  • 11. Data: 2004-04-14 06:04:11
    Temat: Re: czy komornik "siądzie" na moich r odziców za mnie ?
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    ela wrote:
    > a tak serio- nie szkoda ci czasu na takie pisanie? :P

    tyle że to nie jest tak do końca żart, polecam art.121§1 kodeksu
    wykroczeń, szkoda że niestosowany...

    KG

  • 12. Data: 2004-04-14 06:18:03
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Slyszalem, ze w takich wypadkach komornik żada udowodnienia, ze
    > majatek naprawde nalezy do rodzicow, czyli np. okazania faktury

    W takim przypadku, to moga zająć, np. wszystko lokatorom, ktorzy
    mieszkaja w domu u rodzicow, bo nie potrafia udowodnic ze to ich sprzet

    ;)

  • 13. Data: 2004-04-14 06:24:35
    Od: m...@t...pl.nojunk (Witek Mozga)

    >W takim przypadku, to moga zająć, np. wszystko lokatorom, ktorzy
    >mieszkaja w domu u rodzicow, bo nie potrafia udowodnic ze to ich sprzet

    Ale powaznie, nie jest tak? Nie potrzeba kwitow na wykazanie, ze cos
    jest moje a nie osoby, ktorej dotyczy egzekucja?

    --
    Witek
    http://www.trimen.pl/witek/

  • 14. Data: 2004-04-14 07:07:04
    Od: "łysy" <v...@p...fm>

    A co się stanie jeśli taka osoba "zadłużona" wobec państwa wyjdzie za mąż i
    bedzie mieszkać z ukochaną osobą ? Czy wtedy np. po 5 latach przyjdzie pan
    komornik i zabierze im wszystko ????

  • 15. Data: 2004-04-14 07:09:10
    Od: ela<r...@w...pl>

    ojej :)
    chodzi o to, że mam kary ale nie było jeszcze żadnej rozprawy i
    żadnego wezwania.
    na blankietach kar jest adres moich rodziców, jesli teraz bym sie
    zameldowała gdzies indziej, co wtedy? wezwanie przyjdzie do moich
    rodziców ale to juz nie bedzie mój adres zamieszkania.
    jak mnie znajdą? czy zrezygnują czy beda mnie "ścigać" :P

    jesli adres jest nieaktualny to jak sie wtedy postepuje?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 16. Data: 2004-04-14 08:02:48
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    Użytkownik "łysy" <v...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    mąż i
    > bedzie mieszkać z ukochaną osobą ? Czy wtedy np. po 5 latach

    No cos Ty. Tego rodzaju zobowiazania przedawniaja sie po roku lub dwoch
    latach, jesli nie zapadnie w tym czasie prawomocny wyrok. A jak ma
    zapasc, jak Ci go nie dorecza?

    marekz

  • 17. Data: 2004-04-14 08:08:38
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    Użytkownik "ela" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jak mnie znajdą? czy zrezygnują czy beda mnie "ścigać" :P
    >
    > jesli adres jest nieaktualny to jak sie wtedy postepuje?

    No albo sie to olewa albo usiluje sie ustalic aktualny adres. Wiec w
    przypadku gdy ten aktualny nie istnieje jest chyba najlepiej, czyz nie ?
    Wprawdzie nie jest bardzo prawdopodobne aby dalo sie ustalic nowy adres
    (po jego zmianie) przed momentem przedawnienia zobowiazania, ale jednak
    100% to to nie jest. Przypuszczam tez, ze jest jakas graniczna suma
    zobowiazan, przy ktorej zaczyna im sie "chciec" walczyc o te pieniadze,
    wiec nie radze podchodzic do tego tak, aby po prostu z zalozenia zawsze
    na gape jezdzic. Ale jakims wirtualnym komornikiem, to tez nie nalezy
    sie za bardzo przejmowac w opisanej sytuacji.

    Co to za mania uzywania zenskich nickow, kiedy sie pyta o takie rzeczy.
    Rycerzy jakichs tu szukasz, czy co ? Pisalbys normalnie a nie cuda
    wyczyniasz.

    marekz

  • 18. Data: 2004-04-14 08:15:02
    Od: ela<r...@w...pl>

> [...]
    rzeczy.
    > Rycerzy jakichs tu szukasz, czy co ? Pisalbys normalnie a nie cuda

    ???? pisałeś do mnie, nie rozumiem????

    :)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 19. Data: 2004-04-14 08:50:51
    Od: "bd" <b...@o...pl>

> [...]
    > majatek naprawde nalezy do rodzicow, czyli np. okazania faktury
    > zakupu. Nie wiem ile w tym prawdy, ale malo kto trzyma w domu faktury

    slyszec to mozna wiele:) komornicy tez moga sobie zadac i nic z tego nie
    wynika. oni musza dzialac zgodnie z prawem art. 16. ust. 1. (ustawa o
    komornikach sadowych i egzekucji).
    komornik moze zajac tylko ruchomosci dluznika art. 845. § 2 k.p.c.
    jesli nie wie co stanowi wlasnosc dluznika, a w takich wypadkach przewaznie
    nie wie, to w trybie art. 801. k.p.c. wzywa dluznika do zlozenia wyjasnien
    i wtedy dluznik oswiadcza, ze nie posiada nic i wszystko co jest w mieskzaniu
    stanowi wlasnosc rodzicow. zakladjac, ze taka jest prawda :P
    mozna okazac komornikowi np. ksiazeczke oplat za czynsz lub inny dokument
    swiadczacy o tym, kto placi rachunki i na tej podstawie komornik jest
    zobowiazany przyjac oswiadczenie za prawdziwe.

    najwazniejsze aby nie bac sie komornika i uswiadomic go, ze znamy swoje
    prawa i znamy przepisy do ktorych on musi sie stosowac. komornik odpowiada
    za szkody wyrzadzone przy wykonywaniu czynnosci.

    pozdrawiam
    marcin

    ps. do autora/rki watku: co Ci daje jezdzenie bez biletu? przeciez od
    odpowiedzialnosci nie uciekniesz bo predzej czy pozniej ktos sie odezwie:)

  • 20. Data: 2004-04-14 10:43:07
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Ale powaznie, nie jest tak? Nie potrzeba kwitow na wykazanie, ze cos
    > jest moje a nie osoby, ktorej dotyczy egzekucja?

    Przyjmijmy ze jestes wlascicielem domu. Mieszkasz na parterze a cale dwa
    pietra wynajmujesz powiedzmy 10-ciu osobom. Kazda z nich ma komputer,
    telewizor, lodowke i takie tam ... czy komornik moze tak po prostu
    wparowac do domu i zabrac wszystko co w nim znajdzie, bo nikt po latach
    nie ma juz kwitow ?