    From: "MB" <n...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: co zrobić?pomóżcie podjąć ważną decyzję,
    Date: Tue, 26 Oct 2004 19:03:51 +0000 (UTC)

    witam,
    Mam wielki problem i piszę, abyście mi pomogli podjąc ważna dla mnie decyzje.
    Sprawa wyglada tak: jest sobie (nadal zreszta dziala) developer, ktory mial
    wybudowac mi mieszkanie. Wplacilam czesc pieniedzy, a reszta miala byc
    rozlozona wraz z czynszem. Mieszkania sie nie doczekalam. Byla sprawa w
    Sadzie - wygrana na moja korzysc. Pieniedzy dalej nie bylo. Do akcji wkracza
    komornik, zajmuje konto, wchodzi na hipoteke. Pieniedzy dalej nie ma. Teraz
    developer znalazl firme (poreczyciela), ktory ma splacic te dlugi. To znaczy
    developer chce, abym podpisala umowe trojstronna, ze ta firma zaplaci dlugi,
    a ja zwalniam develpopera z dlugu. Dodam , ze ta firma-poreczyciel powstala
    na poczatku tego roku (wg. mnie nie jest wiarygodna, dokopalam sie do jej
    KRS-u).Obawiam sie kilku rzeczy, a mianowicie tego, ze po podpisaniu umowy
    firma oglosi upadlosc, a ja (i inne osoby) zostana z niczym.
    Moje pytanie i hipotetyczne sytuacje:
    1) podpisuje umowe z ta firma. Co jesli nie bedzie splacac ? Czy znowu mam
    wnosic sprawe do Sadu - nie chce mi sie juz po Sadach lazic, bo mam dosyc
    strconego czasu, pieniedzy i Sadow, gdzie sprawy sie ciagna i ciagna...
    2) podpisuje umowe, firma splaca. Kiedy zdejmuje sie hipoteke ? Czy tu
    nadal mam jakies zabezpiecznie, ze jak nie bedzie splacac, to wpis na
    hipoteke pozostaje.
    3) ostatnia ewentualnosc - najgorsza - podpisuje umowe, firma po jakims
    oglasza upadlosc. Czy w tym momencie jestem na lodzie ? A moze zostaje
    chociaz ten wpis na hipotece ? czy w tym przypadku bedzie on cos znaczyl ?

    Bardzo prosze o pomoc i jakies wskazowki, poniewaz chodzi praktycznie o duze
    oszczednosci, gromadzone przez lata. Bardzo chcialabym je odzyskac, ale nie
    mam pewnosci czy podpisac ta umowe, czy nie (juz mi sie to po nocach sni...).
    Dodam, ze w umowie jest napisane, ze firma zacznie splacac dopiero po
    uplywie 3 m-cy od zawarcia umowy. Wiec jest czas na zlozenie wniosku o
    upadlosc...Dla mnie cala ta sprawa smierdzi. A moze nie podpisywac, i czekac
    cierpliwie z moja hipoteka, bo przeciez jak beda chcieli sprzedac, to beda
    musieli najpierw mnie splacic...i tym samym wyczyscic ten wpis.

    TIA,
    MB