  • 1. Data: 2007-09-24 19:22:01
    Temat: cytowanie ustaw
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    Witam
    może lekko OT ale mam pytanie w jaki sposób prawidłowo cytować ustawę
    tzn wskazywać źródło ustawy. Chodzi mi zwłaszcza o sytuacje gdzie ustawa
    była zmieniana aż w końcu w obwieszczeniu ukazał się tekst jednolity.
    Np. prawo budowlane czy tak jest prawidłowo:
    Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane. Dz.U. 1994 nr 89
    poz.414 z późniejszymi zmianami.

    czy jednak tak:

    Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane.Dz.U. 2007 nr 44 poz.
    287 tekst jednolity

    Choć tu akurat chyba po obwieszczeniu tekstu jednolitego znów była zmiana.
    --
    Z pozdrowieniem
    marcin jan

    "Nienawidzę Twoich poglądów, ale dam się zabić abyś mógł je głosić"

  • 2. Data: 2007-09-24 21:12:37
    Temat: Re: cytowanie ustaw
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin Jan wrote:
> [...]
    > 287 tekst jednolity
    >
    > Choć tu akurat chyba po obwieszczeniu tekstu jednolitego znów była zmiana.

    wersja pierwsza.

  • 3. Data: 2007-09-24 21:27:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > wersja pierwsza.

    Moim zdaniem wszystko jedno. Generalnei chodzi o takie wskazanie ustawy, by
    czytajacy mógł sobi to znaleźć w dziennikach ustaw albo innych zblizonych
    periodykach.

  • 4. Data: 2007-09-25 05:04:50
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    witek pisze:

    > wersja pierwsza.

    druga, do tego ze zm.

    KG

  • 5. Data: 2007-09-25 06:53:37
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 24 Sep 2007 23:27:41 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Moim zdaniem wszystko jedno. Generalnei chodzi o takie wskazanie ustawy,
    > by czytajacy mógł sobi to znaleźć w dziennikach ustaw albo innych
    > zblizonych periodykach.

    Rzecz w tym, że znajdzie właśnie tam gdzie jest tekst jednolity. Więc
    podaje się miejsce publikacji tekstu jednolitego i zmiany do niego. Tak
    np. z prawem autorskim (już 2 teksty jednolite).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/