eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoczy jest obowiązek zakładania liczników od wody w mieszkaniu?? › czy jest obowiązek zakładania liczników od wody w mieszkaniu??
  • Data: 2004-12-10 15:16:09
    Temat: czy jest obowiązek zakładania liczników od wody w mieszkaniu??
    Od: "Harry" <H...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Posiadam mieszkanie własnosciowe w bloku. Jest to mieszkanie
    kilkunastoletnie. W chwili obecnej Spółdzielnia mieszkaniowa dokonuje
    wymiany rur do wody ciepłej i zimnej informując o zakładaniu liczników na
    wode na koszt lokatora.
    Ja od zawsze opomiarowany byłem ryczałtowo od wody. Kiedyś starano mi sie
    narzucic liczniki, ale co wolno było u siebie to ja wiem.
    Wiem.. przepłacam bo ryczałt oszczędnie nie wychodzi ale nie mam ochoty mieć
    liczników i tyle.

    Węszę sciemę w tym zakładaniu obecnie, bo jakies dziwne ludki z tej firmy
    chodzą i mówią że muszę założyc licznik zgodnie ze standardami unii
    europejskiej (!!????!!). Pytałem w spółdzielni o co z tymi przepisami unii
    chodzi i wręcz nabrali wody w usta, że muszę i tyle kupic 2 liczniki za
    około 100 zł i już.
    Pytałem o podstawe prawną - nie udzielono mi żadnej informacji poza tą, że
    jak nie założę licznika teraz za pół darmo (??) to potem na własny koszt.

    Ludzie jak owce dali sie wmataczyć w te zakładanie co jeszcze nie mieli, ja
    nie mam ochoty bez porządnej podstawy prawnej płacic jakims ludkom kase za
    liczniki (pewno kolejna zmowa na linii firma usługowa - spółdzielnia).

    Proszę więc tu mądrzejszych ode mnie o wykładnię prawną, jak to jest z w/w
    sytuacją, co powinienem zrobić i jak sie zachować w sytuacji gdy to
    mieszkanie jest moje na własność.

    Dziekuję z góry za rady.

    Zwolennik przejrzystej drogi myślenia. Hehe.