  • 1. Data: 2003-07-21 10:43:32
    Temat: bizneswomen-żona radnego
    Od: "news.onet.pl" <n...@p...onet.pl>

    Czy żona radnego może prowadzić działalność gospodarczą?
    A jeśli nie może-to na podstawie jakich przepisów?
    -
    R.

  • 2. Data: 2003-07-21 10:57:37
    Temat: Re: bizneswomen-?ona radnego
    Od: r...@r...pl

    news.onet.pl <n...@p...onet.pl> wrote:
    > Czy ?ona radnego mo?e prowadzi? dzia?alno?? gospodarcz??
    > A je?li nie mo?e-to na podstawie jakich przepis?w?

    takich samych jak kazdy inny obywatel..

    pozdrawiam

    romekk

  • 3. Data: 2003-07-21 12:25:10
    Temat: Odp: bizneswomen-?ona radnego
    Od: "news.onet.pl" <n...@p...onet.pl>

    > takich samych jak kazdy inny obywatel..
    >
    > pozdrawiam
    >
    > romekk

    Jak romkku nie wiesz, to nie komentuj proszę:

    USTAWA
    z dnia 8 marca 1990 r.
    o samorządzie gminnym.

    2. (31) Radni i ich małżonkowie oraz małżonkowie wójtów, zastępców wójtów,
    sekretarzy gminy, skarbników gminy, kierowników jednostek organizacyjnych
    gminy oraz osób zarządzających i członków organów zarządzających gminnymi
    osobami prawnymi
    nie mogą być członkami władz zarządzających lub kontrolnych i rewizyjnych
    ani pełnomocnikami spółek handlowych z udziałem gminnych osób prawnych lub
    przedsiębiorców, w których uczestniczą takie osoby. Wybór lub powołanie tych
    osób na te funkcje są z mocy prawa nieważne.

  • 4. Data: 2003-07-21 13:13:48
    Od: r...@r...pl

    > 2. (31) Radni i ich ma??onkowie oraz ma??onkowie w?jt?w, zast?pc?w w?jt?w,
    > sekretarzy gminy, skarbnik?w gminy, kierownik?w jednostek organizacyjnych
    > gminy oraz os?b zarz?dzaj?cych i cz?onk?w organ?w zarz?dzaj?cych gminnymi
    > osobami prawnymi
    > nie mog? by? cz?onkami w?adz zarz?dzaj?cych lub kontrolnych i rewizyjnych
    > ani pe?nomocnikami sp??ek handlowych z udzia?em gminnych os?b prawnych lub
    > przedsi?biorc?w, w kt?rych uczestnicz? takie osoby. Wyb?r lub powo?anie tych
    > os?b na te funkcje s? z mocy prawa niewa?ne.

    no dobrze, ale poza dzialaniem w spolkach z udzialme gminy moga sobie dzialac
    najnormalniej w swiecie prawda? nie ma ZAKZU prowadzenia jakiejkolwiek
    dzialalnosci...

    pozdrawiam

    romekk

  • 5. Data: 2003-07-21 13:21:39
    Od: r...@r...pl

    > Jak romkku nie wiesz, to nie komentuj prosz?:

    1. ZASADY obowiazuja zone takie same jak zasady obowiazujace innych obywateli,
    a to z tych zasad wynika (co wykazales), ze nie moze udzielac sie w spolkach
    bedacych wspolwlasnoscia gminy.
    2. prowadzic dzialalnosc MOZE i wymienina ustawa tego nie ogranicza.
    prowadzenie DG zwykle nie oznacza zakladania spolek z gmina,
    a raczej prowadzenie _wlasnej_ dzialanosci...

    pozdrawiam

    romekk

    p.s. na grupach dyskusyjnych wiekszosc odpowiedzi jest od entuzjastow
    temaut (w tym wypadku prawa), a nie praktykow - Ci nie beda
    robic za darmo tego, za co na codzien biora pieniadze - po co podcinac
    galaz na ktorej sie siedzi ;-) ?
    p.p.s. EOT z mojej strony ;-)