  • 11. Data: 2008-04-14 19:19:27
    Temat: Re: czy policjant może kłamać?
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    |<onrad pisze:
    > Dosc proste pytanie:
    >
    > Jestem kontrolowany przez drogowke. Wywiazuje sie dyskusja, w czasie
    > ktorej policjant powoluje sie swiadomie na nie istniejace przepisy
    > (mowi, ze ' jest rozporzadzenie, w ktorym jest napisane, ze tak mozna a
    > tak nie mozna, ze moge sobie potem sprawdzic'). Jako, ze mowi mi to
    > policjant, wierze mu na slowo. Potem sie okazuje ze takie rozporzadzenie
    > nie istenieje.
    >
    > Pytanie: co grozi polijantowi, ktory w ten sposob sklamal i mu sie to
    > udowodni?

    Jest rozporządzenie, które mówi, że musi klęknąć na grochu i biczować
    się przez dwie godziny.

    ... No, dobra. Ja też skłamałem odnośnie rozporządzenia. Czy uważasz, że
    popełniłem przestępstwo? Policjant jest w takiej samej sytuacji. Możesz
    się poskarżyć jego przełożonym, że źle wypełnia swoją pracę i wprowadza
    w błąd obywateli. Ale największe konsekwencje (przynajmniej
    teoretycznie) grożą policjantom za złamanie przepisów - w tym wypadku za
    przekroczenie prędkości.

    A sytuacja przez Ciebie opisywana jest kolejnym dowodem na to, że
    nieznajomość prawa szkodzi. I warto się go uczyć, żeby zawsze w takiej
    sytuacji mieć przewagę. Jeszcze jedna sprawa: wykroczenia dokonane przez
    policjantów nie mają znaczenia w stosunku do Twoich wykroczeń.
    Rozporządzenie nt. możliwości przekraczania prędkości przez policję może
    istnieje, może nie istnieje, ale Tobie przekroczyć prędkości nie wolno.
    Możesz po całym zdarzeniu domagać się ukarania policjantów - ale nie za
    kłamstwo, tylko za złamanie przepisów drogowych.

    > Pytam na razie czysto teoretycznie.

    Pozdrawiam, argothiel

  • 12. Data: 2008-04-14 19:38:28
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Mon, 14 Apr 2008 19:50:08 +0100, Przemek Lipski napisał(a):

    > Możesz to rozwinąć??

    "Zatrzymali mnie do kontroli, bo wyprzedzajac ich oczywiscie mialem
    predkosc jeszcze wiekszą."

    --
    marcin

  • 13. Data: 2008-04-14 19:45:13
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "zly" <b...@p...fm> napisał w wiadomości

    > "Zatrzymali mnie do kontroli, bo wyprzedzajac ich oczywiscie mialem
    > predkosc jeszcze wiekszą."

    To wiadome i co z tego?? Nie wolno powtórzyć tego samego jako
    przestrogi/upomnienia?

    Pozdro Przemek

  • 14. Data: 2008-04-14 20:00:25
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail W...@w...epf.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > To wiadome i co z tego?? Nie wolno powtórzyć tego samego jako
    > przestrogi/upomnienia?

    po prostu napisales swietna odpowiedz ale nie na zadane pytanie.

    Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem
    można jeść w miejscu publicznym ;-)"
    DooMiniK: "A alkohol w czekoladkach czy w butelce obok? ;]"

  • 15. Data: 2008-04-14 20:06:41
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > W takich wypadkach podstawowym problemem jest zawsze homologacja licznika
    > samochodowego radiowozu. SamochĂłd, ktĂłrego licznik pokazywaĹ? 110 km/h

    Wiesz ... jak czasami piszesz cos logicznego to dzis walnales "wsiową
    strzechę" ... hehehe.

    hint:

    Policjant mając ze sobą homologowany radar wcale nie musi go do niczego
    podłączac ani uruchamiac ... wystarczy, ze powie, ze radar wskazał 130
    km/h.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 16. Data: 2008-04-14 20:12:17
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    wiadomości news:14042008.1DFCE718@budzik61.poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail W...@w...epf.pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:

    > po prostu napisales swietna odpowiedz ale nie na zadane pytanie.

    Bo nie miałem zamiaru udzielać odpowiedzi. Grupa jest dyskusyjna, a nie
    udzielająca odpowiedzi :)

    Pozdro Przemek

  • 17. Data: 2008-04-14 21:18:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "KsZZysiek" <kszysiek@____tlen.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Policjant mając ze sobą homologowany radar wcale nie musi go do niczego
    > podłączac ani uruchamiac ... wystarczy, ze powie, ze radar wskazał 130

    No ale nie mając ze sobą radaru nie może nawet tego pokłamać. Nie sądzę, by
    sąd uznał Twoja argumentację.

  • 18. Data: 2008-04-15 01:43:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemek Lipski wrote:
    > U?ytkownik "|<onrad" <b...@g...com> napisa? w wiadomo?ci

    > Skoro jecha? z predko?ci? wieksz? ni?110km/h, to chyba nie wolno Ci go by?o
    > wyprzedziae, przecie? z?ama?by? przepisy.

    Wyprzedzać mu zawsze wolno, tylko, że czasami łamiąc przepisy.

  • 19. Data: 2008-04-15 01:46:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    KsZZysiek wrote:

> [...]
    >
    > Policjant mając ze sobą homologowany radar wcale nie musi go do niczego
    > podłączac ani uruchamiac ... wystarczy, ze powie, ze radar wskazał 130

    To prosisz o pokazanie tego odczytu.

  • 20. Data: 2008-04-15 05:19:47
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > No ale nie maj?c ze sob? radaru nie może nawet tego pokłamać. Nie s?dzę, by
    > s?d uznał Twoja argumentację.

    Sąd nie sprawdzi czy miał ze sobą radar. Wystarczy, ze zezna, że miał.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/