  • 21. Data: 2007-07-05 10:51:07
    Temat: Re: chrzest wbrew woli rodzica i co dalej - pytanie hipotetyczne
    Od: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl>

    Klara Bemol napisał(a):

    > to prawda, jednak taki chrzest nalezy potem, po ustaniu sytuacji
    > nadzwyczajnej (np. niebezpieczeństwo śmierci w szpitalu), powtórzyć wg
    > rytuału sakramentu chrztu

    Z dodaniem formułki "jeżeli nie jesteś ochrzczony(a), to ja ciebie
    chrzczę", bo nie można ochrzcić dwa razy. Moja młodsza siostra tak miała.

    R.

  • 22. Data: 2007-07-05 10:51:52
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 05 Jul 2007 12:44:17 +0200, Wrak Tristana napisał(a):

    > W odpowiedzi na pismo z czwartek, 5 lipca 2007 12:25 (autor mvoicem
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <p...@g...com>):

    > A nie tak tylko w przypadku zagrożenia życia?

    Z tego co wiem, dziecko ochrzczone bez zagrożenia życia dalej jest
    ochrzczone.

    > No ale tak nie jest. Skoro się sprzeciwia to nie jest niewierzący, ale
    > innej wiary.

    Nie jest to takie oczywiste że skoro się sprzeciwia to jest innej
    wiary. Ja bym stawiał na wojującego ateistę.

    p. m.

  • 23. Data: 2007-07-05 10:52:07
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    szerszen pisze:

    > nie chodzi o inna religie, chodzi o wolnosc wyboru, wolnosc jednostki
    > chrzczonej, ktora to powinna sama i swiadomie dokonac pewnych wyborow

    A jaką wolność wyboru ma gość który sobie spaceruje i nagle zacznie
    podać deszcz? Nawet jakby nie chciał to zostanie zmoczony. W tej samej
    sytuacji jest chrzczone dziecko. Siła wyższa :)

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 24. Data: 2007-07-05 10:52:08
    Od: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl>

    szerszen napisał(a):
    > Użytkownik "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> napisał w
    > wiadomości news:op.tuzlpfrergp2nr@sempron...
    > straty moralne, duzo sie o tym mowi, szczegolnie kosciol duzo mowi o
    > moralnosci ;)

    Polskie prawo daje chyba mało możliwości w tej kwestii... nie sugerujmy
    się amerykańskimi filmami.

    R.

  • 25. Data: 2007-07-05 10:53:23
    Od: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl>

    Johnson napisał(a):

    > Jak problem? Nie znam religi, która by robiła z tego problem.

    Jest islam. Tam za ochrzczenie się skracają o głowę.

    R.

  • 26. Data: 2007-07-05 10:55:56
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Robert Osowiecki" <r...@r...art.pl> napisał w wiadomości

    > Hipotetyczna babcia musiałaby być bardzo cwana i dużo kręcić, żeby
    > nakłonić kapłana do udzielenia chrztu.

    no coz, jestem dziwnie spokojny ze w naszym panstwie pewnie nie az tak
    duzo, no ale to takie dywagacje

    > Przedstawiony przez Ciebie scenariusz nosi wszelkie znamiona sakramentu
    > udzielonego niegodziwie... co jednak nie znaczy, że nieważnego :)

    no tego to sie akurat spodziewam, z ta instytucja podobnie jak z zusem,
    biora chetnie, oddaja pod presja sily

    > A chodzi Ci znów o prawo kanoniczne czy cywilne?

    raczej cywilne, na kanoniczne nawet nie licze w takim wypadku

    > A pytasz teoretycznie, czy istotnie jest taka sytuacja?

    pytam hipotetycznie, bo mysle ze sprawy tak daleko mimo wszystko sie nie
    posuna, ot poprostu wpadl mi taki szatanski pomysl do glowy i jestem
    ciekaw co prawo na to

    bardziej prawo cywilne, i bardziej wzgledem ksiedza, czy moznaby jakies
    konsekwencje wzgledem niego wyciagnac

  • 27. Data: 2007-07-05 10:56:18
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 05 Jul 2007 12:49:55 +0200, Johnson napisał(a):

    > Jak problem? Nie znam religi, która by robiła z tego problem. zawsze
    > można odczynić jakieś gusła w tej innej religi (np. kolejny chrzest),
    > który usunie rzekome skutki chrztu katolickiego.

    Mylisz się. Większość wyznań chrześcijańskich uznaje wzajemnie ważność
    chrztu, ale zaleca chrzest we "własnym" kościele. I tu może być problem,
    bo rodzice chcieliby chrztu z właściwym dla danej religii ceremoniałem, a
    tu ktoś im zrobił psikusa i już się nie da.

  • 28. Data: 2007-07-05 10:56:40
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > A jaką wolność wyboru ma gość który sobie spaceruje i nagle zacznie
    > podać deszcz? Nawet jakby nie chciał to zostanie zmoczony. W tej samej
    > sytuacji jest chrzczone dziecko. Siła wyższa :)

    a ty co niewierzacy jestes?

  • 29. Data: 2007-07-05 10:58:13
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Robert Osowiecki napisał:
    > Jest islam. Tam za ochrzczenie się skracają o głowę.

    Świadome przejście na inną religię jest tam niemile widziane.

    Trzymajmy się faktów.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 30. Data: 2007-07-05 10:59:19
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Polskie prawo daje chyba mało możliwości w tej kwestii... nie sugerujmy
    > się amerykańskimi filmami.

    nie sugeruje sie, dlatego pytam, jakbym sie sugerowal, to juz z gory
    zacieralbym rece na milionowe odszkodowanie ;)