    From: "W...@w...pl" <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: czy opinia konsultanta jest "utworem"
    Date: Tue, 31 Jan 2006 13:21:46 +0100

    ...w myśl prawa autorskiego? Czy podlega jakiejkolwiek ochronie?

    Chodzi mi o raport i zalecenia, które firma konsultingowa ew. konsultant
    sformułuje.

    Czy utworem będzie w takim razie opinia / strategia / zalecenia -
    sformułowane nie przez konsultanta / firmę konsultingową, lecz przez
    uczestników konkursu menedżerskiego?

    Jak dla mnie, nie stanowią one przedmiotu prawa autorskiego podobnie jak
    opinie prawne (na co jest już konkretne OSN), gdyż każdy może dojść do
    pewnych wniosków przy użyciu wiedzy i modeli powszechnie dostępnych, w
    oparciu o znane dane wejściowe.

    ..ale może się mylę.

    p.
    W,