    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: bazy danych - wyciąganie opisów
    Date: Thu, 20 Sep 2007 01:44:03 +0200

    Firma A prowadzi sklep internetowy, ma do dodania sporą partię towaru, w
    bazie ma nazwy i ceny, niestety nie posiada opisów.

    Firma B ma sklep z tym samym towarem, z opisami.

    Prezes A chce mi zlecić wyciągnięcie tych opisów ze strony sklepu B, i
    wstawienie ich do sklepu A.

    A twierdzi że ma od producenta opisy, ale w formie papierowej, i że na
    stronach B to są dokładnie te same opisy.

    Mam poważne wątpliwości, że takie coś jest niezbyt legalne.

    Czy słusznie obawiam się że wykonanie takiej operacji narusza prawa
    autorskie (kogo? sklepu B? producenta?), oraz przepisy ustawy o ochronie
    baz danych? Co do prawa autorskiego nie mam pewności. Co do baz danych
    intuicyjnie czuję że tak, z drugiej strony - nie włamuję się nigdzie, tylko
    korzystam z tego co jest udostępnione dla szerokiej publiczności.

    Jeżeli jest tutaj łamanie prawa to:
    - co grozi A za zlecenie takiej operacji, i korzystanie z jej wyników?
    - co mi grozi jako wykonującemu to?
    - czy jest to tylko odpowiedzialność cywilna A wobec B, czy też także
    odpowiedzialność moja wobec B, czy może też odpowiedzialność karna
    (czyja, A, moja)?
    - czy zmienia w jakimkolwiek stopniu moją sytuację jeżeli zamiast skopiować
    samemu dane, dostarczę do A program który to zrobi?

    p. m.