  • 11. Data: 2006-02-24 15:40:46
    Temat: Re: adres korespondencyjny - czy musi byc na terenie RP?
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    AdamS wrote:

    > W takim razie zawsze można zlecić przekierowanie połączenia
    > telefonicznego z numeru krajowego na numer zagraniczny oczywiście na
    > swój koszt, a w przypadku korespondencji poprosić kogoś (np z rodziny)
    > aby przesyłał korespondencję dalej

    Sa to pewnego rodzaju polsrodki. Z czesci z nich korzystam. Ale moje
    pierwsze postawione pytanie brzmialo - czy bedac w UE instytucja moze
    odmowic rejestracji adresu korespondencyjnego zagranicznego?

    Wiecej, z tego co pamietam na formularzach ZUS/US widnieje rubryczka
    "Panstwo" przy adresie korespondenycjnym. Czyzby sektor panstwowy byl
    gotowy?

    Jacek

  • 12. Data: 2006-02-24 16:36:56
    Od: Pawel Marcisz <m...@o...pl>

    Sarpedon napisał(a):

    [...]
    > jesli w regulaminie/umowie nie ma wzmianki na temat zagranicznych danych
    > teleadresowych to obowiazuje zasada ze mozna podac adres
    > korespondencyjny zagraniczny - zgodnie z 4 swobodami UE.

    A taka wzmianka mogłaby w ogóle być? Zakładasz, że swoboda świadczenia usług
    nie działa horyzontalnie? (Bo w świetle orzeczyń ETS bezdyskusyjne jest
    chyba, że odbiorca usługi uprawniony jest do korzystania z tej swobody [np.
    Calfa, C-348/96] i że dzwonienie do klienta mieści się w ramach niej [Alpine
    Investments C-384/93]).

    Nie bardzo widzę, jak bank mógłby uzasadnić taką odmowę przyjęcia adresu
    wewnątrz UE, nawet jeśli miałby tę odmowę już zawartą w
    ofercie/regulaminie/umowie.

    Paweł Marcisz

  • 13. Data: 2006-02-24 16:54:26
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Pawel Marcisz wrote:

> [...]
    > Calfa, C-348/96] i że dzwonienie do klienta mieści się w ramach niej [Alpine

    Panie Pawle, a tak po ludzku... wie Pan, dla prymitywa - co to znaczy?

    > Nie bardzo widzę, jak bank mógłby uzasadnić taką odmowę przyjęcia adresu
    > wewnątrz UE, nawet jeśli miałby tę odmowę już zawartą w
    > ofercie/regulaminie/umowie.

    A co w przypadku krajow z poza UE? Czy skoro akceptowane sa adresy
    korespondecyne w krajach UE to bank moze powiedziec - innych panstw nie
    obslugujemy?

    Dzieki,
    Jacek

  • 14. Data: 2006-02-24 17:53:47
    Od: Pawel Marcisz <m...@o...pl>

    Jasek napisał(a):

    [...]
    > Panie Pawle, a tak po ludzku... wie Pan, dla prymitywa - co to znaczy?

    Panie Janie, proszę powstrzymać złośliwość :-)
    Nie wiadomo, czy swoboda świadczenia usług, obowiązująca we Wspólnocie
    Europejskiej, tworzy zobowiązania tylko dla państw członkowskich, czy
    również dla jednostek (na przykład banków). Jeśli przyjmiemy, że również
    jednostki są zobowiązane respektować tę swobodę, najprawdopodobniej wynika z
    tego, że bank musi przyjąć każdy adres wewnątrz UE.

    [...]
    > A co w przypadku krajow z poza UE? Czy skoro akceptowane sa adresy
    > korespondecyne w krajach UE to bank moze powiedziec - innych panstw nie
    > obslugujemy?

    Nie wiem. Co do zasady - może. W konkretnym przypadku mogłoby być inaczej,
    ze względu na jakieś umowy międzynarodowe, w szczególności traktaty
    stwoarzyszeniowe z UE, ale wątpię.

    PS Ustaw sobie kodowanie.

    Paweł Marcisz

  • 15. Data: 2006-02-25 00:42:33
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Pawel Marcisz wrote:

> [...]
    > jednostki są zobowiązane respektować tę swobodę, najprawdopodobniej wynika z
    > tego, że bank musi przyjąć każdy adres wewnątrz UE.

    Czyli sprowadzajac do jednego zdania (rownowaznika) - "nie musza" :)

    > PS Ustaw sobie kodowanie.

    Zrobione. O ile obejdzie sie bez restartu.

    Dzieki,
    Jacek