  • 1. Data: 2005-04-28 12:00:29
    Temat: akt notarialny
    Od: "nurich" <n...@t...pl>

    Wiatm,
    pomóżcie mi gdzie mogę znaleźć wskazowki jak obliczyc koszty związane z
    podpisaniem aktu notarialnego stwierdzającego własność mieszkania? Nie moge
    się telefonicznie dogadać z notariuszem :( A może ktoś z grupowiczów mi
    pomoże?

  • 2. Data: 2005-04-28 13:04:24
    Temat: Re: akt notarialny
    Od: " b" <b...@g...pl>

    nurich <n...@t...pl> napisał(a):

    >stwierdzającego własność mieszkania?

    Znaczy co?
    Co to za akt, jaka czynność, jaka wartość mieszkania, co to za mieszkanie
    (spółdzielcze? samodzielny lokal mieszkalny?), ma prowadzoną KW?

    b.

  • 3. Data: 2005-04-28 13:25:00
    Od: "nurich" <n...@t...pl>

    Użytkownik " b" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Znaczy co?
    > Co to za akt, jaka czynność, jaka wartość mieszkania, co to za mieszkanie
    > (spółdzielcze? samodzielny lokal mieszkalny?), ma prowadzoną KW?

    Mieszkanie kupione u dewelopera, własnościowe, jakaś KW istnieje. Wartość 95
    tyś. Chodzi o akt notarialny stwierdzający przeniesienie własności na mnie.

  • 4. Data: 2005-04-28 13:38:33
    Od: " b" <b...@g...pl>

    nurich <n...@t...pl> napisał(a):

    > Mieszkanie kupione u dewelopera, własnościowe, jakaś KW istnieje. Wartość
    95
    > tyś. Chodzi o akt notarialny stwierdzający przeniesienie własności na mnie.

    PCC nie powinno być, bo sprzedaż z VAT, zatem:

    taksa par.3 - 1185 PLN
    taksa par.16 (wniosek) - 200 PLN
    taksa par. 12 (odpisy) - ok.100 PLN

    1.185+200+100=1485 - od tego naliczony jest VAT (22%) w kwocie 326,70PLN

    następnie opłaty sądowe:
    wpis - 1260 PLN
    założenie KW - 40 PLN

    razem wszystkie opłaty: 3.111,70 PLN

    podałem stawki taksy maksymalne - wkota może się różnić, choćby ze względu na
    ilość odpisów i ilość stron odpisu. Ale mniej więcej to by było tyle.

    regards

    b.

  • 5. Data: 2005-04-28 13:56:15
    Od: "nurich" <n...@t...pl>

    > podałem stawki taksy maksymalne - wkota może się różnić, choćby ze względu
    > na
    > ilość odpisów i ilość stron odpisu. Ale mniej więcej to by było tyle.

    Dziekuję bardzo za rzeczową odpowiedź.
    Niestety notariusz sobie ze mnie żarty chyba robił przez telefon, twierdząc
    że u niego będę musiała zostawić ponad 5 tyś. Kwota ta wydawała mi się mało
    prawdopodobna, też liczyłam według mojej skąpej wiedzy i wychodziło 3tyś a
    nie 5.
    jeszcze raz dziekuję za "pocieszenie"

  • 6. Data: 2005-04-28 14:02:21
    Od: " b" <b...@g...pl>

    nurich <n...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > prawdopodobna, też liczyłam według mojej skąpej wiedzy i wychodziło 3tyś a

    Prawdopodobnie doliczył podatek od czynności cywilnoprawnych 2% ceny
    sprzedaży - 1900 PLN. Ale jeśli sprzedaje to developer i w związku ze swoją
    działanością w cenie zawarty ma VAT, to tego podatku nie będzie (bo albo VAT
    albo PCC). Notariusz mógł o tym nie wiedzieć (że sprzedaż idzie z VAT) i
    dlatego tak policzył. Przynajmniej tak myślę.

    regards

    b.