  • 21. Data: 2008-06-09 16:06:45
    Temat: Re: allegro - treść aukcji jest umową?
    Od: "m...@g...com" <m...@g...com>

    On 9 Cze, 16:30, T <t...@t...warszawa.pl> wrote:

    > Nie mógł bo strajkowała.

    Mylisz się. Strajkowała od wtorku. W poniedziałek mógł powierzyć
    przesyłkę poczcie. Gdyby dochował należytej staranności, nie miałby
    tego problemu.

  • 22. Data: 2008-06-09 16:08:28
    Od: "m...@g...com" <m...@g...com>

    On 9 Cze, 16:41, T <t...@t...warszawa.pl> wrote:

> [...]
    > powodu wysyłka kurierem jest droższa i niektórzy ją wybierają. Jak
    > myślisz, dlaczego?

    > Twój także bo nie mógl zrealizować umowy z przyczyn absolutnie od niego
    > niezależnych.

    > Jak nie musiał wcześniej sprawdzać/księgować wpłat to i wysłał szybciej.
    > Oczywista rzecz. Wystarczy chwilę pomyśleć.

    > Bez obrazy, ale odniósł bym to raczej do Ciebie, kupujesz jakiś drobiazg
    > i masz pretensje do całego świata, ze poczta zastrajkowała. Następnym
    > razem zamów kurierem albo kup sobie w sklepie.

    A że żale kupującego są być może lekko przesadzone to już inna sprawa.

  • 23. Data: 2008-06-10 00:25:08
    Od: T <...@t...warszawa.pl>

    m...@g...com pisze:

    > Mylisz się. Strajkowała od wtorku. W poniedziałek mógł powierzyć
    > przesyłkę poczcie. Gdyby dochował należytej staranności, nie miałby tego
    > problemu.

    Nieprawda, mało kto księguje wpłaty w trybie rzeczywistym, zapewne tamta
    firma też robi to np. raz dziennie, potem pakują i wysyłają. Twierdzenie,
    że dochowanie należytej staranności to koniecznie wysyłka w dniu, w
    którym otrzymało się przelew jest grubą przesadą.

    --
    http://tomasz.warszawa.pl

  • 24. Data: 2008-06-10 09:46:18
    Od: vbn <v...@v...qa>

    PlaMa pisze:

    > 3gen.pl:
    > "Witam!
    > czekamy aż Poczta zacznie działać"
    >
    > ... zaniemówiłem. Bezczelność i chamstwo sprzedawcy zaczynały mnie
    > powoli przerażać :). Postanowiłem sprawę postawić jasno

    Ja piernicze.. po przeczytaniu tego kawałka, ja z kolei zaniemówiłem.
    Człowieku, idź sie leczyć jak widzisz u niego bezczelność i chamstwo.

    To on raczej był naiwny, że umiescił tak głupi zapis "dostawa w 48h" i
    zamierzał to realizować za pomoca poczty. Nawet jak poczta normalnie
    pracuje to i tak sie zdarza że ubiezpieczone priorytety idą po 14dni.

  • 25. Data: 2008-06-10 09:49:54
    Od: vbn <v...@v...qa>

    PlaMa pisze:

    > Due: Ja za przesyłkę zapłaciłem zgodnie z jego propozycjami. Strajk
    > poczty to jego problem a nie mój

    i tu sie mylisz bo to tylko Twój problem. Prawo to wyraźnie reguluje i
    jest też orzeczenie sądu w tej sprawie. Orzeczenia nie chce mi sie
    szukać, ale przepisy mogę Ci podać:

    Art. 544. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma być przesłana przez sprzedawcę
    do miejsca, które nie jest miejscem spełnienia świadczenia, poczytuje
    się w razie wątpliwości, że wydanie zostało dokonane z chwilą, gdy w
    celu dostarczenia rzeczy na miejsce przeznaczenia sprzedawca powierzył
    ją przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju.

    Art. 548. § 1. Z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na
    kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo
    przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy.

  • 26. Data: 2008-06-16 14:18:28
    Od: "Vasco" <v...@p...fm>

> [...]
    > korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej

    Ale sprzedajacy _nie powierzyl_ paczki przewoznikowi w poniedzialek. Poczta
    strajkowala od wtorku.

    Vasiek

  • 27. Data: 2008-06-16 16:22:46
    Od: "m...@g...com" <m...@g...com>

    On 10 Cze, 02:25, T <t...@t...warszawa.pl> wrote:

> [...]
    > że dochowanie należytej staranności to koniecznie wysyłka w dniu, w
    > którym otrzymało się przelew jest grubą przesadą.

    Przelew otrzymała (sądząc po opisie autora wątku) w niedzielę (był to
    przelew wewnętrzny w ramach jednego banku). Następnego dnia poczta
    była czynna. Skoro ktoś zapowiada, że dostarcza przesyłki w ciągu 48
    godzin, to wymogiem należytej staranności jest takie zorganizowanie
    działalności żeby przynajmniej klienci, których pieniądze były na
    koncie rano mieli tego samego dnia wysłane przesyłki (poczta obiecuje
    dostarczenie następnego dnia po dniu wysyłki, jeśli zostanie nadana w
    dniu wysyłki do godziny 15:00).

  • 28. Data: 2008-06-23 20:41:33
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    vbn pisze:

    > Ja piernicze.. po przeczytaniu tego kawałka, ja z kolei zaniemówiłem.
    > Człowieku, idź sie leczyć jak widzisz u niego bezczelność i chamstwo.

    Pamiętaj, że poprzedni mail mówił że mam mu dopłacić. Dla mnie to było
    chamstwo - dopłacasz albo czekaj! A te 48h na dostawę to my żartowaliśmy...

    > To on raczej był naiwny, że umiescił tak głupi zapis "dostawa w 48h" i
    > zamierzał to realizować za pomoca poczty. Nawet jak poczta normalnie
    > pracuje to i tak sie zdarza że ubiezpieczone priorytety idą po 14dni.

    ale zobowiązał się! nie mnie to oceniać czemu, ale zobowiązał się i dał
    taką opcje więc egzekwowałem to.

  • 29. Data: 2008-06-23 20:44:18
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    vbn pisze:

> [...]
    > kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo
    > przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy.

    To bzdury na miarę zasiedzenia lokalów... Czyli gościu bierze ode mnie
    pieniądze za towar, oraz za usługę dostarczenia (często tu też wliczona
    jest marża), podpisuje umowę z przewoźnikiem a to wszystko to moja
    broszka i odpowiedzialność?!

    Zniechęca do kupowania przez internet :/

  • 30. Data: 2008-06-23 20:48:14
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

> [...]
    > pieniądze za towar, oraz za usługę dostarczenia (często tu też wliczona
    > jest marża), podpisuje umowę z przewoźnikiem a to wszystko to moja

    ale to naprawdę bez sensu jest. Przecież ja jako NIESTRONA w umowie
    dostarczenia przedmiotu nie mogę nawet zażalenie na nic złożyć. Jakiś
    prawny koszmar.