-
1. Data: 2002-12-03 13:16:46
Temat: brak paragonu
Od: "Edukacyjny PR" <p...@p...onet.pl>
Czy sklep może nie uznać reklamacji towaru (kurtka) na podstawie wydruku z
terminala potwierdzającego płatność kartą ? (zapodziałem paragon z kasy)
Pozdrawiam
Marek
-
2. Data: 2002-12-03 21:45:37
Temat: Re: brak paragonu
Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>
Dnia pewnego pięknego (Tue, 3 Dec 2002 14:16:46 +0100), "Edukacyjny
PR" <p...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):
>Czy sklep może nie uznać reklamacji towaru (kurtka) na podstawie wydruku z
>terminala potwierdzającego płatność kartą ? (zapodziałem paragon z kasy)
A co to za dowód? To dowód płatności, a nie informacja za co płaciłeś.
Dowodem jest paragon i tyle...
--
Jego Szara Eminencja Czcigodny Tristan ZU(tm) hrabia Alder
(ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)
,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert
-
3. Data: 2002-12-04 16:36:58
Temat: Re: brak paragonu
Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>
Ale z tego wydruku nie wynika, co nabyłeś. Nadal mogą utrzymywać, że towar
reklamowany nie jest ich. No i podstawą reklamacji jest dowód nabycia tego
towaru, a nie zapłaty za cokolwiek w tym sklepie. Ale spróbować iść na ugodę
z nimi.
--
Robert Tomasik
IDKey PGP: 0x9B725EF3
-
4. Data: 2002-12-04 20:01:14
Temat: Re: brak paragonu
Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>
Robert Tomasik napisa_(a):
>
> Ale z tego wydruku nie wynika, co nabyłeś. Nadal mogą utrzymywać, że towar
> reklamowany nie jest ich. No i podstawą reklamacji jest dowód nabycia tego
> towaru, a nie zapłaty za cokolwiek w tym sklepie. Ale spróbować iść na ugodę
> z nimi.
Jeśli cena będzie się zgadzać są jakieś podstawy. Poza tym po dacie
można chyba poszukać paragonu w sklepie.
KG
-
5. Data: 2002-12-05 21:41:45
Temat: Re: brak paragonu
Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>
Tristan Alder napisa_(a):
> A co to za dowód? To dowód płatności, a nie informacja za co płaciłeś.
> Dowodem jest paragon i tyle...
a także np. zeznania świadków, karta gwarancyjna podbita przez sklep.. i
nadal będę się upierał, że wydruk płatności też, jeśli da się dopasować
zapłaconą kwotę do ceny
KG
-
6. Data: 2002-12-05 23:39:20
Temat: Re: brak paragonu
Od: Marcin Debowski <a...@n...net>
In article <3...@p...onet.pl>, Kamil Golaszewski wrote:
> Tristan Alder napisa_(a):
>> A co to za dowód? To dowód płatności, a nie informacja za co płaciłeś.
>> Dowodem jest paragon i tyle...
>
> a także np. zeznania świadków, karta gwarancyjna podbita przez sklep.. i
> nadal będę się upierał, że wydruk płatności też, jeśli da się dopasować
> zapłaconą kwotę do ceny
Pewnie często się da, ale czy jest jakaś podstawa prawna która może
zobowiązać sklep do poszukiwania tego dopasowania, tym bardzie jeśli wiąże
się to z określonymi nakładami czasowymi/finansowymi ze strony sklepu?
--
Marcin
-
7. Data: 2002-12-06 08:06:07
Temat: Re: brak paragonu
Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>
Marcin Debowski napisa_(a):
> Pewnie często się da, ale czy jest jakaś podstawa prawna która może
> zobowiązać sklep do poszukiwania tego dopasowania, tym bardzie jeśli wiąże
> się to z określonymi nakładami czasowymi/finansowymi ze strony sklepu?
W postępowaniu przed sądem można zażądać dostarczenia dokumentów przez
sklep.. Przez jakiś czas dokumentacja np. z kasy fiskalnej musi być
chyba przechowywana? A wcześniej wątpię.
KG
-
8. Data: 2002-12-11 19:17:40
Temat: Re: brak paragonu
Od: "666" <j...@o...pl>
Dokładnie.
Na wielu kwitkach od karty jest wręcz wydrukowany jakiś numer do powiązania z
paragonem w systemie informatycznym sklepu.
Tylko że sklep może chcieć stosować obstrukcję.
Najwyżej kup innym razem gdzie indziej :-(
Nie ma to jak branie faktury, mają obowiązek przechowywać przez 6 lat :-)))
Jac
> Jeśli cena będzie się zgadzać są jakieś podstawy.
> Poza tym po dacie można chyba poszukać paragonu w sklepie.