  • 1. Data: 2005-11-22 15:19:55
    Temat: alternatywy 4
    Od: "TT" <a...@o...pl>

    Mam taka dosyć niemiłą sytuację:

    Właściciel mieszkania, które wynajmuję od czerwca się rozmyslił i chce,
    żebym się wyprowadził. Dostałem wypowiedzienie z 2 - tyg okresem
    wypowiedzenia, wyśmiałem go i się nie wyprowadziłem.

    W odwecie:
    - zakręcił wodę,
    - wyłączył prąd,
    - wyłączył ogrzewanie
    - zniszczył zamek (wbił w niego gwoździa)

    Co mogę zrobić, aby wyegzekwować swoje prawa (chodzi mi o włączenie mediów).
    Sąd cywilny odpada, bo sprawa dopiero na wiosnę będzie.

    pozdrawiam

    TT

  • 2. Data: 2005-11-22 15:21:26
    Temat: Re: alternatywy 4
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    TT napisał(a):

    > Sąd cywilny odpada, bo sprawa dopiero na wiosnę będzie.

    Możesz się pomodlić, może będzie szybciej ...

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-11-22 15:40:50
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu TT porozsypywal nastepujace haczki:
    > Właściciel mieszkania, które wynajmuję od czerwca się rozmyslił i chce,
    > żebym się wyprowadził. Dostałem wypowiedzienie z 2 - tyg okresem
    > wypowiedzenia, wyśmiałem go i się nie wyprowadziłem.
    A wg umowy jaki miales okres wypowiedzenia? Miales podstawy zeby mu
    odmowic? Masz w ogole jakas pisemna umowe? Czy tez bylo to "na gebe"? A
    jesli nie masz pisemnej umowy, to jak sie umawialiscie wzgledem
    opuszczenia mieszkania?
    > W odwecie:
    > - zakręcił wodę,
    > - wyłączył prąd,
    > - wyłączył ogrzewanie
    > - zniszczył zamek (wbił w niego gwoździa)
    W jaki sposob zakrecil wode, wylaczyl prad i wylaczyl ogrzewanie? Nie
    mozesz sam ich z powrotem wlaczyc?
    Napisz cos wiecej informacji.
    A co do zamku... jesli masz umowe na wynajem mieszkania, to doniesienie
    na policje ze gosc zniszczyl zamek w mieszkaniu ktore wynajmujesz.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 4. Data: 2005-11-22 20:24:35
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Tue, 22 Nov 2005 20:16:32 +0100, *TT* <news:dlvqqt$a3m$1@news.onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > pozwalam na oszukiwanie mnie, np na zawyzanie opłat za prad, bo na fakturze
    > jest wg licznika + oplaty stałe + oplaty przesylowe, on kasuje wg
    > podlicznika oraz od kazdego oplaty stale i przesylowe, czyli jesli ma 12
    > mieszkan to zarabia na 11 oplatach stalych i przesylowych

    > zamek zgłosiłem na policji, sprawa trafi do sadu grodzkiego, kurek od wody
    > jest zamkniety w pomieszczeniu gospodarczym, do ktorego nie mam dostepu,
    > prąd wyłączył przez przecięcie kabla zasilającego mieszkanie, a ogrzewanie
    > (gazowe) przez wypowiedzenie umowy o dostawe gazu do mojego mieszkania

    Daj sobie spokój. Jest tyle mieszkań do wynajęcia. Musisz się trzymać akurat
    tego mieszkania? Co Ci z tego przyszło/przyjdzie?

    --
    Kaja

  • 5. Data: 2005-11-22 20:36:29
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    Kaja wrote:
> [...]

    (czemu ten post nie jest widoczny?)

    Jeśli masz jakieś rezerwy finansowe, to możesz zrobić tak:

    1. Wypowiadasz mu w trybie natychmiastowym z powodu niespełniania
    warunków do mieszkania (warto mieć świadków).

    2. Wynajmujesz inne mieszkanie a do czasu wynajęcia mieszkasz w hotelu.

    3. W sądzie żądasz zwrotu kosztów (hotel, kolejne wynajęcie) za okres
    wypowiedzenia (ten który powinien być) oraz kosztów przeprowadzki i innych.

    Na początek warto mu uświadomić że tak zrobisz i nie popuścisz.

    Tak w ogóle czy to nie jest jakieś wykroczenie/przestępstwo?

  • 6. Data: 2005-11-22 21:08:49
    Od: "Zbyszek" <z...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Szawurski" <x...@x...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Na początek warto mu uświadomić że tak zrobisz i nie popuścisz.
    >
    > Tak w ogóle czy to nie jest jakieś wykroczenie/przestępstwo?
    witam i nie zazdroszczę sytuacji. Kiedyś takie działania właściciela
    mieszkania były kwalifikowane jako czyn z art.191 par.1 kk zmuszanie do
    określonego zachowania się, sprawdź czy to jeszcze aktualne.
    Zbyszek P

  • 7. Data: 2005-11-22 21:10:27
    Od: "Michal" <f...@g...pl>

    Użytkownik "TT" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Właściciel mieszkania, które wynajmuję od czerwca się rozmyslił i
    > chce, żebym się wyprowadził. Dostałem wypowiedzienie z 2 - tyg
    > okresem wypowiedzenia, wyśmiałem go i się nie wyprowadziłem.

    Witam! Tak sie akurat zlozylo ze temat wynajmu mieszkania jest mi bardzo
    bliski ale ja odbieram go od tej drugiej strony I jakos nie widze zebys
    chcial sie podzielic informacja co bylo przyczyna calej tej sytuacji A
    podejrzewam ze odwaliles jakis numer ktorego w najsmielszych
    przewidywaniach nie przewidzial wynajmujacy Ci mieszkanie Wiec zanim
    zaczniesz oczerniac kogos i egzekwowac swoje "prawa" pomysl o tym ze ten
    czlowiek nie wynajmuje Ci mieszkania tylko po to zebyc mogl mu je
    zniszczyc pod sztandarem "przeca place to wymagam" I wlacz myslenie
    PRZED a nie PO! Masz umowe? Jesli tak to ja sobie poczytaj i.. na drugi
    raz nie wynajmuj
    Nie pozdrawiam!

  • 8. Data: 2005-11-22 21:14:51
    Od: "Therminator" <t...@i...pl>

    > Właściciel mieszkania, które wynajmuję od czerwca się rozmyslił i chce,
    > żebym się wyprowadził. Dostałem wypowiedzienie z 2 - tyg okresem
    > wypowiedzenia, wyśmiałem go i się nie wyprowadziłem.

    Znaczy się rozwiązał umowę zgodnie z warunkiem na ktory sie zgodziles
    podpisujac ja.
    Teraz Ty łamiesz warunki umowy nie stosując się do niej.

    A odwróć sytuację:
    "
    Pomysl sobie: masz mieszkanie, wynajmujesz je.
    Ze znanych Tobie przczyn chcesz aby dotychczasowy lokator opuścił TWOJĄ
    WŁASNOŚĆ.
    A on śmieje Ci się w twarz i siedzi w niej dalej.
    Rozumiem, że idziecie na piwo i jest wszystko ok.
    Bo to ON MA RACJE (bo jemu to nie pasuje) a to że podpisał z Toba umowę nic
    nie stanowi.
    To że Ty nie możesz rozporządzać Twoją własnością wcale Ciebie nie
    denerwuje.
    "
    Być może ten przykład przekraczać poziom Twojego pojmowania rzeczywistości.

    > W odwecie:
    > - zakręcił wodę,
    > - wyłączył prąd,
    > - wyłączył ogrzewanie
    > - zniszczył zamek (wbił w niego gwoździa)

    "Obywatelu! Przed głupotą, bezmyślnością i bezwzględnością naszego aparatu
    Państwowego i Bliźnich, BROŃ SIĘ SAM"

    > Co mogę zrobić, aby wyegzekwować swoje prawa (chodzi mi o włączenie
    mediów).

    Wyegzekwować na sobie prawo do opuszczenia lokalu!

    > Sąd cywilny odpada, bo sprawa dopiero na wiosnę będzie.

    Przed Sądem to powinni stanąć twórcy Ustawy.

  • 9. Data: 2005-11-22 22:59:45
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Tue, 22 Nov 2005 21:36:29 +0100, *Marcin Szawurski*
    <news:438379eb$0$5423$f69f905@mamut2.aster.pl> napisał(a):

> [...]

    > Na początek warto mu uświadomić że tak zrobisz i nie popuścisz.

    > Tak w ogóle czy to nie jest jakieś wykroczenie/przestępstwo?

    Dlaczego mnie poradę dajesz, mnie odpisujesz ?
    To nie ja jestem autorką tego tematu i nie ja szukam porady.

    --
    Kaja

  • 10. Data: 2005-11-23 01:55:52
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    TT wrote:
> [...]
    >
    > Co mogę zrobić, aby wyegzekwować swoje prawa (chodzi mi o włączenie mediów).
    > Sąd cywilny odpada, bo sprawa dopiero na wiosnę będzie.

    możesz wynając inne mieszkanie o podobny standardzie i lokalizacji i o
    ile będzie droższe różnice wyeegzekwować od gościa.
    Oczywiscie sądownie.