  • 31. Data: 2011-01-12 11:30:57
    Temat: Re: alkohol na kredyt - orzecznictwo
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (12.01.2011 11:34), Liwiusz wrote:

    > No to już co innego. Ale Ustawa mówi o sprzedawaniu na kredyt, a nie na
    > kredyt kupiecki.

    No ja bym się uparł że kredyt kupiecki jest kredytem, a sprzedaż
    alkoholu "na krechę"/"na zeszyt" - toż to właśnie kredyt kupiecki jest i
    jestem przekonany że taki właśnie kredyt miał na myśli ustawodawca.

    p. m.

  • 32. Data: 2011-01-12 11:41:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-12 12:30, mvoicem pisze:

    > No ja bym się uparł że kredyt kupiecki jest kredytem, a sprzedaż
    > alkoholu "na krechę"/"na zeszyt" - toż to właśnie kredyt kupiecki jest i
    > jestem przekonany że taki właśnie kredyt miał na myśli ustawodawca.

    Nie jest to kredyt kupiecki, jeśli "konsument nie jest zobowiązany do
    zapłaty oprocentowania ani innych kosztów związanych z udzieleniem lub
    spłatą kredytu konsumenckiego". (art. 3 ustawy o kredycie kupieckim).

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2011-01-12 12:35:42
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (12.01.2011 12:41), Liwiusz wrote:

    > Nie jest to kredyt kupiecki, jeśli "konsument nie jest zobowiązany do
    > zapłaty oprocentowania ani innych kosztów związanych z udzieleniem lub
    > spłatą kredytu konsumenckiego". (art. 3 ustawy o kredycie kupieckim).

    Ustawy o kredycie konsumenckim, nie kupieckim. Tak gwoli ścisłości. Dla
    mnie kredyt kupiecki jest pojęciem ogólniejszym (np. jak sprzedawca
    bierze na odroczony termin płatności z hurtowni, to to jest wg mnie
    właśnie kredyt kupiecki, którego konsumenckim nijak nie można nazwać)

    Nie sądzę żeby ten przepis definiował co kredytem kupieckim/konsumenckim
    nie jest. Ten art. tylko definiuje *jakie* rodzaje kredytu
    konsumenckiego nie objęte tą ustawą.

    p. m.

  • 34. Data: 2011-01-12 12:50:25
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 12-01-2011 12:41, Liwiusz pisze:

    > Nie jest to kredyt kupiecki, jeśli "konsument nie jest zobowiązany do
    > zapłaty oprocentowania ani innych kosztów związanych z udzieleniem lub
    > spłatą kredytu konsumenckiego". (art. 3 ustawy o kredycie kupieckim).

    Nie ma takiej ustawy.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 35. Data: 2011-01-12 12:52:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-12 13:50, Maddy pisze:

    > Nie ma takiej ustawy.

    Pomyłka - konsumenckim.

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2011-01-12 13:03:48
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 12 Jan 2011 00:50:08 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Czy płatność kartą kredytową to jest sprzedaż na kredyt?

    "Na kredyt" to raczej coś innego niż "za środki pochodzące z kredytu".

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 37. Data: 2011-01-12 13:07:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-12 14:03, Olgierd pisze:

    > "Na kredyt" to raczej coś innego niż "za środki pochodzące z kredytu".

    Czyli mogę w monopolowym najpierw udzielić pożyczki na 5,50zł, aby
    klient kupił sobie za to alkohol?

    --
    Liwiusz

  • 38. Data: 2011-01-12 13:21:10
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 12-01-2011 13:52, Liwiusz pisze:

    > Pomyłka - konsumenckim.

    Ale poczytałeś, co to jest kredyt kupiecki, dlaczego do jego udzielenia
    nie trzeba być bankiem i że z kredytem konsumenckim ma wspólny jedynie
    pierwszy człon nazwy?

    Bo mvoicem trafnie zakwalifikował zakup "na krechę" jako kredyt KUPIECKI
    właśnie (zwany też kiedyś kredytem towarowym).

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 39. Data: 2011-01-12 13:25:55
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 12 Jan 2011 14:07:18 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Czyli mogę w monopolowym najpierw udzielić pożyczki na 5,50zł, aby
    > klient kupił sobie za to alkohol?

    Myślę, że o ile działalności w zakresie udzielania pożyczek nie prowadzi
    przedsiębiorca obdarzony koncesją, to tak.

  • 40. Data: 2011-01-12 13:27:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-12 14:21, Maddy pisze:

    > Ale poczytałeś, co to jest kredyt kupiecki, dlaczego do jego udzielenia
    > nie trzeba być bankiem i że z kredytem konsumenckim ma wspólny jedynie
    > pierwszy człon nazwy?

    Jest przepis określający czym jest kredyt kupiecki?

    > Bo mvoicem trafnie zakwalifikował zakup "na krechę" jako kredyt KUPIECKI
    > właśnie (zwany też kiedyś kredytem towarowym).

    No, jak definicji nie ma, to można wszystko kwalifikować jako k.
    kupiecki. Albo nie kwalifikować do niego niczego.

    --
    Liwiusz