    From: "aszka" <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: akt notarialny - zakup mieszkania na rynku wtórnym PILNE
    Date: Sun, 15 Aug 2004 23:11:42 +0200

    Użytkownik <r...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:63ff.00000760.411f780f@newsgate.onet.pl...

    >jak obecnie
    > wyglada sprawa oplat? Posrednik, przez ktorego szukalam mieszkania
    najpierw
    > poinformowal mnie, ze bedzie to koszt ok 3560zl, a potem jeszcze raz
    > zadzwonl,ze bedzie wiecej, bo ostatnio weszla jaka 10 czy 20% oplata od
    czegos
    > tam, sam nie wiedzial od czego wiec mi tez nie przekazal. Czy cos wiecie
    na
    > ten temat?

    Z dniem 1 maja br. wprowadzono VAT od czynności pośrednictwa w obrocie
    nieruchomościami. Pośrednicy będą doliczać podatek do prowizji, choć
    niektóre biura planują obniżyć prowizję powiedzmy do 2,5% tak, aby z VAT nie
    przekroczyła 3% wartości mieszkania. Można ponegocjować :-D

    >A drugie pytanie: ile bede potrzebowac odpisow aktu notarialnego?

    Odpis przyda się do dokumentów bankowych, do spółdzielni mieszkaniowej jeśli
    zostajesz jej członkiem, do podania o księgę wieczystą. Jest też jeszcze
    potrzebny do załatwiania wszelkich formalności związanych z gazownią, zakł.
    energetycznym, TPSA itd, choć tu chyba powinno wystarczyć ksero.

    >i jeszcze jedno: czy notariusz pisze wniosek o zalozenie KW i o wpis do
    niej,
    >czy moge to zrobic sama?

    Wniosek o założenie księgi, a potem o wpisanie do niej np. hipoteki można
    napisać samemu. W sądach zazwyczaj podają wzór takiego oświadczenia.

    Pozdrawiam,
    aszka