  • 41. Data: 2006-02-12 15:42:32
    Temat: Re: cele dla niepalacych, chorych, inwalidow itp
    Od: Tomasz Trystula <t...@t...pl>

    Dnia 12.02.2006 scream <n...@p...pl> napisa?/a:

    > A czego tu nie rozumiesz?

    Ja na przyklad nie rozumiem, dlaczego wedlug Ciebie, jakby podzielic
    wiezniow na palacych i niepalacych by mialo zabraknac miejsca w celach.
    Bylbym wdzieczny, gdybys wyjasnil.

    > PS. Moze EOT? Bo do porozumienia i tak ze mn? nie dojdziesz, szczególnie
    > jakbym przedstawi? swoj? wizj?, jak powinny wygl?daae wi?zienia.

    A w sumie przedstaw, bo po ostatnich postach wyglada na to, ze sale
    tortur tez za bardzo by Ci nie smierdzialy. A co, popelnil przestepstwo,
    to niech cierpi.

    --
    Tomasz Trystula

  • 42. Data: 2006-02-12 15:55:25
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 12 Feb 2006 15:42:32 +0000 (UTC), Tomasz Trystula napisał(a):

    > Ja na przyklad nie rozumiem, dlaczego wedlug Ciebie, jakby podzielic
    > wiezniow na palacych i niepalacych by mialo zabraknac miejsca w celach.
    > Bylbym wdzieczny, gdybys wyjasnil.

    Wyciągnąłeś piękny wniosek :) Na przyszłość - zalecam czytanie ze
    zrozumieniem. Pisałem, że już teraz nie ma miejsca dla więźniów i ponad 30
    tysięcy skazanych czeka na osadzenie. Podział ich na palących i niepalących
    tylko pogorszy całą sytuację. Naprawdę nie chce mi sie na ten temat
    dyskutować, więc EOT.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 43. Data: 2006-02-12 16:55:19
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <zlr746fv1asz.rtgtvjw6ezy6$.dlg@40tude.net>, scream wrote:

> [...]
    > tysięcy skazanych czeka na osadzenie. Podział ich na palących i niepalących

    W jaki sposób?

    Renata

  • 44. Data: 2006-02-12 17:26:40
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    scream napisał(a):
    . Podział ich na palących
    > i niepalących tylko pogorszy całą sytuację. Naprawdę nie chce mi sie
    > na ten temat dyskutować, więc EOT.

    Nie wiem jak inni, ale ja też nie rozumiem, w jaki sposob ma się
    pogorszyć ta cała sprawa. Jeśli mamy 100 więźniów, w tym 20
    niepalących, to jaki problem osadzić ich w 10 celach, z których 2
    byłyby dla niepalących, zamiast wsadzać 2 niepalących do cel ogólnych?

    Justyna

  • 45. Data: 2006-02-12 20:22:55
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    scream napisał(a):

> [...]
    > tysięcy skazanych czeka na osadzenie. Podział ich na palących i niepalących

    Nie pogorszy, bo nikt nie powiedział, że więźniowie muszą mieć
    zagwarantowane prawo do palenia w celach. Nikt im nie gwarantuje luksusów.
    Ochroną muszą być natomiast objęci niepalący, bo tylko Ci mogą nam potem
    zarzucić niszczenie zdrowia. Zatem jeżeli nie da się podzielić po równo,
    to w ramach podziału na palących i niepalących pecha będą mieli tylko Ci
    ostatni palący, którzy trafią do tej ostatniej celi, której nie da się
    podzielić i która będzie mieszana.
    A zatem osób tych będzie po pierwsze mniej, a po drugie
    prawdopodobieństwo, że na tej podstawie zdołają wysądzić jakiekolwiek
    odszkodowania jest o wiele wiele mniejsze niż w przypadku niepalących
    zmuszanych do wdychania szkodliwego (to już stwierdzono ;-) dymu.

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl

  • 46. Data: 2006-02-12 21:31:25
    Od: Tomasz Trystula <t...@t...pl>

    Dnia 12.02.2006 scream <n...@p...pl> napisa?/a:

    > Pisa?em, ?e ju? teraz nie ma miejsca dla wi? 1/4 niów i ponad 30
    > tysi?cy skazanych czeka na osadzenie. Podzia? ich na pal?cych i niepal?cych
    > tylko pogorszy ca?? sytuacj?. Naprawd? nie chce mi sie na ten temat
    > dyskutowaae, wi?c EOT.

    Ok, nie ma 30 tysiecy miejsc dla skazanych, zgoda. Bez ?adnych
    watpliwosci. Ale jest to zupelnie odrebny problem. Ja chcialbymm, zebys mi
    wytlumaczyl, dlaczego podzielenie aktualnie odsiadujacych wyrok wiezniow na
    palacych i niepalacych mialoby pogorszyc sytuacje w wieziennictwie. Bo jak
    na razie to dla mnie non sequitur.

    --
    Tomasz Trystula