eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoczy jest obowiązek zakładania liczników od wody w mieszkaniu?? › Re: czy jest obowiązek zakładania liczników od wody w mieszkaniu??
  • Data: 2004-12-10 20:48:53
    Temat: Re: czy jest obowiązek zakładania liczników od wody w mieszkaniu??
    Od: "Graszka" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Spółdzielnie mieszkaniowe to wogóle relikty minionej epoki. Czasy się
    zmieniły, a administracje niektórych spółdzielni tkwią nadal gdzieś w późnym
    czy wczesnym Gierku.
    Czasami trudno się dogadać bo nie bardzo jest z kim (myślę tu o klasie
    wszelkiej maści specjalistów). Podobnie jest w naszej spółdzielni. Ostatnio
    chcieliśmy docieplić werandę, która jest częścią mieszkania pomiędzy pokojem
    a balkonem. Ta część nie wlicza się do metrażu mieszkania; jest do
    dyspozycji jedynie sezonowo. W związku z fatalnym wykonaniem - a myślę, że
    również fatalnym projektem - to pomieszczenie jest jesienią i zimą wilgotne,
    wypaczyła się stolarka i pojawił się grzyb. Stąd nasz pomysł, aby wymienić
    stolarkę, ocieplić całość i przerzucić tam grzejnik z sąsiedniego pokoju
    (który nota bene całą zimę i tak nie był używany). No więc się
    zaczęło: -"Nie można". - A czemu nie można?
    - "A bo wtedy zmieni się przeznaczenie pomieszczenia i trzeba je będzie
    zaliczyć do metrażu".
    - No to my się na to godzimy. Niech będzie.
    Na co właśnie usłyszeliśmy : "Nie, bo nie".
    Też zastanawiam się, co może właściciel mieszkania własnościowego?
    Utrzymujemy tę całą górę administracyjną, a czujemy się tam jak ledwo
    tolerowani petenci, którzy najlepiej gdyby wogóle nie zawracali głowy. Po co
    nam ta administracja? To tylko źródło dochodów dla -jak piszesz - różnych
    firm tzw. krewnych i znajomych królika. Tę całą strukturę już dawno
    należałoby jakoś zreformować.
    Co do liczników - to niby była ankieta czy się zgadzamy na opomiarowanie.
    Mieszkańcy w większości nie wyrazili zgody, a teraz dowiedzieliśmy się, że
    już nikt nas nie będzie pytał (a tym bardziej słuchał), bo oto w przyszłym
    roku przy okazji wymiany czegoś tam liczniki będą montowane i koniec.
    Pozdrawiam, z nadzieją że będzie lepiej, Graszka.