eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[cross] Obiekty 3D a prawo autorskie › [cross] Obiekty 3D a prawo autorskie
  • Data: 2008-10-09 22:13:19
    Temat: [cross] Obiekty 3D a prawo autorskie
    Od: "arcis" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Jak myslicie:
    klient zamowil u mnie animacje 3D np. CocaColi i ja zrobilem zajebisty model
    butelki ze wszystkimi wyzlobieniami teksturami itd itp i sprzedalem mu
    gotowa animacje gdzie butelka byla jednym z elementow i wszyscy byli
    zadowoleni...
    A po jakims czasie wpadlem na pomysl zeby wystawic na sprzedaz np na
    TurboSquid sam oteksturowany model tej butelki to w sensie prawnym jestem
    OK? czy mozna to zrobic?
    Jezeli nie - to jak ma sie sprawa z modelami samochodow, budynkow i innymi
    charakterystycznymi modelami do ktorych ktos posiada prawo autorskie
    /projektant auta, architekt itp/ a ludzie robia i sprzedaja te modele?

    /dla laikow w totalnym uproszczeniu: tworzac animacje 3D tworzy sie
    poszczegolne elementy - modele, je wprawia sie w ruch, przelicza gotowe
    obrazki i po ich polaczeniu powstaje animacja. czyli: model wykorzystany do
    animacji jest jakby forma ktora wykorzystuje sie przy tworzeniu rzezby, albo
    szkicem przy malowaniu obrazu. by zrozumiec idee prosze wejsc na strone
    http://www.turbosquid.com/FullPreview/Index.cfm/ID/1
    97099 gdzie widac
    charakterystyczne dla Paryza modele budynkow ktore mozna kupic i wykorzystac
    we wlasnych animacjach, grach, prezentacjach archotektonicznych itp/

    a


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1