  • 1. Data: 2002-12-04 22:03:53
    Temat: art. 26 ust. 1 pkt 9 oraz ust. 7 ustawy
    Od: "Lolo" <l...@p...onet.pl>

    Pilnie poszukuje pełnego brzmienia (art. 26 ust. 1 pkt 9 oraz ust. 7
    ustawy) chodzi o darowizny a moze mi ktoś łaskawie też wyjaśnił
    łopatologicznie czy muszę mieć bankowy dowód wpłaty by sobie odliczyc
    np 3 stycznia 2003 roku darowizne na szkołę w wysokosci 1000,00 zł ??
    --

    L. Kusza

  • 2. Data: 2002-12-05 10:20:58
    Temat: Re: art. 26 ust. 1 pkt 9 oraz ust. 7 ustawy
    Od: "miki69" <m...@p...com.pl>

> [...]
    > łopatologicznie czy muszę mieć bankowy dowód wpłaty by sobie odliczyc
    > np 3 stycznia 2003 roku darowizne na szkołę w wysokosci 1000,00 zł ??

    jakiej ustawy?????
    :)

  • 3. Data: 2002-12-05 12:19:10
    Od: c...@p...onet.pl

> [...]
    > łopatologicznie czy muszę mieć bankowy dowód wpłaty by sobie odliczyc
    > np 3 stycznia 2003 roku darowizne na szkołę w wysokosci 1000,00 zł ??

    art. 26 ust. 1 pkt 9 updof:
    Art. 26. (112) 1. Podstawę obliczenia podatku, z zastrzeżeniem art. 24 ust. 3 i
    art. 28-30, stanowi dochód ustalony zgodnie z art. 9, art. 24 ust. 1 i 2 oraz
    ust. 4-6 i 8-12 lub art. 24b ust. 1 i 2 lub art. 25, po odliczeniu kwot:
    9)darowizn:
    a) na cele naukowe, naukowo-techniczne, oświatowe, oświatowo-wychowawcze,
    kulturalne, kultury fizycznej i sportu, ochrony zdrowia i pomocy społecznej,
    rehabilitacji zawodowej i społecznej inwalidów, a także wspierania inicjatyw
    społecznych w zakresie budowy dróg i sieci telekomunikacyjnej na wsi oraz
    zaopatrzenia wsi w wodę - łącznie do wysokości nie przekraczającej 15% dochodu,
    b) na cele kultu religijnego i na działalność charytatywno-opiekuńczą,
    bezpieczeństwa publicznego, obrony narodowej, ochrony środowiska, dobroczynne, a
    także na cele związane z budownictwem mieszkaniowym dla samorządu terytorialnego
    i na budowę strażnic jednostek ochrony przeciwpożarowej, w rozumieniu przepisów
    o ochronie przeciwpożarowej, oraz ich wyposażenie i utrzymywanie - łącznie do
    wysokości nie przekraczającej 10% dochodu,

    ust. 7:
    Wysokość wydatków na cele określone w ust. 1 ustala się na podstawie dokumentów
    stwierdzających ich poniesienie, z tym że, jeżeli przedmiotem darowizny są
    pieniądze, wysokość wydatków na cele wymienione w ust. 1 pkt 9 ustala się na
    podstawie dowodu wpłaty na rachunek bankowy obdarowanego.

    Łopatologicznie mówiąc muszisz posiadać taki dowód. Ehhh, gdzie się podział ten
    piękny rok 98 :))

    Ciacho

  • 4. Data: 2002-12-05 17:48:16
    Od: "Lolo" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Ciach ciach

    > Łopatologicznie mówiąc muszisz posiadać taki dowód. Ehhh, gdzie się
    podział ten
    > piękny rok 98 :))

    Serdeczne dzieki a możesz mi powiedzieć od kiedy ta ustawa a w
    szczególności ten ust. 7 obowiązywuje??

    L.Kusza