    From: yabby <y...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: alimenty dla ojca (dlugie) prosba o rade
    Date: Sat, 23 Apr 2005 11:09:13 +0200

    Po rozwodzie moich rodzicow jako 9-latek zostalem z ojcem.W wieku 12 lat
    zostalem przez ojca oddany do domu dziecka na 3 lata.Po ukonczeniu 15
    lat trafilem do internatu, stamtad do drugiego w odleglej miejscowosci a
    nstepne lata spedzilem w hotelach robotniczych az do czasu zalozenia
    rodziny.Urodzilo mi sie dwoch synow.Przez cale ich prawie 30 letnie
    zycie wyksztalcili sie , zdobyli dobra prace.Dziadka widzieli jeden
    (!!!!) raz w swoim zyciu.NIGDY nie mieli z nim zadnego kontaktu.Nie
    interesowal sie nimi wogole.
    Ojciec w miedzyczasie zdazyl po raz PIATY sie ozenic i w tym malzenstwie
    tkwi nadal.Jego zona posiada majatek , ale sporzadzili rozdzielnosc
    majatkowa.On sam ma w tej chwili ok.800 zl emerytury , jego zona ok 500
    i tez jest na rencie .Podobno nie ma innych dochodow.
    Ja sam od 15 lat jestem na rencie .Nie mam dodatkowych dochodow.Moja
    zona nie pracuje .W utrzymaniu pomagaja nam bardzo mocno synowie.Moja
    renta to 578 zl.Czynsz za mieszkanie wynosi 500 zl.
    W tej sytuacji zostaje pozwany przez ojca o alimenty.Z tego co wiem
    domyslam sie ze chodzi mu o "ukaranie" mnie i mojej rodziny za to ze go
    kompletnie z wielu powodow ignorujemy.Poniewaz na pierwszej rozprawie w
    Warszawie (mieszkam na Slasku) chodzilo mi o to zeby nie "czepial sie"
    moich synow zgodzilem sie na ugode w wysokosci 30zl m-nie.Przedstawilem
    dowody na moj pobyt w domu dziecka.Sedzina byla mocno zaskoczona jak
    ojciec mogl mnie oddac do domu dziecka bez orzeczenia sadu rodzinnego
    powiedziala ze te sprawe sobie sprawdzi.
    Kiedy pierwsza wplata alimentacyjna (30 zl !!!) wplynela 1 dzien za
    pozno ojciec uzyskal nakaz ekzekucyjny i teraz place przez komornika.
    Kilka dni temu dostalem pozew do sadu u siebie (na Slasku)
    i dla synow .Obydwaj juz od kilku lat nie mieszkaja u nas .Jeden sie
    wymeldowal.Poniewaz listonoszka mnie nie poinformowala co dorecza
    (POLECONY 3 razy !!!!)to bezmyslnie podpisalem odbior pozwow z wezwaniem
    do sadu.Okazalo sie ze ojciec tym razem wnosi o podwyzszenie alimentow
    ode mnie do 50 zl m-nie i wnosi pozwy przeciwko moim synom rowniez o
    alimenty w wysokosci 50 zl m-nie.
    Poniewaz ojciec ma za soba dluuuugie doswiadczenie w prowadzeniu roznych
    spraw cywilnych (kilkanascie spraw rozwodowych , majatkowych i
    alimentacyjnych (bierze tez alimenty od corki z innego malzenstwa, corka
    tez sie od niego odwrocila) widze ze "kombinuje"
    W dowodach jakie przedstawil wykazuje ze zyje w niedostatku i nie
    starcza mu na lekarstwa .Jednoczesnie w rachunku za telefon ( ktory
    dostarczyl sadowi w celu wykazania kosztow utrzymania widnieje taka
    pozycja jak polaczenie nternetowe na kwote 39 zl ( to wiecej niz ja
    place!!)A to byl rachunek tylko za jeden miesiac !! Poniewaz pracowal w
    TPSA ok 15 lat to wzial pare lat temu sporo akcji.Przy probach
    twierdzenia ze zona ma pierwszenstwo w alimentowaniu rzuca dokumenty o
    rozdzielnosci majatkowej.
    Jestem naprawde w trudnej sytuacji.Czuje sie winny ze odbierajac pozwy
    dla synow wpakowalem ich w klopoty i koszty.
    Na pierwszej sprawie w Warszawie dolaczylem dowod w postaci
    zaswiadczenia o pobycie w Domu Dziecka i pare innych dokumentow.Teraz na
    sprawe w moim miescie ojciec wnioskuje o swoja nieobecnosc na
    sprawie.Jak ja mam teraz sie zachowac jesli np w pozwie sa ewidentne
    klamstwa cytuje "syn byl wychowywany do pelnoletnosci przez powoda ,
    ktory mimo niskich zarobkow lozyl na jego utrzymanie na miare mozliwosci"
    Poradzi mi ktos ? Chodzi mi przede wszystkim o wskazanie jakie pisma
    procesowe musiałbym napisac zeby uzyskac nastepujace efekty
    1 zmuszenie jego zony zeby stawila sie w sadzie i wykazala ze posiada
    majatek ( teraz wszystko co maja kupuja na nia i w ten sposob on zawsze
    jest "goly" :(
    2 .zeby sprawa odbyla sie w sadzie w Warszawie tam gdzie byla pierwsza
    sprawa , i gdzie sedzina zainteresowala sie przyczynami oddania mnie do
    domu dziecka..
    3.Jak zmusic ojca zeby stawil sie w sadzie na rozprawie .Na pierwszej
    sprawie wskutek mojej ugody nie przeprowadzano procedury ustalania
    zdolnosci alimentacyjnych... Czy jest taka mozliwosc ??
    4.Czy jesli odebralem dla synow pozwy , a oni nie zamieszkuja tu od lat
    to jest rownoznaczne z ich dostarczeniem do rak wlasnych ?

    Jakies inne sugestie ??? Przestudiowalem kodeks postepowania cywilnego i
    kodeks opiekunczo-rodzinny , ale nie znam procedur sadowych.
    Baaaardzo prosze o jakas konstruktywna odpowiedz.

    PS> Czy sa jakies instytucje ktore udzielaja pomocy prawnej w sprawach
    cywilnych osobom o niskich dochodach

    Pozdrawiam wszystkich serdecznie ...I cieszcie sie jesli macie dobrych
    rodzicow !!!!!! Szanujcie ich !! ;)