  • 1. Data: 2004-08-15 14:49:51
    Temat: akt notarialny - zakup mieszkania na rynku wtórnym PILNE
    Od: r...@a...pl

    Witam

    Przegladalam archiwum, ale nie znalazlam wszystkich interesujacych mnie
    informacji, wiec porusze ten temat jeszcze raz. Kupuje mieszkanie na rynku
    wtornym (na kredyt). Jest to mieszkanie spoldzielczo-wlasnosciowe. jak obecnie
    wyglada sprawa oplat? Posrednik, przez ktorego szukalam mieszkania najpierw
    poinformowal mnie, ze bedzie to koszt ok 3560zl, a potem jeszcze raz
    zadzwonl,ze bedzie wiecej, bo ostatnio weszla jaka 10 czy 20% oplata od czegos
    tam, sam nie wiedzial od czego wiec mi tez nie przekazal. Czy cos wiecie na
    ten temat? A drugie pytanie: ile bede potrzebowac odpisow aktu notarialnego?
    Bo pewnie zeby zalatwic do konca kredyt, zalozenie ksiegi wieczystej, to
    wszedzie bede musiala zostawic taki odpis. Bede wdzieczna za odpowiedzi,
    sprawa jest dla mnie pilna, bo podpisuje wszystko jutro po poludniu.

    ropucha

  • 2. Data: 2004-08-15 14:58:53
    Od: r...@a...pl

    i jeszcze jedno: czy notariusz pisze wniosek o zalozenie KW i o wpis do niej,
    czy moge to zrobic sama?

    ropucha

  • 3. Data: 2004-08-15 21:11:42
    Od: "aszka" <a...@i...pl>

    Użytkownik <r...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    czegos
    > tam, sam nie wiedzial od czego wiec mi tez nie przekazal. Czy cos wiecie

    Z dniem 1 maja br. wprowadzono VAT od czynności pośrednictwa w obrocie
    nieruchomościami. Pośrednicy będą doliczać podatek do prowizji, choć
    niektóre biura planują obniżyć prowizję powiedzmy do 2,5% tak, aby z VAT nie
    przekroczyła 3% wartości mieszkania. Można ponegocjować :-D

    >A drugie pytanie: ile bede potrzebowac odpisow aktu notarialnego?

    Odpis przyda się do dokumentów bankowych, do spółdzielni mieszkaniowej jeśli
    zostajesz jej członkiem, do podania o księgę wieczystą. Jest też jeszcze
    potrzebny do załatwiania wszelkich formalności związanych z gazownią, zakł.
    energetycznym, TPSA itd, choć tu chyba powinno wystarczyć ksero.

    >i jeszcze jedno: czy notariusz pisze wniosek o zalozenie KW i o wpis do
    niej,
    >czy moge to zrobic sama?

    Wniosek o założenie księgi, a potem o wpisanie do niej np. hipoteki można
    napisać samemu. W sądach zazwyczaj podają wzór takiego oświadczenia.

    Pozdrawiam,
    aszka