  • 21. Data: 2009-06-17 22:00:07
    Temat: Re: certyfikat energetyczny w nowo oddawanym bloku przez spółdzielnie
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Dominik" <"dominikz1983[usun_to]"@interia.pl> napisał w
    wiadomości news:h1bb9v$i9d$1@news.onet.pl...
    >a przypadkiem teraz nie jest tak żeby uzyskać zgodę na użytkowanie budynku
    >to trzeba posiadać certyfikat i tak????, bo jesli inwestor nie uzyska owego
    >certyfikatu to nie uzyska zgody na uzytkowanie budynku a na podstawie czego
    >tak domyslam sie a na podstawie Ustawy z dnia 19 września 2007 o zmianie
    >ustawy - Prawo budowlane: cytuje

    To jak ja sam sobie buduję dom, też mam mieć owo świadectwo ? A po co mi
    ono potrzebne?

    Pozdrawia mPrzemek

  • 22. Data: 2009-06-18 04:17:46
    Od: spp <s...@o...pl>

    Przemek Lipski pisze:

    > To jak ja sam sobie buduję dom, też mam mieć owo świadectwo ? A po co mi
    > ono potrzebne?

    A po co pozwolenie na budowę?

    --
    spp

  • 23. Data: 2009-06-18 10:42:08
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > A po co pozwolenie na budowę?

    Ja tu widzę pewną różnicę? Swiadectwo energetyczne nie służy absolutnie
    nieczemu, więc jest mi niepotrzebne. Pozwolenie na budowe pozwoli mi
    udowodnić, że wolno mi zbudowac dom w danym miejscu.

    Pozdrawiam Przemek

  • 24. Data: 2009-06-18 10:48:51
    Od: spp <s...@o...pl>

    Przemek Lipski pisze:

    > Ja tu widzę pewną różnicę? Swiadectwo energetyczne nie służy absolutnie
    > nieczemu, więc jest mi niepotrzebne. Pozwolenie na budowe pozwoli mi
    > udowodnić, że wolno mi zbudowac dom w danym miejscu.

    A po co masz tego dowodzić? Twój grunt - Twoja wola. :)

    Jedno i drugie jest pewnym dokumentem wymaganym przez prawo i tyle.
    Przy okazji - pozwolenie ma zniknąć w nowej ustawie. :)

    --
    spp

  • 25. Data: 2009-06-18 12:02:08
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Jedno i drugie jest pewnym dokumentem wymaganym przez prawo i tyle.

    Jedno - czyli pozwolenie, bo certyfikat energetyczny już nie (w wypadku
    budowania własnego domu tym bardziej).

    Inż.prawa

  • 26. Data: 2009-06-18 12:08:32
    Od: spp <s...@o...pl>

    *piotr'ek* pisze:

    > Jedno - czyli pozwolenie, bo certyfikat energetyczny już nie (w wypadku
    > budowania własnego domu tym bardziej).

    Od 01 stycznia jest niezbędny do odbioru nowowybudowanych obiektów.

    --
    spp