-
1. Data: 2003-06-05 06:20:24
Temat: Gwarancja na sprzęt komputerowy
Od: GraaaL <g...@w...pl>
Witam!
Chciałbym prosić o poradę dotyczącą gwarancji na sprzęt komputerowy:
W sierpniu 2001 kupiłem płytę główną do komputera. Do płyty została
dołączona gwarancja na 24 miesiące. Niestety w ubiegłym tygodniu płyta
uległa uszkodzeniu (nie działa karta dźwiękowa, są problemy z trybami DMA
na dysku, widoczne są spuchnięte kondensatory).
Płyta została kupiona "na firmę" i w karcie gwarancyjnej zastrzeżono
wyłączenie praw z tytułu rękojmi za wady fizyczne.
W serwisie dowiedziałem się, że moje żądanie gwarancyjnej naprawy zostało
odrzucone. Stwierdzono, że płyta uległa uszkodzeniu na skutek wadliwie
działającego zasilacza. Ów zasilacz również kupowany był w tej samej
firmie, ale już nie jest na gwarancji (było 12 miesięcy). Jednakże moim
zdaniem zasilacz jest sprawny.
Moje pytania:
- płyty jeszcze nie odebrałem - czy należy ją odebrać, czy też pozostawić
w serwisie i twardo żądać usunięcia usterek?
- jaką mam dalszą drogę aby wyegzekwować naprawę płyty? Czy pozostaje
tylko sąd?
- Podejrzewam, że będę musiał zwrócić się do jakiegoś rzeczoznawcy -
gdzie znaleźć ich adresy (mieszkam w Krakowie)
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi
Grzegorz
-
2. Data: 2003-06-05 10:49:30
Temat: Odp: Gwarancja na sprzęt komputerowy
Od: "ariatari" <a...@k...pkobp.pl>
- Podejrzewam, że będę musiał zwrócić się do jakiegoś rzeczoznawcy -
gdzie znaleźć ich adresy (mieszkam w Krakowie)
zadzwon do miejscowego klubu federacji konsumentow -powinni miec adresy
tylko nie mow ze komputer jest na firme:)bo to znaczy ze nie jestes
konsumentem:)
Rynek Gł.29
Kraków 31-010,
012 tel/fax.422-64-62
od poniedziałku do piątku
10.30-17