  • 11. Data: 2006-10-18 08:32:40
    Temat: Re: byli pracownicy - referencje
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 17 paź o godzinie 21:53, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik napisał(a):

    > No to jak sobie tego nie .zyczy, to stosowną kaluzulę umieszczacie w umowie.

    A jako pracodawca mam wszystkim pracownikom machać umowami które zawieram
    ze swoimi kontrahentami?
    A może jeszcze po takim zapoznaniu się przez pracownika z umowa pomiędzy
    firmami mam brać potwierdzenie że ci pracownicy zapoznali się z MOJĄ umową?
    Albo jeszcze lepiej - przekazać pracownikom ksero umowy i wziąść od nich
    potwierdzenie - bo przecież w razie sporo za kilka lat będą się bronić że
    nic w tej umowie nie było o zakazie umieszczania informacji na swojej
    stronie www.

    > Dalej, Ty stosowną klauzulę umieszczasz w jakiej tam umowie z Twoim pracownikiem

    Przed każdą "robotą" ma ze swoimi pracownikami zawierać DODATKOWE UMOWY??
    Przecież jest umowa o pracę zawarta i za PRACĘ wykonaną w mojej formie ten
    pracownik otrzymuje wynagrodzenie.

    Nie popadajmy w skrajności - konkretne zadanie wykonywała firma, strona
    umowy, a pracownicy za prace otrzymali wynagrodzenie.

    --
    Herbi
    18-10-2006 10:32:37

  • 12. Data: 2006-10-18 13:32:15
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 18 Oct 2006 10:32:40 +0200, Herbi napisał(a):

> [...]
    > potwierdzenie - bo przecież w razie sporo za kilka lat będą się bronić że
    > nic w tej umowie nie było o zakazie umieszczania informacji na swojej

    To że firma zawarła umowę z inną firmą nie jest żadną tajemnicą.
    Tajemnicą jest treść tej umowy - i jej nie zdradzi ten kto
    nie ma do niej dostępu. Jeśli każdy pracownik w firmie ma dostęp
    do wszystkich umów to tak - masz od każdego załatwić oświadczenie
    że dane umów są tajemnicą firmy.
    W mojej firmie załatwi to po prostu polityka bezpieczeństwa - każdy
    dokument jaki dostaję jest oznaczony trzema etykietkami:
    - publiczne,
    - tylko między moją firmą a klientem z którym podpisaliśmy umowę
    o poufności danych
    - poufne
    I dzięki temu z każdą daną która do mnie trafia wiem co mogę zrobić.
    Informacja o tym z kim podpisaliśmy kontrakt i że będę pracował dla tego
    klienta jest informacją publiczną. Co innego jeśli robię coś dla klienta
    przed podpisaniem umowy - wtedy jest to tajne.

> [...]
    > Nie popadajmy w skrajności - konkretne zadanie wykonywała firma, strona
    > umowy, a pracownicy za prace otrzymali wynagrodzenie.

    zadanie = praca do wykonania/wykonana.
    Pracownicy wykonali pracę i się tym chwalą - jest ok.
    Nie chwalą się tym że "podpisali" umowę, tylko tym że wykonali jakąś
    pracę.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 13. Data: 2006-10-18 17:23:16
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Herbi wrote:
> [...]
    > [...]
    > Przed każdą "robotą" ma ze swoimi pracownikami zawierać DODATKOWE UMOWY??

    Tak _też_ można. Ale dlaczego nie zrobić prościej? Przykład z
    autentycznej umowy, zawartej raz na cały okres współpracy: "zobowiązuję
    się do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji dotyczących
    strategii, technologii oraz struktury kontaktów handlowych firmy
    [nazwa]". I już.

  • 14. Data: 2006-10-18 19:52:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Herbi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A jako pracodawca mam wszystkim pracownikom machać umowami które zawieram
    > ze swoimi kontrahentami?

    Nie, ale możesz niektóre z dokumentów opatrywać klauzulą "tajemnica firmy" i
    jednocześnie w regulaminie zakazać ich ujawniania. Tyle, że faktu, że to oni
    robili to zlecenie tajemnicą skutecznie ochronić się nie da.