  • 21. Data: 2006-11-01 21:13:39
    Temat: Re: bankowy problem
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "RobertS" <r...@x...pl> napisał

    > prokuraturze bank nie moze odmowic

    Nic pewnego.

  • 22. Data: 2006-11-01 21:46:59
    Od: m...@g...com

    Andrzej Lawa wrote:

    > No to nieźle się pomylił, skoro cyfry kontrolne pasowały... Trochę to
    > podejrzane.

    Wystarczy wziąść dowolne (z wyjątkiem pierwszych 2) 3 cyfry i dodać do nich
    97. I już się zgadza ...

    p. m.

  • 23. Data: 2006-11-01 22:18:51
    Od: m...@g...com

    PAVEL wrote:

    > Użytkownik "Paweł Sakowski" napisał

    > aha, w tym kontekcie tak, wydawało mi się, że nie wyraża zgody na
    > ujawnienie swoich danych, mea culpa, przepraszam. W takim razie masz
    > rację.

    Wg. mnie nie ma. Nie ma przywłaszczenia - jest bezpodstawne wzbogacenie. Tzn
    byłoby, gdyby odbiorca przelewu nie wydał go zanim się zorientował że kasa
    to nie spodziewany przelew o podobnej kwocie, tylko rzeczona pomyłka.

    Wbrew pozorom nie jest to jakiś wydumany scenariusz.

    p. m.

  • 24. Data: 2006-11-02 14:04:22
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > Wystarczy wziąść dowolne (z wyjątkiem pierwszych 2) 3 cyfry i dodać
    > do nich
    > 97. I już się zgadza ...

    Mógłbyś rozwinąć? Algorytm obliczania sumy kontrolnej jest dość
    zamotany, np. każda kolejna liczba ma inną wagę. Więc może rozwiniesz swoją
    wypowiedź.

  • 25. Data: 2006-11-02 16:14:11
    Od: m...@g...com

    Marcin Wasilewski wrote:

    > Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > Mógłbyś rozwinąć? Algorytm obliczania sumy kontrolnej jest dość
    > zamotany, np. każda kolejna liczba ma inną wagę. Więc może rozwiniesz
    > swoją wypowiedź.

    No ja natrafiłem na taki algorytm: bierzesz pierwsze 4 cyfry (łącznie z PL),
    przenosisz na koniec, litery zamieniasz na dwucyfrowe liczby przy czym A to
    10, B to 11 itd...,całość dzielisz przez 97. Jeżeli reszta z dzielenia
    wychodzi 1 to numer jest prawidłowy.

    Algorytm wydaje się być poprawny - sprawdziłem na swoich kontach.

    Więc, jeżeli masz np. w numerze konta gdziekolwiek np. 000, to jeżeli
    zamiast tego dasz 097 lub 970, lub np. masz 003 i zamiast tego będzie 100 -
    numer będzie dalej poprawny. Nie jest oczywiście powiedziane że taki numer
    konta będzie istniał, ale jeżeli pomyłka będzie w części odpowiedzialnej za
    numer klienta ....

    p. m.

  • 26. Data: 2006-11-02 19:53:23
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Marcin Wasilewski wrote:

    > Mógłbyś rozwinąć? Algorytm obliczania sumy kontrolnej jest dość
    > zamotany, np. każda kolejna liczba ma inną wagę.

    Tak też można liczyć, ale można to też potraktować jako długą liczbę i
    (z dokładnością do kilku pobocznych operacji) liczyć resztę z dzielenia
    przez 97.

    Szczegóły:

    http://www.nbp.pl/home.aspx?f=systemplatniczy/regula
    cje/zarzadzenie_05_2002.html

    Uwaga! Minister Zdrowa ostrzega! Czytanie zarządzenia przez osoby
    wiedzące co to jest ASCII grozi opadem rąk i/lub opluciem monitora.