami "
    wydaje się że to ma dotyczyć sposobu obmiaru powierzchni a nie zapłaty za
    nią,

    sposób zapłaty zapewne jest w innym miejscu umowy i bez
    jej dokładnego przeczytania to raczej nie da się prochu wymysleć

    poza tym drobne róznice zawsze w budownictwie moga się zdarzac ale nie w
    wysokości np 10%,
    wtedy to już wyraźne odstępstwo od umowy,
    myslę, że granica przyzwoitości to 2-3% róznicy,
    ale to już do uznania sądu w ostateczności,

    pzdr,
    JarekM

  • 3. Data: 2003-06-05 13:13:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Moim zdaniem - mogę się mylić, bo nie znam całej umowy - to zacytowany przez
    Ciebie fragment oznacza, że do 1 % nikt nie ma nic do gadania. A jeśli
    różnica będzie większa niż 1 %, to musisz się ewentualnie zgodzić na zmianę
    umowy. I teraz możesz negocjować. Możesz wyrazić zgodę na ten dodatkowy
    metraż pod warunkiem, że Ci go dadzą za darmo, albo powiedzieć że się nie
    zgadzasz i wówczas niech przestawiają ściany. Spodziewam się, że taniej im
    wyjdzie dać Ci to za darmo.
    --
    Jestem tylko człowiekiem i mogę się mylić. Przedstawiony wyżej
    punkt widzenia jest moją prywatną opinią i upraszam o nie trakto-

  • 4. Data: 2003-06-06 05:41:01
    Od: "Monfeo" <m...@g...pl>

    On 5-Jun-2003, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > Ciebie fragment oznacza, że do 1 % nikt nie ma nic do gadania. A jeśli
    > różnica będzie większa niż 1 %, to musisz się ewentualnie zgodzić na

    czy jest jakis paragraf na ktorym moglbym sie oprzec ?

    Monfeo

  • 5. Data: 2003-06-06 16:36:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Paragrafem w tym wypadku jest Twoja umowa. Obydwie strony zgodziły się, że
    określony w niej metraż może bez zgody stron ulec zmiany tylko o 1%. Oznacza
    to, że większe zmiany podlegają negocjacjom i w skrajnym wypadku możesz nie
    wyrazić zgody na zmianę metrażu, z wszystkimi wynikającymi stąd skutkami,
    jakie zawarto w prawie.

  • 6. Data: 2003-06-09 06:29:32
    Od: "Monfeo" <m...@g...pl>

    On 6-Jun-2003, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > nie
    > wyrazić zgody na zmianę metrażu, z wszystkimi wynikającymi stąd skutkami,

    wlasnie wg mnie umowa jednak mowi co innego - tam jest wyraz "przekraczaja"

    Monfeo

  • 7. Data: 2003-06-09 17:16:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | wlasnie wg mnie umowa jednak mowi co innego - tam jest wyraz
    "przekraczaja"

    Rozwiń swą myśl, bo nie rozumiem. Czyżbyś postulował, że jak jest napisane,
    że ma nie przekraczać 1%, a różnica jest 3%, to budowlańcy zmieścili się w
    dopuszczonym umową marginesie błędu? Czy o coś innego chodzi.

  • 8. Data: 2003-06-10 06:23:45
    Od: "Monfeo" <m...@g...pl>

    On 9-Jun-2003, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > że ma nie przekraczać 1%, a różnica jest 3%, to budowlańcy zmieścili się w
    > dopuszczonym umową marginesie błędu? Czy o coś innego chodzi.

    ja rozumiem to tak:
    - jesli roznice sa mniejsze niz 1 % to je pomijamy
    - jesli roznice miedzy tym co mialo byc a co jest beda wieksze niz 1% to
    musze pokryc calkowity koszt tych dodatkowych metrow (czyli moga wybudowac
    mieszkanie 2 razy wieksze i za wszystko musze zaplacic, bo nie ma gornej
    granicy bledu)

    Monfeo

  • 9. Data: 2003-06-10 19:59:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Moim zdaniem błędnie rozumujesz. Jeśli wybudują mieszkanie większe /
    mniejsze o ponad 1% to nie wywiązali się z umowy. Jeśli jej nie renegocjują
    z Tobą, to Ty masz nadal prawo czekać, aż dostaniesz mieszkanie w właściwym
    metrażem i spełniające pozostałe warunki umowy. A jak oni to zrobią, to już
    ich problem. Ty czekasz i nie musisz im płacić, a nawet możesz naliczać
    ewentualne kary umowne (jeśli zastrzeżono) albo na przykład wezwać do
    wywiązania się z umowy pod rygorem jej zerwania z ich winy. Ty chcesz
    mieszkanie np. 70 m2 i inne Cię nie interesuje. W tym wypadku mogą się
    walnąć o 0,7 m2.