  • Data: 2010-09-09 10:43:26
    Temat: co musi syndyk
    Od: Piotr <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    duża spółka akcyjna ogłosiła upadłość, po 2 latach okazało się że inna
    spółka ją kupiła ("spółka X została sprzedana. Jej nabywcą jest.."). Po
    telefonie do syndyka dowiaduję się że zostały sprzedane nieruchomości i
    firma oraz że to starczyło na wierzycieli hipotecznych. Ja jako
    wierzyciel nie dostałem żadnej informacji (np. planu podziału)

    Jak to jest z syndykiem? Czy on ma obowiązek informować o sprzedaży i
    podziale majątku?

    Co oznacza dla mnie "spółka została sprzedana"? Zawsze wydawało mi się
    ze jak ktoś kupuje spółkę to razem z jej długami?

    Zawsze myślałem że kolejność spłaty długów w przypadku upadłości jest taka:
    1. US, ZUS i skarb państwa
    2. obligatariusze (kredytodawcy)
    3. akcjonariusze
    4. pracownicy